آدرس فروشگاه کتابهای موفقیت و ثروت IDPay.ir/ketab1401/file

معرفی کتاب پدر پولدار پدر بی پول

معرفی کتاب پدر پولدار پدر بی‌ پول

دانلود رمان زنده بگور صادق هدایت

کتاب پدر پولدار پدر بی‌ پول اثر رابرت کیوساکی و شارون لیچر، راه درست زندگی کردن را به ما می‌آموزد. اینکه تصمیم بگیریم به جای کورکورانه پیش رفتن و بر اساس باور عموم، تنها به درس خواندن، دانشگاه رفتن و شغل کارمندی با حقوق ثابت بسنده نکنیم و با یادگیری مسائل مهم مالی و سرمایه‌گذاری، زندگی‌مان را دگرگون کنیم. هوش مالی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که ما را به موفقیت می‌رساند.

«دیوانگی این است که کار یکسانی را انجام دهید و انتظار نتیجه‌ای متفاوت از آن داشته باشید.» به این جمله معروف از کیوساکی دقت کنید و در هر جایگاهی که هستید به این سوال پاسخ دهید که از نظر شما کار کردن و کار نکردن چیست؟

با توجه به این جمله و با پاسخ دادن به این سوال می‌توانید به خوبی به این نتیجه برسید که کاری که هم‌اکنون در حال انجام آن هستید را باید رها کنید و یا مسیر درستی در پیش گرفته‌اید.

در این مقاله به معرفی این کتاب ارزشمند پرداخته‌ایم، کتابی که شما را برای قرار گرفتن در مسیر درست راهنمایی می‌کند.

Image for post
Image for post

خطرناک‌ترین توصیه

دنیای اطرف ما تغییر کرده، اما نصایح و سیستم آموزشی هم‌زمان با این تغییرات عوض نشده است. داشتن تحصیلات عالی و کسب نمرات خوب، دیگر تضمین‌کننده موفقیت و آینده‌ای درخشان نیست.

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب عقیده دارد که این قواعد و ایده‌های قدیمی بسیار خطرناک هستند. زیرا سیستم آموزشی ما دانسته‌های ثروتمندان را آموزش نمی‌دهد. یک سری قواعد داریم که پولدارها با آن بازی می‌کنند و یک سری قواعد هم هستند که 95 درصد دیگر افراد جامعه از آن‌ها تبعیت می‌کنند. آن 95 درصد این دسته از قوانین را درمدرسه و خانه یاد می‌گیرند.

درباره کتاب پدر پولدار پدر بی‌ پول

این کتاب در لیست 10 کتاب پرفروش دنیا در سال 2001 در روزنامه‌های وال استریت ژورنال، یواس‌ای تودی و نیویورک تایمز قرار گرفت و موفق به فروش 26 میلیون نسخه تا سال 2016 شد. کتاب نقطه‌ شروع برای تمام کسانی است که می‌خواهند کنترل مالی‌شان را در آینده به دست بگیرند و موفق شوند.

نویسنده در این کتاب درباره زندگی افراد پولدار و بی‌پول صحبت می‌کند. در فصل اول از کودکی و زندگی در کنار دو پدر خود می‌نویسد، یکی پدر خودش که فردی تحصیل کرده و باهوش بود، اما فقیر و پدر بهترین دوستش که به او و دوستش درباره به دست آوردن پول و قواعد آن آموزش می‌داد. او تا کلاس هشتم بیشتر درس نخوانده بود ولی ثروتمند بود.

او در کتاب تجربیات و آموزش‌هایی که در کنار دو پدرش آموخته را در اختیار ما قرار می‌دهد. این‌که یکی از پدرانش او را به نوشتن سوابق تحصیلی برای به دست آوردن شغلی خوب سوق می‌داد و دیگری به او یاد می‌داد که چگونه طرح‌های مالی و بازرگانی را خلق کند تا بتواند برای دیگران شغل ایجاد کند.

فرزند دو پدر قوی بودن…

کیوساکی در بخشی از کتاب می‌نویسد: «فرزند دو پدر قوی بودن این امکان را برای من فراهم آورد تا با مقایسه آرای آن‌ها با یکدیگر، تاثیر تفکرات‌شان را بر زندگی‌شان بررسی کنم. در این جریان فهمیدم که انسان‌ها زندگی‌شان را براساس افکارشان تنظیم می‌کنند.

