بازار املاک و سرمایه‌گذاری در این بخش به دلیل قابلیت سود‌ دهی بالایی که دارد از جذابیت زیادی برخوردار می‌باشد. ورود به بازار املاک می‌تواند درآمد زیادی را نصیب شما کند اما واقعیت این است که با وجود این ویژگی حضور در این بازار می‌تواند ریسک‌های بالایی را نیز برای سرمایه شما به همراه داشته باشد.

هوش مالی در املاک

هوش مالی در املاک2

هوش مالی در املاک عاملی است که می‌تواند تا حد زیادی موفقیت شما در بازار املاک تضمین کند و ریسک‌هایی که بر سر راه شما قرار دارند را کاهش دهد. به طور کلی هوش مالی را می‌توان از طریق مطالعه، تمرین و بالا بردن اطلاعات مالی تقویت کرد. تقویت هوش مالی در املاک نیز نیازمند بالا رفتن اطلاعات شما در مورد این بخش از بازار است. در این مطلب به مواردی اشاره شده است که توجه به آن‌ها می‌تواند تاثیر قابل توجهی برای افزایش هوش مالی شما در بخش املاک داشته باشد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

محله‌هایی با فرصت‌های شغلی جدید را بشناسید

محله‌هایی که دارای فرصت‌های شغلی رو به رشد هستند، میتوانند افراد بیشتری را برای اجاره و خرید املاک مسکونی و اداری جذب کنند. به عنوان مثال محله‌ای را فرض کنید که قرار است یک کسب و کار بزرگ به آنجا منتقل شود و فرصت‌های شغلی زیادی را نیز ایجاد کند. در چنین حالتی تعداد زیادی از کارکنان و کارمندان به همراه خانواده‌شان تمایل پیدا می‌کنند که به این محل نقل مکان کنند تا محل سکونتشان از نظر مسافت به محل کارشان نزدیک باشد. همین موضوع می‌تواند در قیمت مسکن و زمین در آن محله تاثیر گذار باشد. پس یکی از مواردی که شما می‌توانید با توجه به آن هوش مالی خود در املاک را افزایش دهید این است که محله‌هایی که در آینده فرصت‌های شغلی زیادی در آنجا ایجاد خواهد شد را بشناسید.

مراقب فشار غیر ضروری آژانس‌های معاملات ملکی باشید

هوش مالی در املاک3

برای تحقیقات در مورد املاک به احتمال زیاد از آژانس‌های معاملات ملکی پرس و جو خواهید کرد. مطمئناً شما برای سرمایه‌گذاری در بخش املاک باید با آگاهی و اطلاعات کامل اقدام کنید، اما باید مراقب باشید که گفتگو و پرس و جو از آژانس‌های معاملات ملکی باعث وارد آمدن فشار غیر ضروری به شما برای خرید کردن نشود. آژانس‌های معاملات ملکی می‌توانند موارد مناسب در مورد زمین یا مسکن را به شما معرفی کنند اما در نهایت این شما هستید که باید به طور مستقل عمل کرده و بهترین تصمیم را برای سرمایه‌تان بگیرید.

امنیت منطقه را مورد بررسی قرار دهید

اگر محله‌ای که می‌خواهید در آن سرمایه‌گذاری ملکی انجام دهید دارای امنیت کافی نباشد این موضوع یک فاکتور منفی تاثیرگذار بر سرمایه‌گذاری شما خواهد بود. قبل از هرگونه تصمیم‌گیری در مورد خرید زمین یا ملک ابتدا وضعیت امنیت آن محله را مورد بررسی قرار دهید. افراد دوست ندارند در محله‌ای جرم خیز زندگی کنند. سعی کنید قبل از سرمایه‌گذاری محله‌ای را که انتخاب کردید از نظر آمار جرائم مورد بررسی قرار دهید. همچنین ملکی را که شما تصمیم به سرمایه‌گذاری در آن را گرفتید اگر نزدیک به پاسگاه و کلانتری باشد از نظر امنیتی دارای یک امتیاز مثبت می‌باشد.

قوانین مربوط به قرارداد‌های ملکی را به خوبی یاد بگیرید


هوش مالی در املاک5

زمانی که شما تصمیم می‌گیرید در بخش املاک فعالیت کنید خواه یا نا خواه با قرارداد‌های ملکی سرو کار خواهید داشت پس بهتر است قبل از وارد شدن به این بخش به خوبی قوانین موجود در قرار‌داد‌های ملکی را به خوبی یاد بگیرید و مرتباً با کارشناسانی که در این زمینه تبحر دارند، مشورت کنید. باید این نکته را بدانید که عده زیادی در این بخش دچار مشکلاتی شده‌ و به دلیل نداشتن آگاهی نسبت به قوانین موجود در قرار‌داد‌ها دچار ضرر‌های بزرگی شده‌اند. زمانی که شما در قرارداد بستن به مهارت بالایی برسید در واقع با این کار به میزان قابل توجهی هوش مالی خودتان را افزایش داده‌اید.

