چگونه مخارج زندگی را مدیریت کنیم؟

اگر شما هم از آن دسته آدم هایی هستید که زندگی تان را از حقوق این ماه تا ماه بعدی می گذرانید؛ ممکن است هزینه های شخصی شما سبب نگرانی مدیریت پول در زندگی تان شود. اولین قدم برای داشتن مدیریت و استفاده از درآمد به طوری که زندگی به شکل مطلوبی ادامه یابد ایجاد برنامه ای برای بودجه صرف شده در زندگی و دنبال کردن آن است. پس از آن می توانید آن را مدیریت نموده و راهی برای افزایش درآمد و کاهش هزینه ها پیدا کنید.

بودجه بندی درآمد

aid4202998-728px-Make-Ends-Meet-Step-1

یه برنامه بودجه برای خودتان درست کنید. از یک برگه را برداشته و در ستون اول آن لیستی از مخارج را ثبت کنید. در ردیف ها ماه سال را یادداشت کنید.

. ردیف اول شامل عنوان باشد.

. لیست مخارج تان باید چیزهایی نظیر خرج خانه، حمل و نفل، خوار و بار، پول تلفن، هزینه درمانی، هزینه ی قبوض، مخارج غذاهای سرو شده در بیرون خانه، پوشاک و تفریح را در بر بگیرد.

. برنامه ی بودجه ای حداقل برای ۱۲ ماه تهیه کنید.

aid4202998-728px-Make-Ends-Meet-Step-2

. ردیف های جداگانه ای برای درآمد و مخارج و مالیات های پیرو درآمد ایجاد کنید. اگر متاهل هستید، این ردیف شامل مخارج و درآمد های کل خانواده می شود. وقتی برای چندین نفر خرید می کنید می بایست اندازه های مختلف اقتصادی را در نظر بگیرید.

aid4202998-728px-Make-Ends-Meet-Step-3

یک قرون هم دیگه بدون ثبت توی دفتر خرج نکنید. ابتدا، قبض ها، رسید های کارت اعتباری و قبض های بانکی را جمع کنید. سپس مخارج ماه گذشته خود را ثبت کنید.

 

. هر وقت که قبضی را دارید که در هیچ کدام از دسته بندی مخارج جایی ندارد، دسته بندی جدیدی به ردیف مخارج اضافه کنید. شما نیاز دارید تا دیدی واضح از هزینه های خود و پول مصرفی برای آن ایجاد کنید.

. نرم افزار مینی اپ را بر روی گوشی خود نصب کرده یا بر روی کامپیوتر از آن استفاده کنید. این نرم افزار ویژگی بودجه بندی را در خود دارد که اجازه می دهد مخارج را ثبت کرده و به صورت جمع ماهیانه آن ها را ثبت کنید. پس این توانایی را دارید که از میزان بودجه مصرفی خود آگاه شوید.

aid4202998-728px-Make-Ends-Meet-Step-4

مخارج را از درآمد خود کسر کنید. اگر این عدد منفی شد، شما مقروض هستید و نیاز دارید تا در مورد نحوه ی مدیریت زندگی خود و مخارج مرتبط استراتژِی های جدیدی را لحاظ کنید.

aid4202998-728px-Make-Ends-Meet-Step-5

مخارج خود را از نزدیک بازبینی کنید. به مخارج خود ماهیانه سرک بکشید، مخارجی مانند خورد و خوراک خارج از خانه، سفر یا پوشاک که می توانید آن ها را برای مدیریت بودجه کمتر کرده یا حذف کنید.

کاهش مخارج

aid4202998-728px-Make-Ends-Meet-Step-6

به مخارج حمل و نقل خودتون توجه کنید. مخارج رفت و آمد با اتوبوس و تاکسی را سر انگشتی حساب کنید. حساب حمل و نقل را با استفاده از کارت اتوبوس و استفاده از آن کم تر کنید.

aid4202998-728px-Make-Ends-Meet-Step-7

خرید ها رو به صورت عمده انجام دهید. اگر رسید های خرید خانه سر سام آور هستند، دیگر به صورت عمده خرید نکنید.

aid4202998-728px-Make-Ends-Meet-Step-8

خونه ای را اجاره کنید که هزینه ی کمتری برای اجاره پرداخت کنید. متخصصان پیشنهاد می کنند که قیمت هزینه های مرتبط با اجاره خانه نباید از ۳۰ درصد هزینه ها بیشتر شود. اگر زیر خط فقر هستید خانه ای را اجاره کنید که قیمت مناسب با بودجه ی شما را دارد.