پدر بی‌پولم دائما می‌گفت: من هیچ‌وقت پولدار نمی‌شوم و این پیشگویی واقعیت یافت. ولی پدر پولدارم معتقد بود که آدم پولداری است، حتی یک بار پس از ورشکستگی که افسرده‌اش کرده بود، باز ادعا کرد آدم ثروتمندی است و می‌گفت بین فقیر بودن و ورشکسته بودن یک اختلاف بزرگ است و آن این که ورشکستگی موقتی، ولی فقر دائمی است.»

Image for post
Image for post

مقدمه کتاب پدر پولدار پدر بی‌ پول از زبان نویسنده

جملاتی که در ادامه می‌خوانید را شارون لیچر، در مقدمه کتاب نوشته است. این جملات تا اندازه‌ای داستان زندگی ما را روایت می‌کنند، زندگی که تنها بر اساس درس خواندن و پیدا کردن یک کار دولتی، انتخاب می‌کنیم.

«آیا مدارس و دانشگاه‌ها، فرزندان ما را برای زندگی در دنیای واقعی آماده می‌کنند؟ والدین من عادت داشتند که بگویند، خوب درس بخوان و نمره‌های خوبی بگیر، آن‌وقت کاری با درآمد بالا پیدا می‌کنی که مزایای خوبی هم داشته باشید. هدف آن‌ها در زندگی این بود که برای من و خواهر بزرگترم امکان دانشگاه رفتن را مهیا کنند تا بدین وسیله ما بزرگ‌ترین شانس، برای موفق شدن در زندگی واقعی را به دست آورده باشیم.

نهایتا وقتی که مدرک خودم را در سال 1967 گرفتم و با نمرات بالا جزو شاگرد اول‌های کلاس‌مان از دانشگاه دولتی فلوریدا فارغ‌التحصیل شدم، والدینم خیال‌شان راحت شد که به اهداف‌شان رسیده‌اند. بعد از فارغ‌التحصیلی در یک شرکت بزرگ حسابداری استخدام شدم.

شوهرم مایکل هم در زندگی‌اش همین مسیر را طی کرده بود و در یک شرکت حقوقی معتبر به کار مشغول بود. گرچه هر دوی ما در کارمان موفق عمل می‌کردیم، اما آن نتیجه‌ای که انتظار داشتیم، کاملا محقق نشد.

تغییر بزرگ

در زمانی که به دنبال آموزش مدیریت مالی برای فرزندانم بودم، از طریق همسرم با رابرت کیوساکی آشنا شدم. سپس با همسر و دخترم تصمیم گرفتیم در آزمایش اولیه او برای محصول آموزشی‌اش شرکت کنیم. آزمایشی که در آن دو مسیر به چشم می‌خورد، یکی به درون و یکی به بیرون راه داشت.

رابرت کیوساکی زندگی ما و اغلب هم‌فکرهای ما را به یک چرخه دورانی تشبیه می‌کند که مدام در حال سخت تلاش کردن برای رسیدن به رفاه بیشتر هستیم. او تنها راه خلاصی از این چرخه را یادگیری مهارت حساب‌داری و سرمایه‌گذاری می‌داند.

به گفته رابرت کیوساکی باید تصمیم بگیریم به جای اینکه به فرزندان‌مان مسائل اشتباهی که در مدرسه آموزش داده می‌شود را تکرار کنیم و بگوییم در مسائل مالی محتاطانه پیش بروند، باید یادشان بدهیم که زیرکانه جلو بروند.

Image for post
Image for post

درباره نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی‌ پول

کیوساکی اقتصاددان، سرمایه‌گذار و نویسنده در 8 آوریل سال 1947 در هاوایی متولد شد. او ملیتی ژاپنی-آمریکایی دارد و در خانواده‌ای تحصیل کرده و مرفه بزرگ شده است. کیوساکی پس از اتمام دوره دبیرستان، برای ادامه تحصیل به نیویورک رفت و با عنوان افسر عرشه در مقطع کارشناسی در سال 1969 فارغ‌التحصیل شد. او برای مدت کوتاهی در ارتش آمریکا خدمت کرد.

1)شکست‌های پی در پی

کیوساکی در طول دوره زندگی خود چندین بار در تجارت شکست خورد، اولین بار در شرکت تولید کیف پول مردانه و برای بار دوم در تجارت پوشاک.

