کسی که هیچگاه خطایی مرتکب نشده هرگز کار جدیدی را هم شروع نکرده است .

 

میز ، صندلی ، ظرفی میوه انسان برای شاد بودن به چیز دیگری نیاز دارد ؟

تمامی دانش ما ، در مقایسه با واقعیت ، ابتدایی و کودکانه است . ولی با این حال با ارزش ترین

دارایی ما است .

شکم خالی مشاور سیاسی خوبی نیست .

خشم در آغوش احمق ها خانه می کند .

هر احمقی می تواند چیزها را بزرگتر ، پیچیده تر و خشن تر کند . برای حرکت در جهت عکس به

کمی نبوغ و مقدار زیادی جرات نیاز است .

به کسی که حقیقت را در امور جزئی جدی نگیرد نمی توان در امور بزرگ اعتماد نمود .

اگر از من بپرسید می گویم که گناه در خلوت را به تظاهر به تقوا ترجیح می دهم .

قوانین ریاضی در جایی که به واقعیت مربوط می شوند قطعی نیستند و وقتی قطعی باشند به

واقعیت مربوط نمی گردند .

همۀ ما در پیشگاه خداوند به یک اندازه خردمند هستیم و به یک اندازه احمق .

عقل سلیم یعنی مجموعه ای از پیش داوری ها که تا قبل از هیجده سالگی بدست آمده اند .

توجه به انسان و سرنوشتش همواره باید انگیزۀ اصلی در تلاشهای فنی باشد . هیچگاه این را در

حین رسم نمودارها و حل معادلات فراموش نکنید .

به نظر من تداخل اهداف و کمال خواهی ابزارها مشخصه های زمان ما هستند .

نگران مشکلات خود در ریاضیات نباشید . می توانم به شما اطمینان دهم که مشکلات مال من بزرگتراست

تحصیلات آن چیزی است که برای فرد ، پس از فراموش کردن آن چه که در مدرسه آموخته

است ، باقی میماند .

هر چیزی را باید تا حد امکان ساده کرد ، اما نه ساده تر از آن .

هر چیزی که مهم باشد لزوماً قابل شمارش نیست . هر چیزی هم که قابل شمارش باشد لزوماًمهم نیست .

چقدر کم اند آنانی که با چشمهای خود می بینند و با قلبهای خود احساس می نمایند .

خداوند همیشه ساده ترین راه را برمی گزیند .

خداوند به مشکلات ریاضی ما اهمیتی نمی دهد . او به صورت عملی انتگرال می گیرد .

خداوند تاس نمی ریزد .

ارواح بزرگ همیشه با مخالفت خشونت آمیز ذهن های متوسط روبرو شده اند .

من آنقدر هنرمند هستم که در خیال خودم آزادانه ترسیم کنم . خیال مهم تر از دانش است .

دانش محدود است ، ولی خیال دنیا را در برمی گیرد .

من هوش خاصی ندارم ، فقط شدیداً کنجکاوم .

من در چنان تنهایی زندگی می کنم که در جوانی دردناک است ولی در سالهای بلوغ فکری گوارامی شود .

نگران آینده نیستم ، خودش بزودی خواهد آمد .

ماهها و سالها فکر می کنم . در نود و نه مورد نتیجه گیری ام غلط است ، ولی در صدمین بار حق

با من است .

دوست دارم افکار خدا را بدانم ..... بقیۀ چیزها فقط جزئیات اند .

X که در آن A=X+Y+Z : معادل موفقیت باشد آنگاه فرمول چنین می شود A اگر

بسته نگه داشتن دهان است Z بازی و Y  کاراگر مردم فقط بخاطر ترس از تنبیه خوب هستند و امید به پاداش دارند پس باید خیلی تاسفبخوریم .

اگر واقعیات با نظریات نمی خوانند واقعیات را تغییر دهید .

اگر می دانستیم چه می کنیم که به آن تحقیق نمی گفتیم ، می گفتیم ؟

تخیل مهمتر از دانش است .

در امور مربوط به حقیقت و عدالت فرقی بین مشکلات بزرگ و کوچک نیست . چون مسائل

راجع به رفتار با مردم همگی یکسان هستند .

برای اینکه کسی عضوی معصوم از یک گله گوسفند باشد قبل از هر چیز باید خودش هم گوسفند باشد .

اطلاعات به معنی دانش نیست .

دیوانگی : انجام کاری دوباره و دوباره و انتظار نتایج متفاوت داشتن .

روشنفکران مشکلات را حل می کنند ولی نوابغ از بروز آنها جلوگیری می نمایند .

آیا عجیب نیست که من که فقط کتابهای غیر معروف نوشته ام این قدر معروف باشم ؟

اینکه فن آوری ما از انسانیت ما جلو زده است به طرز ترسناکی آشکار شده است .

اینکه کنجکاوی از آموزش رسمی جان سالم به در می برد واقعاً یک معجزه است .

تغییر ماهیت پلوتونیوم ساده تر از تغییر ماهیت روح شریر انسانی است .

روح فقط به افراد داده میشود .

اینکه تا به این حد در جهان شناخته شده باشی و تا این حد تنها باشی عجیب است .

باید بتوان قوانین فیزیک را به یک پیشخدمت توضیح داد .

دلیلش این نیست که من خیلی زرنگ هستم . دلیلش فقط این است که مدت بیشتری روی

مسائل کار می کنم .

لذت نگریستن و ادارک ، زیباترین هدیه طبیعت است .

به کاشتن بذرهای خود ادامه دهید ، چون هیچگاه نمی دانید کدامیک رشد خواهند کرد - شاید همه شان .

آگاهی به آنچه که هست راه مستقیمی را به سوی آنچه که باید باشد نمی گشاید .

از دیروز درس بگیرید ، در امروز زندگی کنید و به فردا امیدوار باشید . مهم این است که از پرسیدن باز نایستید .

عمیقاً به طبیعت بنگرید ، پس از آن است که همه چیز را بهتر درک خواهید نمود .

عشق نسبت به وظیفه ، معلم بهتری است .

حافظه فریبکار است چون از وقایع روز رنگ می پذیرد .

اکثر اصول علمی اساسا ساده هستند و قاعدتا باید بتوان آنها را به زبانی که برای همگان قابل فهم باشد بیان نمود .