کتابهایی که تو را به موفقیت و ثروت می رساند.

معامله گری به سبک تک تیراندازها

نایل فولر یک معامله گر حرفه ای و نویسنده ای مطرح در زمینه معامله گری پرایس اکشن است. او دارای بیش از ۲۵۰٫۰۰۰خواننده معامله گر بوده و به بیش از ۱۵٫۰۰۰ دانشجو از سال ۲۰۰۸ تا کنون تدریس کرده است.آموزش معامله گری به سبک پرایس اکشن او باعث شده تا به یک منبع ارزشمند برای مشتاقان معامله گری در بازار تبدیل شود.مقاله زیر یک متن آموزشی از ایشان درباره معامله گری به سبک یک تک تیرانداز است.

 

معامله گری به سبک تک تیراندازها

مطلب امروز که میخواهم بهتون یاد بدم خیلی جالبه و در واقع فکر میکنم یکی از بهترین مطالبی هستش که تاحالا تدریس کردم .باید بگم که حدود ۲ روز کامل براش وقت گذاشتم و حدود ۲۰ فنجان قهوه غلیظ خوردم تا این مقاله رو نوشتم.یک اسنایپر(تک تیر انداز) در ارتش، ابزاری بر علیه نیروهای دشمن دارد. ابزار آنها صبر خلل ناپذیر آنها، مهارت در استفاده از سلاح، توانایی کنترل کامل و آگاهانه جسم و ذهن برای زمان بسیار طولانی در موقعیت های بسیار پر استرس میباشد. حال من می گویم که ما میتوانیم این موارد را به معامله کردن در فارکس تعمیم دهیم.

معامله کردن بسیار شبیه نبرد است .شما به یک ابزار معامله کردن نیاز دارید(سلاح).شما باید به این ابزار مسلط باشید، شما نیاز دارید که دیسیپلین و نظم و ترتیب بسیار سخت و محکمی را رعایت کنید و باید این ابزارتان را بی وقفه در مقابل وسوسه همیشگی بیش از اندازه ترید کردن و یا استفاده بیش از حد از لوریج(اهرم) بکار ببرید. خب معامله کردن مثل نبرد بسیار پر استرس است و شما نیاز دارید که همیشه قوای ذهنی و جسمی خود را در بهترین شرایط نگه دارید.آن تریدرهایی که یاد گرفته اند از میان موقعیتهای معاملاتی مختلف انتخاب درست و عاقلانه ای انجام دهند، مثل یک اسنایپر معامله می کنند و همینها هستند که در طولانی مدت موفق هستند .ولی در طرف مقابل آن تریدرهایی که مثل یک تیربارچی معامله میکنند و به هرچیزی که می بینند تیر می زنند (زیاد معامله می کنند) خیلی زود مهماتشان (پولشان) تمام می شود و در رسیدن به هدفها و آرزوهایشان در بازار شکست می خورند.حالا بیایید با هم بفهمیم چطور میتوانید مثل یک اسنایپر معامله کنید تا اینکه مثل یک تیربارچی به هر چیزی شلیک کنید(بیش از اندازه و سریع معامله کنید).

قبول کنید که سود کمترمعامله کردن، بیشتر است!!

یکی از چیزهایی که ما تریدرها میتوانیم از یک اسنایپر یاد بگیریم این است که در یک موقعیت عملیاتی حساس، کمتر همیشه بهتر است. دقیقاً خلاف چیزی که معامله گران تازه کار فکر میکنند و تصور میکنند که همیشه بیشتر بهتر است .مثلاً تعداد اندیکاتور بیشتر، تعداد معاملات بیشتر، مقدار پول بیشتری در معاملات روباتی(معاملات خودکار) و …

