تا به حال فکر کردی قیمت زندگی چند است؟

عمر ما محدود است و هر دقیقه ای که می گذرد برگشت ناپذیر است.

در این چند روز اخیر چند ایمیل عجیب دریافت کردم که من را به فکر فرو برد.

 

در یکی از این ایمیل ها نوشته  شده بود من می خواهم فلان کسب و کار را راه اندازی کنم و... آیا پولش خوب هست؟

پرسیدم عاشقش هستی؟

گفت حقیقتش نه چون دیدم پر طرفداره انتخاب کردم تا از این طریق پول در بیاورم و بعدش برم دنبال کار مورد علاقه ام.

 

می دانی مشکل کسب و کاری که با این طرز تفکر راه اندازی شود چیست؟

وقتی ایده ای را انتخاب می کنی که عاشقش نیستی یا دغدغه آن را نداری نمی توانی 100% خودت را در کار بگذاری در نتیجه باعث می شود هم بسیار کند پیش بروی هم به احتمال زیاد محصول بی کیفیتی تولید کنی

اما تصور کنیم توانستی در این حالت هم یک کسب و کار راه اندازی کنی و بعد از چند ماه به درآمد قابل قبولی برسی

ده میلیون، سی میلیون، پنجاه میلیون...

اما در قبال چه چیزی این پول را بدست آوردی؟

فروختن روزهای زندگی ات....روزهای بی عشق و مرده...

"اکثر مردم در بیست و سه سالگی می میرند و در هشتاد سالگی دفن می شوند"

 

و این در صورتی است که می توانی ایده ای را  انتخاب کنی که واقعا عاشقش هستی و از کار کردن برای آن خسته نشوی

در این صورت هم لذت می بری و هم پول خوبی بدست میاوری...

 

بگذار یک داستان تعریف کنم تا ارتباط عشق و پول را ببینی

 

چند سال پیش یک خانم آمریکایی که اضافه وزن داشت یک وب سایت راه اندازی کرد و در صفحه درباره ما اینطوری نوشت:

 

من لیزا هستم و یک دختر اما نه معمولی

این عکس من است.

من 40 کلیو اضافه وزن دارم. نه در دبیرستان و نه در دانشگاه هیچ پسری بهم حتی یک پیشنهاد دوستی هم نداد.

تنها هستم و حالم از این چربی های دور شکمم بهم می خورد تصمیم دارد تا دوازده ماه آینده از شر این چربی های لعنتی خلاص شوم.

 

هر روز از تمرین هایی که انجام می داد در وبلاگش عکس می گذاشت.

از غدایی که درست می کرد عکس می گرفت و می نوشت من این غذا را امروز درست کردم چون 100 کالری کمتر از غذای دیروزم دارد 

و 280روز به همین روش نوشت

 

یازده ماه و خورده ای گذشت که توانست 40 کیلو را کم کند.

خوانندگاه بلاگش دوستش داشتند چون می توانستند آینده خودشان را در لیزا پیدا کنند.

دختری که از منفی صفر شروع کرد و توانست شکل جذابی به اندامش بدهد.

دقیقا همینجا بود که یک محصول لاغری از تجربیات این دوازده ماه تولید کرد و در معرفی اولیه این محصول، 267 تا پک فروخت

 قیمت این محصول 199 دلار بود و در مجموع  53133 دلار بدست آورد

اگر می خواهی بدانی به تومان چقدر می شود:

 318.798.000 تومان

درسی که می توانی از داستان لیزا و هزاران لیزای دیگر بگیری این است که در زندگی یک هدف بزرگ برای خودت بگذار و عاشق آن هدف باش.

 

وقتی با عشق کاری را شروع می کنی احتمال موفقیت را به مراتب افزایش می دهی.

همین امروز ببین چه چیزی را دوست داری در زندگی داشته باشی که نداری

همان ایده را تبدیل به کسب و کار پردارمد کن .

 

زمانی که با عشق کاری را انجام  می دهی، مردم می توانند آن را حس کنند و قطعا احساس شان را می توانی در لا به لای نظراتشان مشاهده کنی

 

در هر صورت تو قرار است برای کسب و کارت وقت بگذاری پس چه بهتر وقتت را صرف ایده ای کنی که عاشقش هستی و قلبت با تمام وجود برایش می تپد.