کتابهایی که  می تواند تو را به موفقیت و ثروت می رساند.

من آرزو می کنم که یک راه حل واحد وجود داشته باشد، ولی ممکن نیست. هر فرد با مجموعه ای متفاوت از اهداف، مسئولیت ها، دانش، تحمل ریسک، زمان و انرژی، منحصر به فرد است. به عنوان یک نتیجه، مسیری که شما برای رسیدن به اهداف خود به آن سفر خواهید کرد، شخصی است و به تنهایی برای شما مناسب است. آن را با تعیین مقصد مورد نظر خود آغاز می کند. اولین قدم برای به دست آوردن چیزهایی که می خواهید از زندگی بیرون بیایید این است که تصمیم بگیرید که چه میخواهید.

 

"موفقیت مالی" به چه معنی است؟

 

موفقیت مالی شما باید به مجموعه ای از نقاط عطف مالی، دارایی های خاص یا سطوح ارزش خالص در هر مرحله از زندگی شما برسد. برای مثال ممکن است شما ممکن است بخواهید یک خانه را با سن 35 سالگی خریداری کنید یا برای تحصیلات کالج برای فرزندان خود هزینه کنید. بر این اساس، میزان، ترکیب و ویژگی های مالی دارایی های مالی شما با تغییر شرایط شما و شرایط جدید به هدف شما تغییر خواهد کرد.

 

مدیران مالی اصلی

نه من و نه هیچکدام از متخصصان، صرفنظر از مدارک حرفه ای ما و یا دستاوردهای کسب و کار، می توانند تضمین کنند که شما به هر نقطه عطف شخصی خود برسید. با این حال، اصول و شیوه های کلیدی وجود دارد که هر سرمایه گذار موفقیت آمیز را دنبال می کنند و شانس هایی را که شما نیز می توانند به اهداف خود برسند، بهبود می بخشد.

 

1. صرف پول برای کارهای ضروری 

 بسیار مهم است که شما تفاوت بین "نیاز" و "دلخواه" را درک کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است به یک ماشین قابل اعتماد برای حمل و نقل از یک مکان به مکان دیگر نیاز داشته باشید، در حالی که "جدیدترین" لوکس خودرو مدل با صندلی های چرمی، سیستم GPS را بخرید با وعده های دروغین تبلیغ کنندگان و فروشندگان اغوا نشوید. از پول خود برای ملزومات استفاده کنید و اضافی را برای آینده صرف کنید - زمانی که به اهداف خود برسید، آن وقت نیاز به این ولخرجی ها هست.

 

2. درک کامل از سرمایه گذاری 

هیچ کس علاقه ای به ذهن شما به اندازه شما نداشته است. شما و خانواده تان یا قربانیان تصمیمات مالی شما یا کسانی هستند که به شما وابسته اند.به همین دلیل هرگز نباید با هر گونه اقدام سرمایه گذاری که شما به طور کامل  آن را درک نکرده اید و یا با آن توافق نداشته باشید موافق باشید.

 

3. مسئولت خانواده 

به یاد داشته باشید، شما تنها کسی نیستید که در قایق هستید. اگر چیزی برای شما اتفاق می افتد، از قبیل از دست دادن شغل، بیماری جدی، تصادف ناتوانی یا مرگ زودرس، دیگران عزیز شما به لحاظ احساسی و مالی مواجه خواهند شد.