آدرس فروشگاه کتابهای موفقیت و ثروت IDPay.ir/ketab1401/file

بهترین کتابهای موفقیت کدام کتاب یا کتابها هست

بهترین کتابهای موفقیت

بهترین کتابهای موفقیت
 

 
Image for post

 

بهترین کتاب‌های موفقیت چه کمکی به ما می‌کنند؟ آیا اصلاً خواندن آن‌ها فایده‌ای دارد یا صرفاً به یک منبع درآمد برای نویسندگانشان تبدیل شده‌اند؟ انسان هنگامی که پا روی کره‌ خاکی می‌گذارد، دوست دارد با گذر هر لحظه به کمال و موفقیت بیشتری دست یابد. حتی راه رفتن و سخن گفتن هم اهداف ابتدایی او برای رسیدن به کمال هستند. هنگامی که بزرگ‌تر می‌شویم، دوست داریم موفقیت‌هایمان گسترده‌تر شود و فردی تأثیرگذار در جامعه باشیم. به همین علت دست به دامان کتاب‌ها و آموزش‌هایی می‌شویم که توسط افراد موفق تألیف شده‌اند تا از این طریق با ادامه‌ دادن راه و روش آن‌ها، بتوانیم سریع‌تر و بیشتر رشد کنیم. امروزه یکی از منابعی که در این زمینه بسیار کمک کننده است، علاوه بر صحبت با افراد موفق، خواندن بهترین کتاب‌های موفقیت و ثروت است.

سرفصل‌های این مقاله

 

 
اگر دقت کرده باشید، در سال‌های اخیر تعداد کتاب‌هایی که در زمینه‌ موفقیت و ثروت، انگیزش، کسب و کار و غیره تألیف شده‌اند، رشد زیادی داشته است. دلیل این امر، گرایش جوامع مختلف به این موضوعات است؛ اما استفاده از این کتاب‌ها چه مزایایی می‌تواند داشته باشد؟ اگر یک کتاب موفقیت را بخوانید، متوجه می‌شوید علاوه بر راهکارهایی که برای پیشرفت در زندگی به شما ارائه می‌کند، از نظر انگیزشی نیز تأثیر بسیار زیادی روی ذهنتان دارد. این دو در کنار هم باعث می‌شوند قدرت ذهنی بیشتری برای شروع کارهایتان داشته باشید. به همین علت فرد برای خواندن کتاب‌های دیگر در این زمینه مشتاق‌تر می‌شود و روز به روز اطلاعات بیشتری به دست می‌آورند. همین عامل نیز سرعت موفقیت آن‌ها را چند برابر می‌کند. این کتاب‌ها، اکثراً از نتایج تجربه‌ افراد موفق در زندگی جمع‌آوری شده‌اند و منابعی بسیار غنی‌ای دارند. از این رو اگر می‌خواهید یک الگوی بی‌نظیر داشته باشید، بهتر است خواندن این گونه کتاب‌ها را به صورت روزانه در برنامه‌ کاری خود قرار دهید.

کتاب‌هایی که در زمینه‌ موفقیت منتشر شده‌اند، حاصل کار نویسندگان بزرگی در سراسر دنیاست. این کتاب‌ها به زبان‌های مختلفی ترجمه می‌شوند. هر چند تنوع کتاب های موفقیت و ثروت بسیار زیاد است؛ ولی نویسندگانی که بسیار شناخته شده هستند، تعدادشان محدود است. با این وجود این نویسندگان آثار غنی‌ای از خود بر جای گذاشته‌اند. در این مقاله سعی داریم که تعدادی از بهترین کتاب‌ها را در این زمینه برای شما معرفی کنیم.

 

بهترین کتابهای موفقیت
 

یکی از ناب‌ترین کتاب‌هایی که در زمینه‌ی موفقیت و قانون جذب می‌توانید پیدا کنید، کتاب “بخواهید تا به شما داده شود”، اثر استر و جری هیکس، است. استر و همسرش جری، با همکاری هم این کتاب را به نگارش درآورده‌اند. این زوج در زمینه‌ی قانون جذب کار می‌کنند و به علت تجربیات زیاد و عمیقی که در این زمینه دارند توانستند در مدت زمان کوتاهی، انتشار بهترین کتاب‌های این زمینه، مانند سارا، تعالیم آبراهام، بازی برنده‌ها و غیره را در کارنامه‌ی خود بگنجانند. این کتاب توسط شهکام جولایی به فارسی ترجمه و توسط انتشارات جویا منتشر شده است. با توجه به این که کتاب بخواهید تا به شما داده شود دارای محتوا و معنای ساده و پر مفهومی است، برای تمام گروه‌های سنی مناسب است.