2)موفقیت مالی

تجربه دو شکست اول او را به تغییر زمینه کاری ترغیب کرد. کیوساکی شرکت مشهور ارهارد را خریداری کرد و تصمیم گرفت مفاهیم تجارت، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی را در قالب سمینار به دیگران آموزش دهد. سومین ایده او برای راه‌اندازی کسب و کار شخصی‌اش بسیار موفق عمل کرد و شرکت او درآمد قابل‌توجهی از فروش سمینارها به دست آورد.

سال 1996 برای کیوساکی سال مهمی به‌شمار می‌آید. او در سال 1996 تنها زمانی‌که 47 سال داشت خود را بازنشسته کرد. علاوه بر آن کیوساکی در همان سال کتاب موفق «پدر پولدار و پدر فقیر» را منتشر نمود.

به دنبال موفقیت‌های پی درپی کیوساکی در فروش کتاب پدر پولدار پدر بی پول ، تصمیم گرفت یک موسسه بین‌المللی تحت عنوان «پدر پولدار» تاسیس کند. این موسسه در هفت کشور شعبه دارد و مباحث تجارت و سرمایه‌گذاری را به علاقه‌مندان می‌آموزد. وی در حال حاضر بیش از 80 میلیون دلار ثروت خالص دارد. بخش عمده‌ای از ثروت او را املاک و مستغلات تشکیل می‌دهند.

3)دیگر آثار وی

رابرت کیوساکی حدود 21 کتاب منتشر کرده که در چند تا از آن‌ها با شارون لیچر هم‌کاری داشته است مانند همین کتاب پدر پولدار، پدر بی‌ پول. آثار دیگر وی عبارتند از:

  • چرا ثروتمندان ثروتمندتر می شوند؟
  • هوش مالی یک میلیاردر را داشته باشید
  • کودکان هوشمند و ثروتمند
  • چرا می‌خواهیم شما هم ثروتمند باشید؟ (وی این کتاب را با هم‌کاری دونالد ترامپ منتشر کرد و از طرفداران سیاست‌های ترامپ است).
  • مزیت فوق‌العاده ثروتمندان
  • استقلال مالی
  • چهارراه پول‌سازی
  • راهنمای سرمایه‌گذاری موفق
  • کسب ثروت به روش پدر پولدار (ادامه‌ی کتاب پدر پولدار، پدر بی پول).

توصیه‌های رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی در فصل پایانی کتاب به ما توصیه می‌کند که هرگز نباید به دیگران اجازه دهیم تا ما را از انجام کاری که خودشان هرگز آن را انجام نداده‌اند، باز دارند.

بلکه باید فردی را پیدا کنیم که کاری که می‌خواهیم انجام دهیم را قبلا انجام داده باشد. سپس او را به ناهار دعوت کنیم و بخواهیم که نکات و تکنیک‌های مهم این تجارت را به ما بگوید. مطمئن باشید که دیگران از تعریف کردن مسیر موفقیت‌شان، خوشحال خواهند شد.

توصیه مهم دیگر او نیز این است که کتاب‌های متفاوت بخوانید تا به ایده‌های جدید برسید و در کلاس‌ها و سمینارهای مختلفی که به پیشرفت‌تان کمک می‌کنند، شرکت کنید.

فهرست کتاب پدر پولدار پدر بی‌ پول

کتاب در 10 فصل نوشته شده است که عناوین آن‌ها عبارتند از:

  1. پدر پولدار، پدر بی‌پول
  2. درس اول: پولدارها برای پول کار نمی‌کنند.
  3. درس دوم: چرا به تدریس در امور مالی می‌پردازیم؟
  4. درس سوم: برای شغل خودتان اهمیت قائل شوید.
  5. درس چهارم: تاریخچه مالیات و قدرت شرکت‌ها
  6. درس پنجم: پولدارها، پول می‌سازند.
  7. درس ششم: کار کنید تا یاد بگیرید، برای پول کار نکنید.
  8. غلبه بر موانع پیروزی
  9. شروع کار
  10. باز هم بیشتر می‌خواهید بدانید؟ این کارها را انجام دهید.
Image for post
Image for post

جملات ارزشمند رابرت کیوساکی در کتاب پدر پولدار پدر بی‌ پول

جملات ارزشمندی از این کتاب را در این بخش برای شما نوشته‌ایم تا اندکی با سبک نویسنده آشنا شوید و برای خرید کتاب اقدام کنید.