به روز باشید

حضور موفق شما در بخش املاک نیازمند این است که شما به طور مرتب اطلاعات جدید مربوط به این حوزه را دنبال کنید. به عنوان مثال اگر شما می‌خواهید در بخش زمین سرمایه‌گذاری کنید باید به طور منظم اطلاعات مربوط به تغییرات قیمت زمین را در جاهای مختلف مطالعه کرده و یا اگر می‌خواهید در بخش ساخت و ساز فعالیت کنید باید به صورت منظم اخبار و اطلاعات مربوط به تغییر قیمت مصالح را مورد بررسی قرار دهید. این کار به شما کمک می‌کند که همیشه بروز باشید و بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

 مراقب لیست بلند فروش املاک در یک محله باشید

هوش مالی در املاک6

زمانی که میخواهید بر روی املاک یک محله سرمایه‌گذاری کنید، به آژانس‌های معاملات ملکی آن محله سر بزنید و اگر با لیستی بلند از املاک فروشی و اجاره‌ای مواجه شدید لازم است بدانید که این لیست بلند و شلوغ می‌تواند نشانه خوبی نباشد. معمولاً چنین لیست‌های بلند و غیر عادی یا به دلایل فصلی و زودگذر به وجود می‌آیند و یا اینکه نشان دهنده این موضوع هستند که آن محله دارای مشکلاتی است که ساکنان آنجا تمایل خود را برای استقرار در آن محله از دست داده‌اند. به همین علت تعداد زیادی از خانه‌های آنجا برای فروش به آژانس‌های معاملات ملکی سپرده شده‌اند.

به سرمایه خود رسیدگی کنید

برخی از افراد به اشتباه خیال می‌کنند که بعد از خرید یک ملک کارشان تمام شده است و حال تنها کاری که باید بکنند این است که منتظر شوند تا آن ملک را با قیمت بالاتری بفروشند. شما باید به این نکته دقت کنید، ملکی که شما میخرید در واقع با سرمایه‌ای خریداری شده است که برای به دست آوردن آن تلاش کرده‌اید. اگر به نگهداری و رسیدگی به ملک خود اهمیت ندهید ممکن است مجبور شوید که بعداً هزینه‌های قابل توجهی را برای مرمت و تعمیرات در آن ملک بپردازید. مطمئمناً هدف شما از حضور در بخش املاک این است که کسب درآمد و سود مناسبی را تجربه کنید. رسیدگی به املاکی که خریداری می‌کنید، باعث خواهد شد که در هنگام فروش سود بیشتری نصیب شما شود.

تحقیقات محلی را فراموش نکنید


هوش مالی در املاک7

برای خرید یک ملک یا زمین تنها توجه کردن به قیمت آن می‌تواند شما را دچار اشتباه کند. شما به دو منظور یک ملک را خریداری می‌کنید. یا میخواهید بعداً آن را با قیمت بالاتری بفروشدی و یا اینکه می‌خواهید آن را اجاره بدهید. در هر صورت برای رسیدن به ایناهداف شما به بازار خوبی برای ملک خود احتیاج خواهید داشت. پس قبل از نهایی کردن خرید خود به این موضوع فکر کنید که در آن منطقه وضعیت تقاضا برای خرید و اجاره املاک به چه صورتی است و آیا با قیمتی که شما تصمیم دارید ملک را بخرید، تقاضا در مورد ملک در آن محله به صورتی است که بتواند شما را به سود برساند و یا خیر ممکن است با ضرر مواجه شویید.

سعی کنید نکات مثبت و منفی یک ملک را در کنار هم قرار بدهید و سپس سعی کنید که آینده آن را پیشبینی نمایید. پس این نکته را فراموش نکنید که در هنگام خرید یک ملک تنها توجه کردن به قیمت آن کافی نمی‌باشد.

به دنبال فرصت‌های طلایی باشید

یکی از عواملی که می‌تواند سود شما را در بخش املاک تضمین کند قیمتی است که برای خرید یک ملک می‌پردازید. در بخش املاک یک خرید خوب به خریدی گفته می‌شود که برابر با قیمت متعارف ملک در آن منطقه و یا حتی کمتر از قیمت متعارف باشد. زمانی که شما پول نقد در اختیار داشته باشید این قدرت را خواهید داشت که از فرصت‌های طلایی در بخش املاک به خوبی استفاده کنید. فرصت‌های طلایی معمولاً در زمان‌هایی به وجود می‌آید که صاحب ملک به پول نقد احتیاج فوری پیدا می‌کند و می‌خواهد هر چه زودتر ملک خودش را بفروشد. در چنین حالاتی اگر شما پول نقد در اختیار داشته باشید می‌توانید از این فرصت‌ها استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

حضور و سرمایه‌گذاری در بخش املاک می‌تواند برای شما بسیار جذاب و سودآور باشد، به شرطی که هوش مالی خود را املاک در تقویت کرده و همیشه سعی کنید اطلاعات خود در این زمینه را افزایش دهید. هوش مالی در بخش املاک به شما کمک می‌کند که بهترین تصمیمات را اتخاذ کنید و همچنین بتوانید به بهترین شکل سرمایه‌ای را که در اختیار دارید مدیریت نمایید. به طور کلی هوش مالی تاثیر مستقیمی در به دست آوردن موفقیت مالی دارد و سرمایه‌گذاری در املاک نیز از این قاعده پیروی می‌کند.