کتاب بخواهید تا به شما داده شود، یکی از بهترین کتاب‌های موفقیت است که نکته‌های بسیار جالبی از قانون جذب و ارتعاش را در خود جای داده است. ۲۲ نکته‌ کارآمد و پربار در این کتاب گردآوری شده است تا مخاطب به کمک آن‌ها بتواند به خواسته‌های مادی و معنوی خود دست یابد. با سر کار آمدن قانون جذب، سؤالات زیادی در ذهن مخاطبان این کتاب‌ها به وجود آمد که استر و جری هیکس در این کتاب پربار، بسیاری از آن‌ها را پاسخ داده‌اند. همچنین می‌توان گفت این کتاب بهترین منبع برای کسانی است که دوست دارند قانون جذب را بهتر فراگیرند. در این کتاب احساسات و ارتعاش حاصل از تفکرات فرد کاملاً بررسی می‌شود تا مراحل جذب خواسته‌ها دقیق‌تر انجام گیرد. با مطالعه‌ی این کتاب می‌توان در هر زمینه‌ای از جمله سلامت، ثروت، آرامش و غیره جذب‌های فوق‌العاده‌ای خواهید داشت.

 

 

 

 

این کتاب به صورت داستانی نوشته شده است و زندگی مردی را تحلیل کرده است که قصد دارد از خستگی زندگی در دره رها شود. هر چند در این داستان، رسیدن به قله و حل مشکلات در دره به عنوان نماد مطرح شده‌اند؛ ولی در اصل قله، رسیدن به موفقیت و دره مشکلات را نشان می‌دهد. نویسنده در این کتاب توانسته به خوبی این دو موضوع را شرح دهد. داستان کتاب از این قرار است: پیرمرد با تجربه‌ای که در قله زندگی می‌کند، به عنوان راهنمای مردی جوان، رهنمودهایی را برای وی عنوان می‌کند و باعث می‌شود تا رسیدن به قله و داشتن یک دیدگاه مثبت و کارساز در دره، زندگی مرد را سر و سامان دهد.

 

کسانی که دوست دارند فرصت‌های مالی را از دست ندهند و در دنیای تجارت‌هایی مانند سرمایه‌گذاری در بورس به خوبی عمل کنند، بهتر است کتاب‌های ثروتمند شدن و راهکارهای آن‌ها را بیاموزند. هر چند برخی از کارها مانند سرمایه‌گذاری در بورس باید با تحلیل‌های اقتصادی تنظیم شود؛ ولی بهتر است بدانید که ذهنیت فرد و داشتن تفکری ثروتمند نیز بسیار در موفقیت این گروه مؤثر است. تمام تغییرات بزرگ از ذهن آغاز می‌شود. کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید نوشته‌ ناپلئون هیل است. این کتاب توسط مهدی فراچه داغی به فارسی ترجمه شده است و از انتشارات نسل نو اندیش می‌باشد. ناپلئون هیل کتاب‌های دیگری مانند قانون موفقیت، چگونه درآمد خود را افزایش دهید، نکات کلیدی اصلی برای ثروتمندی و … در کارنامه وی ثبت شده‌اند. پس از خواندن این کتاب شما می‌توانید در حوزه‌های مالی خصوصاً بازار بورس بسیار بهتر فعالیت کنید. علاوه بر این کتاب از مقالات سایت خانه سرمایه نیز می‌توانید کمک بگیرید.

