نگرانی ها و استرس های ما دارای ارتعاشات بسیار عظیمی هستند که سبب می شوند اتفاقات هستی به بدترین شکل در زندگی ما رخ دهند و ما بایست این ارتعاشات نابود کننده استرس و نگرانی ها را به شیوه ای معنوی به حالتی بهتر تبدیل نماییم. دقت کردی چرا میگویند هر چی سنگ است ماله پای لنگه و این یعنی اینکه اگر سطح ارتعاشات ما خوب نیست دائما بد میاریم و اگر امروز نتونیم برای نگرانی های خود کاری انجام دهیم ،بدتر می شویم.


وای من نگران هستم، داستان نگرانی برای اکثر ما پیش آمده است. برای از بین بردن نگرانی های بی مورد و استرس بی دلیل چه باید کرد؟ باید به این نکته توجه کنید که نگرانی یعنی ارتعاش بد. وقتی ما نگران هستیم ارتعاش بد به جهان هستی ارسال می‌کنیم و متقابلاً از همان جنس هم دریافت می‌کنیم. حتماً شنیده‌اید که هرچی سنگه مال پای لنگه. در واقع هر چی بلا و مصیبت است سر کسانی که نگران هستند بیشتر می‌آید. چون دقیقاً در حال ارسال ارتعاش منفی هستند.

اگر نگران بچه خودتان هستید که موفق نمی‌شود، مطمئن باش که موفق نمی‌شود. اگر نگران هستید که مشکلات برایتان پیش بیاید، مطمئن باش که همان طور می شود. نگرانی همان ارتعاش بدی است که ما به جهان هستی ارسال می‌کنیم. در واقع علت نگرانی ها و استرس های ما بابت مسائل مختلف ناشی از عدم توکل ما به خداوند است. ما باید نگرانی ها و اضطراب های خود را به خداوند بسپاریم و نتیجه را به او واگذار کنیم.


خداوند در سوره غافر آیه 44 می‌فرماید: وَ أُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ، من کارهای خود را به او واگذار می‌نمایم، به درستی که خداوند به حال بندگان بینا و آگاه است. یا در سوره یوسف آیه 64 می‌فرماید: فَاللهُ خیر حافظاً وَ هُوَ اَرحَمُ الرّاحمین، و خداوند بهترین نگهبان است و او مهربانترین مهربانان است. ما باید خودمان را به بهترین حافظان واگذار کنیم.


آیا حاضرید دلشوره و نگرانی های بی مورد خود را به خداوند بسپارید؟ همین الان درون ما استرس و نگرانی از آینده وجود دارد. همیشه در مباحث موفقیت گفته‌ام باید خداوند را جز جدایی ناپذیر زندگی خودمان قرار دهیم. چگونه ارتعاش خود را بالا ببریم؟ چگونه استرس و اضطراب بی مورد خود را کنار بگذاریم؟ ما باید خودمان را به یک قدرت لایزال، یک نیروی ماورایی، یک ارحم الراحمین واگذار کنیم.


دوستان عزیز بیایید نگرانی ها و استرس های بی مورد خود را به خداوند واگذار کنیم. بدهکار هستیم، مشکلی داریم، دچار استرس و اضطراب بی دلیل هستید، بچه ای دارید که نگران او هستید، همین الان خداوند را به یاد آورید. بگوییم خدایا من بچه‌ ام را به تو می سپارم و مطمئن هستم که تو حافظ او هستی. بیاییم تمام نگرانی ها، تمام استرس های بی مورد، تمام هدف ها و هر آنچه که ما می‌خواهیم به آن دست پیدا کنیم را به خدا واگذار کنیم.


مطمئن باشیم وقتی قلباً و لحظه به لحظه زندگی مان را به خدا واگذار کنیم یک آرامش درونی پیدا می کنیم. آن ارتعاشی بدی که ناشی از نگرانی ما به جهان هستی ارسال می‌شد و باعث شده بود که مشکلات بیشتری برای ما فراهم شود، با واگذاری همه امور به خدا هم خودمان به آرامش می رسیم و هم خداوند حواسش به مسئله ای که به او واگذار کرده ایم هست. خداوند بهترین خیر الحافظین است.


آیا حاضریم لحظه به لحظه زندگی مان را به خداوند بسپاریم؟ پس همین الان استرس و اضطراب خود را به خدا بسپارید. این سپردن امور خودمان به خداوند باید ثانیه به ثانیه باشد. من خودم را برای 24 ساعت آینده به خداوند واگذار می کنم و تمام امورم را به خداوند می سپارم. اگر بتوانیم لحظه لحظه زندگی مان را به خدا بسپاریم، انرژی الهی در ما دمیده می‌شود و معنای حقیقی آرامش درون را درک می‌کنیم.


ما قدرت انجام هر کاری را داریم چون جانشین خداوند و اشرف مخلوقات هستیم. یکی از اسرار کوانتومی ما این است که می‌توانیم نگرانی و استرس های خود را به خداوند بسپاریم و آن موقع است که با توکل بر خدا احساس توانگری می‌کنیم. مشکلات، استرس ها، نگرانی ها، هدف ها، فرزندانمان را باید به خدا واگذار کنیم چون او خیر الحافظین است.