خواص روغن سیاه دانه در ناف + نحوه استفاده😍

۱۶مهر

ریختن روغن سیاه دانه در ناف بعنوان یک درمان سنتی برای کمک به سلامتی و رفع برخی بیماری‌ها شناخته شده است بطوری که در گذشته نیز توسط پدر و مادران و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایمان مورد استفاده قرار می‌گرفت. طب آیوردا (طب سنتی هندی) معتقد است مالش روغن سیاهدانه روی شکم و چکاندن آن در ناف (این نقطه مخفی در بدن) می‌تواند به طور موثری مشکلات رایج سلامتی را درمان کند.

  • ناف فقط یک نقطه کوچک روی شکم شما نیست، بلکه محفظه‌ای است که راه حل بسیاری از مشکلات سلامتی را در خود جای داده است. ناف به چندین رگ بزرگ و کوچک در بدن متصل است و هنگامی که با استفاده از روغن سیاه دانه (Black seed oil) و برخی روغن‌های دیگر تغذیه می‌شود، به شما کمک می کند تا از شر برخی از مشکلات سلامتی نیز خلاص شوید.

خواص روغن سیاه دانه 1

98 خواص معجزه‌گر روغن سیاه دانه برای سلامتی و زیبایی را ببینید.

کلیک کنید

تیک

خواص مالیدن روغن سیاه دانه به شکم

خواص مالیدن روغن سیاه دانه به شکم و ناف

در طب آیورودا (طب سنتی هندی) ناف به عنوان نقطه شروع زندگی شناخته می‌شود، که به عنوان یک ارتباط حیاتی بین مادر و جنین در حال رشد درون رحم عمل می‌کند. علاوه بر این، ناف مرکز تعادل بدن در بزرگسالی است که در آن انرژی قدرتمند زیادی ذخیره شده است و منبع حیات و سرزندگی می‌باشد.

استفاده از روغن‌ها در ناف برای چندین دهه یک روش رایج در ارتقا سلامتی بدن در طب آیورودا بوده است. بر این اساس مالیدن روغن سیاه دانه به شکم و ناف می‌تواند تمام خواص مواد مغذی موجود در روغن را به کل بدن رسانده و به درمان بیماری‌ها و مشکلات سلامتی کمک نماید. 

روغن سیاهدانه 18 میلی لیتر

خرید روغن سیاه دانه اصل

کلیک کنید

تیک

فواید چکاندن روغن سیاه دانه در ناف

فواید استفاده از روغن سیاه دانه در ناف

از نظر علمی و در طب آیوردا روغن زدن به ناف به "روش پچوتی" معروف است. طبق علم سنتی، جذب اسانس‌ها و روغن‌ها از طریق ناف که گفته می‌شود به یک غده پچوتی خاص در بدن متصل است، می‌تواند پیوندهای عصبی موجود در بدن را اصلاح، التیام و متعادل نماید.

در اینجا به سوال شما در خصوص اینکه "چکاندن روغن سیاه دانه در ناف چه خاصیتی دارد" اشاره می‌کنیم :

Number-1

روغن مالی ناف با روغن سیاه دانه

ما اغلب به تمیزی ناف توجه نمی‌کنیم، درست است؟ زمانی که ناف خود را تمیز می‌کنید، از شر میکروب‌ها و کثیفی‌های جمع شده در اطراف آن خلاص می‌شوید. برای محافظت از ناف، بایستی بطور مرتب آن را تمیز نمایید.

  • اگر در حین استحمام نمی‌توانید ناف خود را تمیز کنید، می‌توانید شب‌ها قبل از خواب روغن مالی ناف با روغن سیاه دانه را انجام داده و کمی آن را ماساژ دهید.

Number 2

خواص چکاندن روغن سیاه دانه در ناف برای پوست

فواید چکاندن روغن سیاه دانه در ناف برای پوست

اگر می‌خواهید چهره‌ای درخشان و بافت پوستی لطیف داشته باشید، چکاندن روغن سیاه دانه توی ناف و ماساژ دادن منظم آن بایستی در لیست کارهای شما باشد. روغن مالی ناف با روغن سیاه دانه می‌تواند علاوه بر تصفیه خون، ناخالصی‌ها و سموم را نیز از بدن شما پاک نماید.