در این کتاب، تحقیقات ۲۰ ساله‌ نویسنده در مورد زندگی ثروتمندان جمع‌آوری شده است و توانسته ۱۶ قانون موفقیت را کشف کند. در این کتاب ۱۳ قدم برای رسیدن به رؤیاها بررسی شده که شامل مواردی مانند، اشتیاق، ایمان، پیشنهاد، تخصص، تصویر‌سازی، برنامه‌ریزی، تصمیم، پشتکار، قدرت ذهن برتر، راز میل جنسی، ضمیر ناخودآگاه، مغز و حس ششم است. این کتاب توانسته است تغییرات زیادی در زندگی افراد جویای موفقیت ایجاد کند.

 

 

از دیگر کتاب‌های پرفروش جو ویتالی، نویسنده‌ بزرگ قانون جذب راز ثروت است. جو ویتالی کتاب‌های مختلفی در مورد موفقیت در کسب و کار نوشته است که منابعی غنی در زمینه‌ موفقیت هستند. کتاب‌هایی مانند کاننت بلبل، قدرت بازاریابی تکان‌دهنده، بازاریابی معنوی، نوشتن خواب‌آور و … جزو کتاب‌هایی است که در زمینه‌ کسب و کار بسیار ارزشمند هستند. ناشر کتاب راز ثروت، انتشارات طاهریان است و توسط مجتبی قره‌باغی به فارسی ترجمه شده است.

برخی افراد تصور می‌کنند که راز ثروتمند شدن، تلاش بسیار است؛ ولی ممکن است با تلاش زیاد هم به ثروت نرسید. افکار و اعمال فرد می‌توانند او را در ثروتمند شدن یاری کنند. یکی از تفکرات مخرب در این زمینه، داشتن تفکرات منفی در مورد بخشش است. کسانی که دوست دارند زندگی مرفهی را تجربه کنند، بهتر است به این نکته توجه کنند که نیازی نیست همیشه دارایی بسیاری داشته باشند تا بتوانند بخشنده باشند. اگر از چیزهای کوچکی که داریم نیز به دیگران هدیه کنیم، قطعاً درهای ثروت به روی ما باز می‌شود و موفقیت و ثروت بیشتری به سمتمان سرازیر می‌شود. در کتاب راز ثروت، در این زمینه صحبت شده است و نویسنده، شبهه‌ها و مثال‌هایی نیز در آن عنوان کرده تا بهتر مفهوم آن درک شود.

 

 

از بهترین کتاب‌هایی که می‌توانید در هر سنی شروع به خواندن آن کنید و مابقی عمر خود را با کمک آن بهبود ببخشید، کتاب اثر مرکب، نوشته‌ دارن هاردی است. مطالعه‌ این کتاب توسط اساتید بزرگی مانند آنتونی رابینز و برایان ترایسی نیز توصیه شده است و همین امر نشان دهنده‌ اهمیت مطالب کتاب برای دستیابی به موفقیت است. دارن هاردی کتاب‌های دیگری مانند امسال تکرار نخواهد شد، دیوانگان ثروت ساز، تصمیمات سرنوشت ساز، بهترین سال زندگی تو و غیره را به نگارش درآورده است.

در این کتاب اثرات فوق‌العاده‌ای که عادت‌های کوچک بر روی زندگی شما می‌گذارند، به خوبی نشان داده شده است. دارن هاردی در این کتاب به شما می‌گوید که رفتارهای معمولی که هر روز ممکن است چند دقیقه از وقتتان را بگیرد، به مرور اثر مرکبی بر جای خواهد گذاشت که باعث می‌شود بتوانید سریع‌تر رشد کنید. انرژی چندانی ممکن است برای این کار صرف نکنید؛ ولی قطعاً نتیجه‌ آن می‌تواند تأثیرات شگرفی بر زندگی شما داشته باشد. این کتاب به خصوص برای کسانی که فکر می‌کنند باید تغییرات بزرگ در زندگی خود بدهند بسیار مناسب است. افراد با خواندن این کتاب می‌توانند درک کنند که تغییرات جزئی در سبک زندگی نیز می‌تواند به مرور زمان پیشرفت‌های زیادی را در زندگی‌شان به وجود آورد.