  • پولدارها هیچ‌وقت برای پول کار نمی‌کنند.
  • این یک تفکر اشتباه است که تمامی پولدارها، ثروت خود را از راه استثمار دیگران به دست آورده‌اند.
  • ماشین شما و خانه محل سکونت‌تان سرمایه نیست.
  • برای پولدار شدن و پولدار ماندن به دیگران کمک مالی کنید.
  • کاری را انتخاب کنید که می‌توانید عاشقانه در آن فعالیت کنید و مطمئن باشید با این کار ثروتمند می‌شوید.
  • اتکاء به بیمه تامین اجتماعی، یارانه دولت و سبد کالا بدترین نوع دل‌خوشی برای افراد جامعه است.
  • ثروتمند شدن تلفیقی از هنر و علم است.
  • برای ورود به مباحث اقتصادی حتما در یک کلاس فروشندگی شرکت کنید.
  • هوش مالی خود را مدام افزایش دهید.
  • ثروتمند شدن هیچ‌وقت با زیاد کار کردن میسر نیست.
  • طوری زندگی کنید به جای این‌که شما برای پول کار کنید، پول برای شما کار کند.
  • یاد بگیرید در بحران‌های اقتصادی از ترس‌های خود به‌عنوانی اهرمی برای دست‌یابی به موفقیت استفاده کنید.
  • ثروتمندان بازی با پول را می‌دانند و همیشه خود را در این زمینه توانمند می‌سازند.

5 دلیل ترس از اقدام

افراد زیادی وجود دارند که با وجود داشتن سواد مالی، باز هم نمی‌توانند اقدام کنند و با سرمایه‌گذاری درآمد و دارایی‌شان را افزایش دهند.

پنج دلیل عمده این اتفاق عبارتند از:

  1. برخی از افراد ترس دارند از این‌که پول و سرمایه‌ خود را از دست بدهند. شما هیچ ثروتمندی را نمی‌توانید پیدا کنید که حداقل یک‌بار پولش را از دست نداده باشد ولی به وفور می‌توانید افراد بی‌پولی را پیدا کنید که هیچ پولی در زندگی‌شان از دست نداده‌اند. ترس از دست دادن پول کاملا طبیعی است و هیچ کسی نیست که از آن خوشحال شود.
  2. بدبینی یکی دیگر از عامل‌های مهمی است که تقریبا همه افراد به آن دچار می‌شوند. همه ما تردیدهایی مانند «من باهوش نیستم»، «من مهارت کافی ندارم» و…. تردیدهایی که توان انجام هر کاری را از ما می‌گیرند. به همین دلیل به سراغ انجام کارهای کم ضررتر می‌رویم. برای غلبه بر بدبینی باید جسارت پیدا کنید.
  3. معمولا افرادی که سرشان شلوغ است، تنبل‌ترین افراد هستند زیرا سرشان شلوغ‌تر از آن است که به پولدار شدن فکر کنند. طماع بودن یکی از راه‌های فرار از تنبلی است.
  4. عادات بد تمام زندگی ما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. در حقیقت زندگی ما بیشتر از آن‌که تحت‌تاثیر آموزش‌هایی که دیده‌ایم باشد، تحت‌تاثیر عادت‌ها است. با ترک عادت‌های منفی و مخرب می‌توان زندگی بهتری را تجربه کرد.
  5. و تکبر که ترکیبی از خودپرستی و جهالت است، یکی دیگر از عوامل ترس از اقدام است. هر زمان در مورد تصمیم و انجام کاری تکبر پیدا کنیم، شکست در انتظارمان خواهد بود.

با شناخت این عوامل می‌توانید نحوه تفکر و در نتیجه اقدام‌تان را تغییر دهید.

خواندن کتاب را از دست ندهید

به گفته کیوساکی «عمل کردن همیشه بر دست روی دست گذاشتن، برتری دارد.»

پس از همین امروز برای ایجاد تغییرات در زندگی خود اقدام کنید، حتی اگر به اندازه خواندن یک کتاب و یا خواندن زندگی‌نامه افراد موفق باشد.

بدون شک با خواندن کتاب پدر پولدار پدر بی پول، آن را به دیگران نیز توصیه می‌کنید.

 
موافقین ۰ مخالفین ۰
بهرام پیشگیر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">