درست مانند هر هدف، تامین مالی شما پایدار و تبدیل به موفقیت مالی، نیاز به توسعه عادت های خوب مالی است. من در طول چند سال گذشته در تلاش برای از بین بردن بدهی، افزایش پس انداز و افزایش امنیت مالی خانواده ام، این موضوع را مورد بررسی قرار داده ام.

خلاصه این عادتها:

1- صرفه جویی در مصرف انرژی ، این باید اولویت شما باشد.
2- هزینه های احتمالی خود را کنترل کنید. بزرگترین مشکل برای بسیاری از ما. هزینه های تاثیر گذار، صرف غذا و خرید و خرید آنلاین، صرفه جویی زیادی در امور مالی ما، بزرگترین بودجه قطع کننده برای بسیاری از مردم و راه مطمئن برای تضعیف مالی است.
  3- هزینه های خود را ارزیابی کنید و زندگی کنید. اگر هزینه های خود را هرگز ردیابی نکنید، یک ماه فرصت را امتحان کنید. سپس ارزیابی کنید که چگونه پول خود را صرف می کنید و ببینید چه چیزی می توانید برداشته یا کاهش دهید. تصمیم بگیرید که آیا هر هزینه ضروری است و سپس غیر ضروری است. ببینید چگونه پولم را برای پول بیشتر بپردازم. همچنین 30 راه برای صرفه جویی 1 دلار در روز را مطالعه کنید.
4-در آینده خود سرمایه گذاری کنید. اگر جوان هستید، احتمالا در مورد بازنشستگی خیلی فکر نمی کنید. اما مهم است. حتی اگر فکر می کنید که همیشه می توانید برای بازنشستگی برنامه ریزی کنید، اکنون این کار را انجام دهید. رشد سرمایه گذاری شما در طول زمان بسیار شگفت انگیز خواهد بود اگر از 20 سالگی خود شروع کنید. با افزایش 401 (k) خود را به حداکثر مسابقه شرکت خود، اگر آن را برای شما در دسترس است، شروع کنید.
   5- از بین بردن و اجتناب از بدهی. اگر کارتهای اعتباری، وام های شخصی یا سایر بدهی های خود را داشته باشید، باید یک طرح حذف بدهی را شروع کنید. بدهی های خود را فهرست کنید و آنها را از کوچکترین تعادل در بالا به بزرگترین در پایین تر تنظیم کنید. سپس بر روی بدهی در بالا تمرکز کنید، تا آنجا که می توانید آن را پرداخت کنید.
   6- از سیستم پاکت استفاده کنید. این یک سیستم ساده برای پیگیری چقدر پول شما برای صرف هزینه است. بگذارید بگوییم شما سه مبلغ در بودجه خود را هر روز پرداخت می کنید - یکی برای گاز، یک برای مواد غذایی، یکی برای صرف غذا. از این مبلغ در روز پرداخت استفاده کنید و آنها را در سه پاکت جداگانه قرار دهید. به این ترتیب می توانید به راحتی پیگیری کنید که چه مقدار برای هر کدام از این هزینه ها صرف کرده اید و زمانی که از پول استفاده می کنید بلافاصله آن را می دانید. شما در این دسته ها بیش از حد خرج نمی کنید.
    7- صورتحساب را بلافاصله یا اتوماتیک پرداخت کنید. یک عادت خوب این است که اسکناس ها را به محض ورود آنها پرداخت کنید. همچنین، در صورت امکان، سعی کنید که صورتحساب خود را از طریق کسر خودکار پرداخت کنید. برای کسانی که نمیتوانند از سیستم چک آنلاین بانکی خود استفاده کنند تا پرداختهای منظم خودکار انجام شود. به این ترتیب، تمام هزینه های منظم شما در بودجه شما مراقبت می شود.
    8- درباره امور مالی شخصی بخوانید. هرچه بیشتر به خودتان آموزش دهید، بهتر خواهد بود که امور مالی خود را داشته باشید.
    9- نگاهی به افزایش ارزش خالص خود داشته باشید. هر کاری که می توانید برای بهبود ارزش خالص خود انجام دهید، یا کاهش بدهی خود، افزایش پس انداز، یا افزایش درآمد خود و یا تمام موارد فوق به دنبال راه های جدیدی برای کسب درآمد باشید.