 

 

فلورانس اسکاول شین از نویسندگانی است که کتاب‌های بسیار معروفی را در زمینه‌ سبک زندگی تألیف کرده است. کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین در اصل خلاصه‌ای از ۴ کتاب معروف اوست که در یک کتاب گرد هم آورده شده‌اند. کتاب‌هایی مانند بازی زندگی و شیوه‌ آن، راهی نهان به سوی پیروزی، گفتار تو چوب جادوی توست و غیره از بهترین کتاب‌های موفقیت این نویسنده‌ معروف هستند. این کتاب با ترجمه‌ گیتی خوشدل توسط نشر پیکان منتشر شده است.

خانم فلورانس اسکاول شین در این کتاب، زندگی را یک بازی می‌داند که قواعد شگفت‌انگیزی دارد. آموختن این قواعد به شما کمک می‌کند تا با به کار گیری آن‌ها راه و رسم موفق شدن را دریابید و از آن‌ها استفاده کنید. این کتاب ۴ بخش دارد که شامل موارد زیر است:

در بخش اول آن بازی زندگی توضیح داده شده است و سه بخش دیگر با توجه به کلام و اثر آن بر زندگی، نکاتی را به مخاطب گوشزد می‌کند.

 

 

قدرتی که در درون هر فرد نهفته است، بسیار زیاد و تأثیرگذار است؛ اما کمتر کسی توانسته آن را به طور کامل درک کند. لوئیز ال هی در کتاب قدرت در درون ماست، تعدادی از رموز و قدرت درون هر انسان را بررسی می‌کند. لوئیز هی کتاب‌های زیادی نوشته است. آثار وی مانند “خودت را دوست داشته باش”، “افکار قلب”، “قدردانی، یک راه زندگی”، “زندگی، بازتاب سفر شما” تعدادی از کتاب‌های او هستند که به زبان‌های مختلف از جمله فارسی ترجمه شده‌اند. قدرت در درون ماست از جمله کتاب‌های انتشارات لیدا است که توسط عبدالرسول دیو سالار به فارسی ترجمه شده است.

این کتاب به سؤالاتی مانند شما چه کسی هستید، نظرتان در مورد زندگی چیست، برای چه زندگی می‌کنید و … پاسخ می‌دهد. لوئیز هی می‌گوید قدرتی در درون خود دارید که شما را به سعادت، روابط خوب و شغل و درآمد بالا می‌رساند؛ فقط کافی است آن‌ها را کشف کنید. نکاتی در فصل‌های مختلف کتاب گنجانده شده که مواردی همچون پیروی از صدای درون، مسئولیت‌پذیری، قدرت کلمات، بروز احساسات، حرکت به آن سوی دردها و غیره را در خود دارد. با به کار گیری این راهکارها، می‌توان تغییر و تحول را در زندگی خود مشاهده کرد و به موفقیت‌های بسیاری دست یافت.

 

 
Image for post

آنتونی رابینز از افرادی است که به عنوان اسطوره‌ پیشرفت و موفقیت در عصر جدید شناخته می‌شود. آنچه باعث معروف شدن وی شده، رشد فوق‌العاده در بازه‌ زمانی کم و استفاده از تکنیک‌های ذهنی و پشتکار بالاست. کتاب موفقیت نامحدود در ۲۰ روز از جمله کتاب‌های پرفروش این نویسنده بوده که توسط فریبا جعفری به فارسی ترجمه شده است. طرفداران این کتاب، نسل نواندیش را بر آن داشته‌اند تا کتاب را ۳۰ مرتبه تجدید چاپ کند. کتاب‌هایی مانند قدرت درون ۱، ۲ و ۳ از کتاب‌های پرفروش این نویسنده بزرگ هستند.

همان‌طور که از نام این کتاب پیداست، برنامه ریزی دقیق و تمرین‌های جالبی برای ۲۰ روز پیاپی وجود دارد که باید طبق آن‌ها عمل کنید. مقدمه‌ کتاب با عوامل عمده برای رسیدن به موفقیت که شامل موضوعاتی مانند هدف‌گذاری، شروع و بازبینی نتایج آغاز می‌شود. در کتاب موفقیت نامحدود در ۲۰ روز مسائلی مانند بررسی شکست‌ها، تغییرات به وجود آمده، اهرم رنج و لذت، نیروهای کنترل کننده و غیره مورد بررسی قرار گرفته‌اند و تمریناتی در این موارد به فرد داده شده است. فرد باید تغییرات را در خود به وجود آورد تا بتواند به خواسته‌ خود دست یابد. این تغییرات با تکنیک‌هایی مانند شرطی‌سازی، باور سازی و غیره انجام می‌گیرد.

