کتابهایی که  می تواند تو را به موفقیت و ثروت می رساند.

1. تنظیم عادات روزمره خوب.
عادت های خوب پایه و اساس ساختمان ثروت است. تفاوت بین افراد موفق و ناموفق در عادات روزانه آنهاست. به عبارت ساده، افراد موفق دارای عادت های خوب و معدودی بد هستند. اگر بدانید عادت های بد شما ممکن است مانع از ثروتمند شدن شما شود، این تحقق اولین قدم در بهبود شرایط شما خواهد بود.

پیشنهاد می شود تا یک ورق کاغذ را بیرون بیاورید و عادت های بد خود را در یک ستون لیست کرده و هرکدام را به جای یک ستون جدید برای عادت های خوب قرار دهید. می بایست شبیه به این باشه:

عادت بد / عادت خوب

تلویزیون را تماشا می کنم من خودم را به یک ساعت تلویزیون در روز محدود می کنم.

سپس برای 30 روز، به دنبال فهرست عادات خوب جدید خود بروید. شما  متوجه می شوید که چقدر می توانید کارهای مثبت انجام دهید که خودتان هم شگفت زده خواهید شد.

2. به طور منظم ایجاد اهداف.
افراد موفق به هدف هدایت می شوند. آنها اهداف را همیشه ایجاد می کنند. آنها شبانه روز خود را با لیست های کاری برنامه ریزی می کنند.

افرادی که برای موفقیت به سر می برند برای مدت طولانی فکر می کنند. آنها اهداف روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه دارند. پس نه تنها افراد موفق اهداف خود را دارند، بلکه راه هایی را برای دستیابی به آنها فراهم می کنند و خود را مسئول پاسخگویی می کنند.

3. مشارکت در بهبود روزانه.
افراد موفق همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود خود هستند. آنها هر روز مطالعه می کنند و دانشجو مورد نظر را بدست می آورند. آنها وقت خود را صرف فعالیت هایی می کنند که آنها را به اهداف خود نزدیک می کند.

راه هایی برای گسترش دانش خود را دنبال کنید. این همیشه آسان نیست، اما مردم از چیزهایی که یک چالش را بوجود می آورند رشد می کنند. هنگامی که دانش خود را رشد می دهید فرصت ها ظاهر می شوند.


4. مراقبت مداوم از سلامت شخصی.
هر روز افراد موفق به تلاش برای خوردن درست و تمرین می پردازند. حق غذا خوردن بسیار مهم است. ورزش روزانه می تواند یک عادت منظم باشد، درست مثل حمام گرفتن. افرادی که به طور مرتب ورزش می کنند انرژی بیشتری برای انجام کارها دارند.

5. اغلب اوقات در تلاش برای برقراری ارتباطات هستند.
افرادی که موفق هستند دیگر افراد متمرکز هستند. آنها روز خود را برای تقویت روابط دوستی و ایجاد روابط طولانی مدت با دیگران صرف می کنند. شبکه ارتباطی بوجود می آورند. آنها با مخاطبین خود ارتباط برقرار می کنند و به دنبال راهی برای کمک به آنها و بالعکس هستند.

6. انجام کارها در آرامش
اگر فعالیت های خود را در اعتدال انجام دهید، به گونه ای متعادل زندگی می کنید. این بدان معناست که داشتن رویکرد متعادل برای کار، خوردن، تمرین، تماشای تلویزیون، گشت و گذار در اینترنت و غیره. در نتیجه، مردم از شرکت شما لذت خواهند برد. اگر افراد دوست دارند در اطراف شما باشند، پس بهتر است که همکاری کنید یا شریک تجاری جدیدی را پیدا کنید که باید کسب و کارتان را به سطح بعدی برسانید.


7. انجام کارها.
چیزهایی را که امروز می توانید انجام دهید به فردا موکل نکنید.

8. حفظ چشم انداز مثبت
موفق ترین فردی که می شناسید را در نظر بگیرید. این شخص مثبت یا منفی است؟ به احتمال زیاد این فرد مثبت، مشتاق، پر انرژی و خوشحال است.

این فرد، مشکلات را به عنوان فرصتی می بیند که در انتظار کشف است. هر روز مردم با خبر از اعمال بد هستند. اما افراد موفق به جای قرار گرفتن در معرض این نوع چیزها ، ذهن خود را با ایدههای مثبت از کتابها و مجلات پر کنند.

9. به طور منظم صرفه جویی در هزینه ها انجام می دهند و افراد موفق در حدود 10 تا 20 درصد از درآمد ناخالص خود را در یک برنامه صرفه جویی، سرمایه گذاری می کنند.