نتیجه این باورهای غلط و غیر واقعی چیست؟ در واقع نتیجه این باورهای غلط چیزی جز بیش از اندازه معامله کردن نیست. اکثر معامله گرانی که به تازگی وارد بازارهای مالی می شوند مثل یک تیربارچی هستند. گلوله ها (پول) را به سرعت به سمت هرچیزی که تصور می کنند موقعیت معاملاتی خوبی است پرتاب می کنند و همین مسئله باعث بیشترین خسارت به حساب معاملاتیشان می شود. اولین قدمی که باید برای شبیه شدن به معاملات اسنایپری بردارید این است که عمیقاً قبول کنید کمتر معامله کردن بهتر است و سود بیشتری دارد.درست مثل یک اسنایپر با صبر و شکیبایی منتظر هدف از پیش تعیین شده می شویم تا در تیررس دیده شود. شما باید یاد بگیرید چگونه صبورانه منتظر بمانید تا هدف از پیش تعیین شده خودش را در بازار به شما نشان دهد. به عنوان یک تریدر که از استراتژی Price Action استفاده می کند ما مجهز به بهترین و موثرترین ابزار جهت پیدا کردن بهترین موقعیتها با دقتی مثل یک اسنایپر در بازار هستیم و تایم روزانه بهترین تایم فریم (میدان نبرد) برای ماست تا بتوانیم ابزارمان را در آن اجرا کنیم.

 

تایم فریمهای بالاتر

همانطور که قبلاً اشاره کردم چارت روزانه بهترین میدان نبرد برای شماست تا بتوانید توانایی خود را به عنوان یک اسنایپر در بازار گسترش دهید. می پرسید چرا؟ خب به این دلیل که این چارتهای روزانه می توانند برای ما بیشترین ارزش یا بیشترین هدفهای احتمالی  را در مقایسه با چارتهای تایم فریم های پایین تر داشته باشند. البته باید اشاره کرد که چارتهای هفتگی هم بسیار دقیق هستند ولی به تعداد کافی به ما هدف برای هر ماه نمی دهند و از این نظر مثل چارتهای روازنه برای تمرین مناسب نیستند.

در چارتهای روزانه همانطور که قبلاً اشاره شد بیشترین امکان وجود دارد تا نشانه هایی که برای سیستم پرایس اکشن مدنظر داریم به وجود بیاید و در واقع این دلیل مقدماتی و اولیه است.برای اینکه همانطور که اشاره کردیم معامله گرانی که از معاملات در تایم فریم های بلند مدت استفاده می کنند موفق تر هستند.حال بیایید به آن اینطور نگاه کنیم، یک اسنایپر نقشه ای از پیش تعیین شده دارد تا اهدافی را به انجام برساند که نتیجه جنگ را تغییر می دهد.در معامله گری هم شما باید دنبال مواردی باشید که احتمال ایجاد موقعیت معاملاتی مناسب در آنها به منظور کسب حداکثر موفقیت و ثبت در کارنامه معاملاتی شما بیشتر باشد.ولی معامله کردن به سبک یک تیربارچی در تایم فریم های پایین تر، کار خاصی برای شما انجام نمی دهد.مگر اینکه باعث می شود مهمات شما (پول) خیلی سریعتر از چیزی که فکرش را می کنید تمام شود. واقعاً هیچ احساسی در معامله کردن در تایم فریم های کمتر از یکساعته وجود ندارد.به این خاطر که ارزش و امکان تحقق اهداف در تایم فریم های کوچکتر بسیار پایین تر میباشد.شما باید تا حد امکان به چارتهای روزانه به منظور امکان زیاد اتفاق افتادن شرایط مورد نظرتان بچسبید.حداقل تا زمانی که هنوز در حال آموزش معامله کردن موفق هستید.