 

 

اگر می‌خواهید یکی از بهترین کتاب‌های موفقیت برای تمام سنین به خصوص کودکان و نوجوانان را بخوانید، بهتر است به سراغ کتاب “چه کسی پنیر مرا جابجا کرد” بروید. این کتاب زیبا و پر محتوا دارای نکات بسیار آموزنده‌ای است که در قالب داستان به مخاطب ارائه شده است و آنقدر راحت در ذهن جای می‌گیرد که هیچ‌گاه فراموشتان نخواهد شد. این کتاب، به نویسندگی اسپنسر جانسون، روش‌های شگفت‌انگیزی را برای مواجه شدن با تغییرات در کار و زندگی بشر نشان داده و توسط مهرناز صائمی به فارسی ترجمه شده است. انتشارات اختران نیز ناشر کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد، است. البته ترجمه‌های مختلفی ممکن است از این کتاب‌ها در بازار ببینید؛ ولی ترجمه‌ رسمی آن‌ها مدنظر است. از دیگر کتاب‌های این نویسنده می‌توان مادر یک دقیقه‌ای، پدر یک دقیقه‌ای، قله‌ها و دره‌ها، کتاب مدیر یک دقیقه‌ای و غیره را نام برد.

در این کتاب داستان دو موش که با هم دوست هستند، به نگارش درآمده است. این دو موش هر دو انباری از پنیر دارند که می‌توانند از آن استفاده کنند؛ اما رویه هر کدام متفاوت است. یکی از این موش‌ها تصمیم می‌گیرد قبل از این که انبار پنیرش تمام شود، پنیر دیگری پیدا کند و در دالان‌های تو در تو به دنبال اهداف خود می‌رود. در این کتاب توضیح داده شده است که قبل از به هم ریختن شرایط زندگی و کسب و کار، بهتر است روش دیگری هم پیدا کنید که به یک باره غافلگیر شرایط نشوید. این روش باعث می‌شود تا با آرامش خاطر بیشتری زندگی کنید و احساس ترس و دلهره‌تان در مواقعی که مشکلات به شما هجوم می‌آورند، به مراتب کمتر باشد.

 

 

کتاب‌های مختلفی در زمینه‌ موفقیت و قانون جذب به بازار عرضه شده‌اند؛ ولی محدودیت صفر در واقع کتابی است که ماورای کتاب‌هایی از این دست است. این کتاب را می توان جزو بهترین کتاب‌های موفقیت دانست. نویسنده آن، جو ویتالی، از نویسندگان مشهوری است که در فیلم راز نیز ایفای نقش کرده است. این نویسنده کتاب‌های زیادی مانند هر دقیقه یک مشتری، عامل جذب، حضور در وضعیت صفر و غیره را نگاشته است. البته کتاب محدودیت صفر با همکاری دکتر ایهالیا کالاهولن نوشته و توسط انتشارات کتیبه پارسی به بازار عرضه شده است.

کتاب محدودیت صفر کتابی است که رازهایی از ساکنآن‌هاوایی و سنت‌های قدیمی آن‌ها را برملا می‌کند. این کتاب عنوان می‌کند که خاطرات و مسائل زندگی در ضمیر ناخودآگاه انسان ماندگار می‌شوند و بدین صورت بازپخش آن‌ها دائماً باعث می‌شود تا مشکلات تکراری سر راه انسان قرار گیرد. با پاک کردن این خاطرات که به معنای پاک‌سازی درون است، الوهیت درون هر کسی، بهترین راه را در زندگی به وی نشان می‌دهد و همین امر سبب می‌شود تا بتوانند از بازپخش خاطرات و بروز مشکلات مجدد جلوگیری کنند. کتاب حضور در صفر، تکمیل کننده‌ای از این کتاب پربار است که توصیه می‌شود پس از خواندن محدودیت صفر، حتماً خواندن آن را هم از یاد نبرید.

