کتابهایی که  می تواند تو را به موفقیت و ثروت می رساند.

چند اصل مهم جهت افزایش هوش مالی کارمندان

هوش مالی به معنای هوش کسب و کار است. یعنی هوش که در جهت کسب و کار از آن استفاده می شود که نتیجه ی دانش و مهایت هایی است که از درک مفاهیم درست حسابداری به دست آمده است.

 

امروزه بسیاری از سازمان ها از هوش مالی در جهت پیشرفت مجموعه خود استفاده می کنند که در نهایت به بهتر شدن مالی سازمان و همچنین بهتر شدن کارمندان کمک می کند.

 

بسیاری از سازمان ها اهمیت زیادی به سازمان و مجموعه خود می دهند به همین دلیل دوره های آموزشی هوش مالی را برای کارمندان خود برگزار می کنند تا آنها با استفاده از این دوره در جهت بهتر شدن خود و سازمان تلاش کنند.

 

مزایای تقویت هوش مالی در خود

چند اصل مهم جهت افزایش هوش مالی کارمندان

 

همه افراد باید بدانند که تنها داشتن ثروت کافی نیست و با داشتن ثروت هیچ سازمانی پیشرفت نمی کند. هوش مالی به مدیران سازمان کمک می کند تا چگونه از پول خود و درآمد سازمان برای پیشرفت سازمان و کارمندان استفاده کنند. اینگونه افراد می توانند موفق باشند و یک سازمان اصولی و موفقی را داشته باشند. در واقع ما از هوش مالی  میتوانیم برای حل مشکلات مالی خود استفاده کنیم. به همین دلیل برخی از سازمان ها این دوره را برای کارمندان خود به خصوص کارمندان مالی خود اجباری کرده اند چون آن ها اهمیت زیادی را به سازمان خود می دهند.

 

نظر رابرت کیوساکی در مورد هوش مالی

چند اصل مهم جهت افزایش هوش مالی کارمندان

 

خیلی از افراد فکر میکنند که اگر صندوقچه ها و حساب های پر پولی را داشته باشند ثروتمند هستند اما نمی دانند که استفاده درست آن ها و داشتن هوش مالی که به استفاده صحیح کمک می کند و همچنین داشتن فوت و فن های اساسی است که به مرور فرد را ثروتمند می کند. در واقع وقتی فرد دارای هوش مالی باشد می داند که چگونه از ثروت خود استفاده کند تا روز به روز بر آنها اضافه تر بشود. در نتیجه آن فرد می تواند در نهایت یک فرد پولدار باشد.

 

ویژگی های کارمندانی که هوش مالی دارند

 

چند اصل مهم جهت افزایش هوش مالی کارمندان

 

بسیاری از کارمندان دارای هوش مالی هستند که از آن در بهتر شدن خود و سازمانی که در آن کار می کنند استفاده می کنند. این افراد ویژگی هایی دارند که در ذیل به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

 

داشتن طرح های اساسی و اجرای آن ها: کارمندانی که دارای هوش مالی هستند توانایی این را دارند که طرح های اساسی و کارآمدی را انتخاب و اجرا کنند. این طرح ها تاثیرات بسیار زیاد و خوبی را در پیشرفت کار دارد.

قانون ده درصد: قانون ده درصد به این معنی است که از هر درآمد ده درصد از پول خود را پس انداز کنید. اگر این قانون را در کسب و کار خود استفاده کنید بسیار موفق می شوید. یک حساب جداگانه ای را برای خود باز کنید و از هر درآمد ده درصد از آن را پس انداز کنید. بعد از مدتی میبینید که پس انداز شما چشمگیر شده است و از آن می توانید بهترین استفاده ها را کنید. این قانون را کارمندانی که هوش مالی را می دانند اجرا می کنند و بسیار موفق هستند.

رساندن بدهی و قرض ها به صفر: این مورد و ویژگی ارتباط مستقیمی با قانون ده درصد دارد. زمانیکه شما همان طور که گفته شد از هر درآمد خود ده درصد آن را پس انداز کنید دیگر نیاز ندارید تا از کسانی دیگر پول قرض بگیرید. در نتیجه بدهی های شما به صفر می رسد و علاوه بر اینکه از پس انداز خود استفاده کرده اید میبینید که مجدد باز هم پس اندازی برای شما مانده است. کارمندان دارای هوش مالی این مورد را به خوبی می دانند.

انتخاب اهداف درست مالی: کارمندانی که هوش مالی دارند برای خود و همچنین سازمانی که در آن کار می کنند اهداف مالی بلند مدت انتخاب می کنند. اهداف مالی هم بلند مدت هستند و هم کوتاه مدت که کارمندان از هر دو برای پیشرفت سازمان استفاده می کنند.

مدیران مالی موفق چه مدیرانی هستند

مدیران موفق مدیرانی هستند که از هوش مالی استفاده می کنند. آن ها می دانند که با اینکه هوش مالی را می دانند اما ارتباط خود را با افراد موفق دیگر قطع نمی کنند. می دانند که هر فردی دارای تفکر ویژه و خاصی است که می توانند با ارتباط های دوستانه و صمیمانه از آن ها درست استفاده کنند. وقتی که ارتباطات دوستانه را برقرار کنید و از طرف دیگر با استفاده از مهارت هوش مالی سازمان را در پیشرفت و موفقیت هدایت می کنند. بالعکس مدیران مالی ناموفق دقیقاً برعکس این ویژگی ها هستند. یعنی نمی دانند از اموال شرکت در جهت پیشرفت آن چگونه استفاده کنند. مدام بدهی های کلان را بالا می آورند و در نهایت سازمان شکست می خورد.

 

چند اصل مهم جهت افزایش هوش مالی کارمندان

 

تمامی سازمان ها و موسسات برای پیشرفت سازمان خود به هوش مالی نیاز دارند که همان طور که گفته شد بسیاری از آن ها دوره های آموزشی هوش مالی را برای کارمندان خود برگزار می کنند. افرادی که می خواهند تجارت های بزرگ را راه اندازی کنند باید قبل از شروع به کار دوره های هوش مالی را بگذرانند بعد شروع کنند چون بدون آن مطمئناً موفق نمی شوند و شکست میخورند. حتی کارمندان معمولی مانند معلمان و… هم این دوره را باید یاد بگیرند. در واقع هوش مالی امروزه حرف اول را در کسب درآمدهای درست و اساسی میزند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله دریافتیم که هوش مالی چیست و چرا باید آن را یاد بگیریم. دریافتیم که سازمان ها با داشتن هوش مالی می توانند کارمندان موفقی را داشته باشند چون می دانند که چگونه از اموال شرکت استفاده کنند. این مورد بسیار مهم است شاید بسیاری از افراد اهیمت زیادی به آن ندهند امابا خواندن این مقاله متوجه میشوند که بسیار مهم است. قانون ده درصد که از مهمترین ترین قانون های هوش مالی است بسیار به کسب و کار کمک میکند. این که شما از هر درآمد خود ده درصد ان را پس انداز کنید میتوانید در کسب درآمد خود موفق باشید.