صبر عامل اصلی موفقیت یک تک تیرانداز

اگر فقط یک چیز باشد که یک اسنایپر نظامی در آن بسیار عالی باشد آن صبور بودن است. صبر مانند یک عامل جادویی است که باعث می شود همه چیز برای یک اسنایپر با موفقیت پیش برود و همینطور یک عنصر جادویی برای شماست،اگر می خواهید که به یک معامله گر به سبک اسنایپر تبدیل شوید. بیشتر معامله گران تازه کار پول بسیار زیادی در بازار از دست می دهند.در واقع بسیاری از معامله گران تازه کار همه چیز هستند به جز صبور. خب ارتباط را می بینید؟یک گرایشی در معامله گران و مخصوصاً در مبتدیها وجود دارد که می خواهند یک سیگنال برای خود بسازند.حتی با اینکه در واقع این سیگنال وجود ندارد یا عده ای هم قبل از اینکه سیگنال بطور کامل شکل بگیرد وارد معامله می شوند. ولی وقتی مسئله پول در میان باشد این طبیعت انسان است که صبور نیست و میتوان از آن به عنوان طمع نیز نام برد. ولی اگر شما یاد نگیرید که یک معامله گر صبور باشید هیچوقت نمی توانید به آن سطحی از کنترل خود برسید که باعث رسیدن به موفقیت در معامله گری می شود و تبدیل به یک اسنایپر معاملاتی شوید.

 

حرفه ای شدن در استراتژی

یک اسنایپر سالها تمرین می کند تا مهارت تیراندازی و نشانه گیری خود را ارتقاء دهد. او می داند که هدفش دقیقاً چه شکلی است و ماشه را بدون درنگ خواهد کشید.دقیقاً شما هم نیاز دارید تا با استراتژی که برای اجرا کردن در بازار انتخاب کرده اید تمرین کنید تا به محض باز کردن چارت بدانید دنبال چه چیزی باید بگردید. البته شما نیاز دارید تا خیلی بیشتر از آن انجام دهید.شما باید به معنای واقعی به استادی در استراتژی که انتخاب می کنید برسید وگرنه هیچوقت به پتانسیل کامل خود برای تبدیل به یک اسنایپر نخواهید رسید.رسیدن به سطح استادی در یک استراتژی از آموزش شروع می شود.من می توانم استراتژی های زیاد سودمندی مانند پرایس اکشن را به شما آموزش دهم.اما بعد از آموزش نیاز دارید که با تلاش و پشتکار و دقت فراوان تمرین کنید تا به استادی در آن استراتژی برسید. درست است وقت زیادی می گیرد و زمان زیادی طول می کشد ولی اگر توجه کنید حرفه ای شدن در هرچیزی و در هر حرفه ای مدت زمان زیادی طول می کشد. ولی به شما قول می دهم که اگر مطالبی را که در این مقاله اشاره کردم با دقت اجرا کنید خیلی زودتر از زمانی که انتظار دارید به مانند یک اسنایپر به معامله خواهید پرداخت.

گسترش طرز فکر یک معامله گر به مانند یک اسنایپر

معامله کردن به مانند یک اسنایپر، همراه خودش نظم و انضباط و اعتماد به نفس را برای شما به ارمغان خواهد آورد. هرچقدر بر معامله کردن به سبک یک اسنایپر پافشاری کنید و از معامله به سبک تیربارچی دوری کنید، نظم و اعتماد به نفس شما رشد بیشتری خواهد کرد. این به این خاطر است که به خاطر صبرتان پاداش (سود) خواهید گرفت و وقتی که نتایج مثبت صبور بودن را مشاهده کردید بر اجرای آن پافشاری خواهید کرد.این مرحله ابتدایی از تبدیل شدن به یک معامله گر به سبک اسنایپر می باشد که اکثر معامله گران مبتدی در آن شکست می خورند زیرا قدرت صبر و انضباط را به درستی درک نکرده اند. شاید این باعث شود که فکر کنند روش معامله گری تیربارچی بهتر است و تحت کنترل می باشد. ولی یک نکته را باید در مورد بازار بسیار دقت کرد که بازار را نمی توان کنترل کرد و هرچقدر که سعی کنید بازار را کنترل کنید بیشتر به بازار اجازه می دهید تا شما را کنترل کند. باید این مسئله را درک کنید که تنها چیزی که می توانید کنترل کنید خودتان هستید .باید یاد بگیرید مثل یک اسنایپر معامله کنید و اگر اینکار را انجام دهید به شدت شانس خود را برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق در بازارهای بین المللی افزایش خواهید داد.