10. رد افکار محدودیت کننده

مردم موفق، افکار و احساسات خود را اداره می کنند. به محض این که افکار بد نفوذ کنند، آنها هر چیزی را که توانایی خود را برای موفقیت در کار در دست دارند، از بین می برند. آنها بر روی مفاهیم منفی متمرکز نیستند. آنها افکار بد را با افراد خوب جایگزین می کنند.

11. زندگی در معنی. مردم سالم از هزینه گذراندن اجتناب می کنند. در میان بسیاری از کسانی که به لحاظ مالی درگیر هستند، بعضی از آنها در معرض خطر هستند. آنها بیش از آنچه کسب می کنند صرف می کنند، در بدهی های اعتباری غرق می شوند. اگر این کار را کردید، امروز تصمیم بگیرید که همه چیز را برای شما و خانواده تان تغییر دهید.

12. خواندن روزانه بسیاری از افراد موفق هر روز 30 دقیقه یا بیشتر می خوانند. خواندن می تواند دانش شما را افزایش دهد.

13. محدود کردن تماشای تلویزیون آیا می دانستید که بسیاری از افراد موفق چه میزان تلویزیون خود را به یک ساعت یا کمتر در روز محدود می کنند؟ چقدر زمان را در مقابل تلویزیون از دست می دهید که می توانید کارهای بسیار عالی در همین زمان انجام بدهید.

14. انجام بیش از آنچه که مورد نیاز است. افراد موفق به طور مرتب قبل از ساعت اداری در محل کار می روند. حتی اگر چیزی در شرح وظیفه شغلی آنها نباشد، آنها داوطلب می شوند تا این کار را انجام دهند. افراد ثروتمند ارزشمندند. شما به عنوان یک کارآفرین، ممکن است یک رئیس نداشته باشید. اما به چه شیوه ای برای مشتریانتان بالا و فراتر می رود؟ چطور آنها را میپسندید؟

15 . صحبت کردن کمتر و گوش دادن بیشتر وقتی گوش می کنید یاد می گیرید و به عنوان ادعا می رود، به همین دلیل مردم دو گوش و یک دهان دارند. هنگامی که وقت خود را به دست می آورید، واقعا به آنچه که فرد دیگری می گوید توجه داشته باشید، این واقعا می تواند به شما نه تنها به شما کمک کند، بلکه خط پایین شما نیز است. هنگامی که شما گوش می دهید، شما در موقعیت بهتر برای کمک به دیگران قرار می گیرید.

16. نپرداختن. وقتی که رفتن سخت می شود، تسلیم نشوید. مردم موفق در آنجا آویزان هستند آنها محوری هستند آنها چیز جدیدی را امتحان می کنند. آنها همچنان ادامه دارد آنها ممکن است مجبور به تغییر جهت خود باشند، اما آنها در حال حرکت به جلو هستند.

17. زمان صرف وقت با همدردی.

یک سخن هست که می گوید :"به من نشان بده که دوستانت چه کسانی هستند تا من به شما نشان بدهم که چه کسی هستی". باور دارم. مردم تنها به اندازه کسانی که انتخاب می کنند خودشان را با خود به خوبی ادغام می کنند. انجمن های خوب می توانند به شما در دستیابی سریع تر به اهداف شما کمک کنند.

18. پیدا کردن یک مربی. بسیاری از افرادی که مربی داشته اند، موفقیت خود را به آن شخص اختصاص داده اند. مربیان می توانند به شما کمک کنند سریعتر به اهداف خود برسید و مسئولیت پذیر باشید. آنها می توانند تجربه ارزشمندی را به اشتراک بگذارند که می تواند زمان یادگیری خود را نصف کنید.

19.دانستن اینکه چرا به دنبال موفقیت هستید ؟

وقتی می دانید چرا شما چیزی را انجام می دهید، آنچه را که می خواهی سریع تر از چیزی می خواهی دریافت می کنی، اگر نه. داشتن هدف برای موفقیت در کسب و کار و زندگی ضروری است. چرا می خواهید موفق شوید؟ چرا واقعا می خواهید ثروتمند شوید؟

20. ترس از دست دادن .

هر کس ترس دارد مردم موفق به هراسها و ترسها  اجازه نمی دهند که آنها را محدود یا تعریف کنند. ترس شما به طور ناگهانی شما را در همان موقعیت نگه می دارد و مانع رشد شما می شود. ترس های خود را تشخیص دهید و به دنبال راه هایی برای غلبه بر آنها باشید. صحبت و گفت و شنود با فردی که شما اورا تحسین می کنید و از او بپرسید چگونه او توانسته با ترس کنار بیاید.

21. ارتقا مهارت ها. اگر می خواهید پیش رو ببرید، تنها یک راه برای انجام این کار وجود دارد: بهتر از آنچه امروز هستید، بهتر شوید.