 

 

بزرگان موفقیت و ثروت، معتقدند که نگرش انسان نسبت به ثروت و کسب و کار می‌تواند در بهبود شرایط مالی وی اثر زیادی داشته باشد. رابرت کیوساکی، یکی از بزرگان کسب و کار و موفقیت در این زمینه تحقیقاتی انجام داده است. وی کتاب پدر پولدار پدر فقیر را در مورد دو نگرش نسبت به کار و پول نوشته است. پدر پولدار پدر بی پول معروف‌ترین کتاب اوست. این کتاب توسط دکتر فرزام حبیبی اصفهانی ترجمه شده و نشر برات علم آن را منتشر کرده است. کتاب‌های دیگری مانند چهار راه پول‌سازی، راهنمای سرمایه‌گذاری موفق جزو کتاب‌های پرفروش کیوساکی هستند.

در این کتاب دو پدر پولدار و بی پول با هم مقایسه می‌شوند. این دو نفر از نظر تحصیلات دانشگاهی، هزینه‌های تحصیل و زندگی و موارد متعددی با هم متفاوت عمل کرده‌اند. جالب است که در این کتاب متوجه می‌شوید تفکر پدر بی پول با طیف وسیعی از مردم جامعه هماهنگی بیشتری دارد. با خواندن این کتاب پی خواهید برد که چرا ثروتمندان روز به روز ثروتمندتر و فقیران، فقیرتر می‌شوند. همه‌ این مسائل به نگرش و طرز برخورد آن‌ها با مسائل زندگی ارتباط دارد. آموزش سواد مالی توسط پدر پولدار یک نیاز اساسی معرفی می‌شود. پدر پولدار معتقد است، ثروتمندان برای پول کار نمی‌کنند؛ ولی پدر بی پول کار کردن را یک نیاز برای گذران زندگی می‌داند. روی هم رفته خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند تا طرز برخورد خود را درباره‌ کسب و کار و پول ،در صورت لزوم، تصحیح کنید و پول بیشتری را به سمت خود بکشانید.

 

 

همیشه آموزش در قالب داستان، کارایی بیشتری داشته است. کتاب سارا نیز به صورت رمان نوشته شده است. این کتاب نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان و نوجوانان نیز سبک نوشتاری مناسبی دارد. استر هیکس و همسرش جری، جزو اولین آموزش‌دهندگان قانون جذب هستند. استر هیکس با موجودی خیالی به نام آبراهام در ارتباط است که حاصل الهامات اوست. بسیاری از قوانین جذب از این طریق به استر الهام شده است. استر هیکس کتاب‌هایی مانند بخواهید تا به شما داده شود را هم در کارنامه‌ خود دارد. کتاب سارا توسط ارغوان جولایی به فارسی ترجمه شده و ناشر آن نیز انتشارات جویا است که بهترین کتاب‌های موفقیت را منتشر کرده است.بهترین کتابهای موفقیت
 

این مجموعه در سه جلد به زبانی ساده و جذاب نوشته شده است. سارا نام دختر بچه‌ای است که با جغدی به نام سلیمان در ارتباط است. مسائل بین سارا، دنیای اطراف او و سلیمان باعث می‌شود تا آموزش‌های قانون جذب کاملاً ملموس و ساده به سارا ارائه شود. سؤالاتی که سارا در زندگی روزمره‌ خود با آن‌ها مواجه می‌شود، ممکن است سؤال افرادی باشد که جویای نکات این قانون هستند. پاسخ به این سؤالات در کتاب سارا ابهامات مربوط به قانون جذب را از بین می‌برد.

 

 

خداوند در قرآن به قلم و آنچه می‌نویسد قسم یاد کرده است. شاید این قسم، همان تأکیدی باشد که اساتید موفقیت برای نوشتن اهداف و آرزوها دارند. هنریت کلاوسر نویسنده‌ آمریکایی در کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد، نوشتن اهداف و آرزوها را یک اصل می‌داند. کلاوسر آثار پرباری دارد که می‌توان “به قلبت را روی کاغذ بیاور” و “با هر دو طرف مغزت بنویس” را جزو کتاب‌های پرفروش او دانست. کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد را جهان قطب شاهی و ندا رشیدی به فارسی ترجمه کرده‌اند و توسط انتشارات کتیبه پارسی، منتشر شده است.

در کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد، نویسنده بیان می‌کند که نوشتن اهداف نشان دهنده‌ این است که شما دقیقا می‌دانید که چه چیزی می‌خواهید. هر چه جزئیات آرزوها و اهدافتان را بیشتر بدانید، رسیدن به آن‌ها نیز راحت‌تر است. هنگامی که شروع به نوشتن می‌کنید، احساساتتان بر خواسته‌هایتان متمرکز می‌شود. همین امر سبب می‌شود تا قدرت جذبتان به مراتب بالا رود. همچنین برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف، دقیق‌تر خواهد بود. کلاوسر در این کتاب عنوان می‌کند، افراد معروف رؤیاهای خود را نوشته‌اند و شاید سال‌ها بعد که به آن‌ها دست یافتند، به قدرت نوشتن پی برده‌اند.

 

 

هنگامی که شروع به خواندن کتاب قدرت حال می‌کنید، انرژی جز به جز آن را به خوبی درک می‌کنید. کتابی که به شما یاد می‌دهد، چگونه گذشته و آینده را رها کنید و از دارایی واقعی خود یعنی زمان حال لذت ببرید. اکهارت تال در این کتاب، حضور در لحظه‌ حال را بررسی می‌کند. این نویسنده‌ آلمانی- کانادایی، یک معلم معنوی است. آثار تال مانند “زمینی نو” و “سکوت سخن می‌گوید” نیز طرفداران زیادی در سطح دنیا دارند. توصیه می‌کنم “قدرت حال” و بهترین کتاب های موفقیت از این دست را بارها و بارها بخوانید؛ زیرا هر بار نکته ای جدید از آن‌ها یاد می گیرید.

در این کتاب به شما قدرت زمان حال و اثری که حضور در لحظه بر روی زندگی دارد، نشان داده می‌شود. توله در قدرت حال مثال‌هایی می‌زند که نشان می‌دهد، تمام ناتوانی‌های ذهن، باعث می‌شوند تا از پیشرفتتان در زندگی عقب بمانید. این ناتوانی‌ها از خاطرات گذشته یا ترس از آینده می‌آیند. پس بودن در زمان حال، شما را به منبع نامحدود متصل می‌کند. هنگامی که کاملاً در زمان حال باشید، قدرتی فوق‌العاده و آرامشی عمیق خواهید داشت.

 

 

انتخاب نام این کتاب، باعث شده است تا یک بار شنیدن نامش آن را برای همیشه در ذهنتان نگه دارد؛ اما “قورباغه‌ات را قورت بده” یک نماد برای انجام دادن کارهای سخت ما است و منزجر کننده باشد. برایان تریسی، استاد معروف موفقیت و مدیریت در دنیا، این کتاب را تألیف کرده است. وی کتاب‌هایی مانند “قدرت بیان”، “مدیریت زمان”، “روانشناسی فروش” و غیره را در لیست کتاب‌های پرفروش خود دارد. “قورباغه‌ات را قورت بده” به زبان‌های متعددی ترجمه شده است. این کتاب توسط مترجم‌های مختلفی از جمله مجتبی نظر بیگی به فارسی برگردانده شده است. انتشارات لیدا نیز کتاب را منتشر کرده است.

اگر اهل برنامه‌ریزی باشید، می‌دانید که در هر روز تقریباً چه کارهایی را باید انجام دهید. برایان تریسی در کتاب قورباغه‌ات را قورت بده، به این نکته اشاره می‌کند که در بین کارهای روزمره‌تان، کاری را انتخاب کنید که انجام دادن آن برایتان سخت‌تر است. این نوع کارها معمولاً ذهن را بیشتر درگیر می‌کنند و مانند باری بر دوش ما هستند. پس انجام دادن سریع‌تر آن‌ها سبب می‌شود تا آرامش ذهنی بیشتری داشته باشیم. از این رو برای رسیدگی به بقیه کارها، بهتر عمل می‌کنیم و ذهنی آزادتر داریم.

موافقین ۰ مخالفین ۰
بهرام پیشگیر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">