یاد روزی به خیر که خدمت جناب دکتر خدادادیان رفتم و عرض کردم که بنده نوار کاستی حاوی صدای مظفرالدین شاه قاجار و اتابک اعظم در اختیار دارم و مایلم که از اصالت آن مطلع شوم. ایشان مرا به جناب دکتر مصدق ارجاع دادند. خدمت دکتر مصدق رسیدم و ماجرا را گفتم و این که آن نوار چگونه به دست من رسیده بود. استاد نوار را خواستند تا کارشناسی بفرمایند. دو سه روز یعد فرمودند به احتمال نود و نه درصد صدای حقیقی است. خیلی خوشحال شدم و نوار را به من برگرداندند. بعد از دوستان گروه تاریخ که بالای دپارتمان آلمانی بودند، شنیدم که نوار را سر کلاس هم برده بودند و بیشتر خوشحال شدم. چند ماه پس از آن تبلیغ تکثیر نوار را از صدا و سیمای سراسری و سپس مجله‌ی سروش دیدم و بیش از پیش خوشحال شدم و از این که استادی همچون دکتر مصدق در بخش تاریخ دانشگاه شهید بهشتی مشغول انجام وظیفه‌ بودند که این گونه دو ریالی را در هوا زدند و نامی برای خود ساختند، خرسند شدم و خیلی به ایشان تبریک می‌گویم.

رضا قهرمانی

دانشجوی قدیمی دانشگاه شهید بهشتی