به سایت ها زیر رفته تا از میزان و درجه ی درآمد و وضعیت مالی خود آگاه شوید. ( از لحاظ بالا یا پایین خط فقر بودن).

http://familiesusa.org/product/federal-poverty-guidelines to find National

aid4202998-728px-Make-Ends-Meet-Step-9

به برنامه های سلامتی که دارای هزینه های پایین هستند، بپیوندید.

aid4202998-728px-Make-Ends-Meet-Step-10

اگر امکان دارد از رئیس خود بخواهید که کارها را برای چند روز در هفته در خانه انجام دهید. این امر سبب صرفه جویی در هزینه حمل و نقل و سوخت می شود.

aid4202998-728px-Make-Ends-Meet-Step-11

از لباس فروشی های با قیمت های مناسب خرید کنید. می توانید لباس هایی خوب با برند های با کیفیت جدید پیدا کنید اگر به این گونه مغازه ها سر بزنید. می توانید لباس هایی را که استفاده نمی کنید به دست دوم فروشی ها بفروشید.

aid4202998-728px-Make-Ends-Meet-Step-12

فیلم، کتاب، و موزیک را سعی کنید اجازه کنید. اکثر کتابخانه ها برنامه هایی دارند که می توانید از آن ها برای تمامی این کار ها با هزینه ی پایین تر استفاده کنید. مانند سرویس نت فلیکس. می توانید فیلم های تمرین را از این سرویس ها اجاره کرده و هزینه ی باشگاه رفتن خود را حذف کنید.

افزایش درآمد

aid4202998-728px-Make-Ends-Meet-Step-15

اگر به تازگی از کار تعلیق شده اید، برای ثبت نام بیکاری یا وصول نقدی بیمه بیکاری اقدام کنید. اگر بیکاری دولتی ندارید، درخواست برنامه ی رایگان بازآموزی در دفتر خدمات شغلی محلی بدهید

 

 

aid4202998-728px-Make-Ends-Meet-Step-16

درخواست کار تمام وقت دهید. ممکن است شرکتتان به کسی نیاز داشته باشد که بتواند تا دیروقت سرکار بماند یا روزهای تعطیل سرکار بیاید. فرد مورد نظر آنها باشید

aid4202998-728px-Make-Ends-Meet-Step-17

استعدادتان را به پول تبدیل کنید. در سایت های Craigslist یا Fiver.com برای خودتان تبلیغ کنید و خدماتی مانند تعمیر کامپیوتر، حمل کالاهای سنگین، رنگ کاری، هرس درختان، بیرون بردن سگ یا هرچیز دیگری که تخصصش را دارید، معرفی کنید. شگفت زده خواهید شد اگر بدانید افراد زیادی نیازمند این خدمات هستند.

 

aid4202998-728px-Make-Ends-Meet-Step-18

عضو سایت نگهداری از سگ، کودک یا خانه شوید. این سایت ها قوانین سفت و سختی درباره ی اعضایشان دارند، همین که توی لیست شان قرار گیرید، درآمد ثابتی برای آخر هفته خواهید داشت.

 

aid4202998-728px-Make-Ends-Meet-Step-19

وسایلتان را در سایت هایی مانند Craigslist یا eBay بفروشید. کل خانه را بگردید و چیزهایی که نیاز ندارید برای کاهش مخارجتان بفروشید.

 

aid4202998-728px-Make-Ends-Meet-Step-20

از دوستانتان کمک بخواهید. از آنها نخواهید به شما پول بدهند مگر زمانی که واقعا نیاز دارید. ممکن است دوستانتان برای انجام بعضی کارها کمک بخواهند یا کار نیمه وقتی برایتان سراغ داشته باشند.

 

aid4202998-728px-Make-Ends-Meet-Step-21

بطور آنلاین دنبال کار باشید. نسخه برداری، بازاریابی، نظر سنجی، ویرایش وب سایت و دیگر شغل هایی که بطور آنلاین با هزینه پایینی موجود هستند. قبل از دادن اطلاعات مالی تان از قانونی بودن سایت اطمینان حاصل کنید.