برای این منظور علاوه بر روغن سیاه دانه، می‌توانید از  روغن‌های درمانی دیگری از جمله روغن چریش، روغن گل سرخ و روغن نارگیل نیز استفاده کنید.

Number 3

چرب کردن ناف با روغن سیاه دانه برای جلوگیری از ایجاد عفونت‌ها

زمانی که ناف خود را تمیز و ضدعفونی نمی‌کنید، می‌تواند شما را در برابر عفونت‌های داخل و خارج آسیب‌پذیر نماید. چرب کردن ناف با روغن سیاه دانه می‌تواند گزینه خوبی برای درمان عفونت‌ها و از بین بردن میکروب‌ها به طور طبیعی باشد.

  • به همین منظور می‌توانید از روغن خردل یا روغن درخت چای نیز استفاده کنید. این روغن‌ها نه تنها باکتری‌ها را از بین می‌برند، بلکه از بازگشت آنها نیز جلوگیری می‌نمایند.

Number 4

خواص چکاندن روغن سیاهدانه در ناف برای گوارش

فواید چکاندن روغن سیاه دانه در ناف برای گوارش

اگر دچار ناراحتی معده، نفخ یا حالت تهوع شده‌اید، می‌توانید مقداری از روغن سیاه دانه و یا مخلوطی از روغن خردل و روغن زنجبیل را در ناف خود بریزید. اجازه دهید حدود 30 دقیقه روغن در ناف قرار گیرد. سپس آن را با یک حوصله تمیز پاک نمایید.

این یک روش بسیار خوب برای از بین بردن ناراحتی و مشکلات گوارشی است که ممکن است با آن مواجه شوید.

Number 5

خواص ریختن روغن سیاه دانه در ناف برای کاهش دردهای قاعدگی

فواید ریختن روغن سیاه دانه در ناف برای کاهش دردهای قاعدگی

هیچ راه تضمینی برای خلاص شدن از شر دردهای قاعدگی در زنان وجود ندارد، اما ریختن روغن در ناف و ماساژ دادن آن روی شکم نه تنها می‌تواند رگ‌های اطراف دیواره رحم را شل کند، بلکه تا حد زیادی دردهای متداول قاعدگی را نیز تسکین می‌دهد.

خواص روغن سیاه دانه برای رحم و واژن زنان

خواص روغن سیاه دانه برای رحم و واژن زنان را ببینید.

کلیک کنید

Number 6

چکاندن روغن سیاه دانه داخل ناف برای افزایش قدرت باروری

همانطور که می‌دانید ناف رابط بین مادر و نوزاد و پل ارتباطی با اندام‌های حیاتی بدن نیز می‌باشد. چکاندن روغن سیاه دانه در ناف و ماساژ آن می‌تواند به بهبود باروری در مردان و زنان کمک نماید.

  • تکرار و انجام این روند بصورت منظم می‌تواند به تقویت تخمدان‌ها در زنان کمک کند و همچنین تعداد اسپرم در مردان را افزایش دهد.

Number 7

کمک به متعادل سازی چاکراها

چاکراها مراکز انرژی در بدن هستند که به اندام‌ها و ذهن شما کمک می‌کنند تا در بهترین سطح خود کار کنند. به همین دلیل هم در یوگا و هم در طب آیورودا توجه ویژه ای به ناف دارند. بنابراین مراقبت ویژه از ناف می‌تواند به متعادل‌سازی چاکراها کمک کرده و به بدن شما انرژی بخشد.

Number 8

چکاندن روغن سیاه دانه در ناف برای کمک به تقویت و رشد موها

چکاندن روغن سیاه دانه در ناف برای تقویت موها

چکاندن روغن سیاه دانه در ناف به تقویت و بهبود سلامت کلی موهای شما کمک می‌کند. با استفاده منظم از این روغن، متوجه افزایش رشد مو، بهبود بافت مو و داشتن موهای قوی‌تر (کاهش ریزش مو کمتر) خواهید شد. روغن سیاه دانه برای این منظور بهترین است.

Number 9

کمک به تقویت چشم‌ها و افزایش بینایی

ناف به سیاهرگ‌هایی که تا چشم شما بالا می روند متصل است. اگر از بینایی ضعیف رنج می‌برید، استفاده از روغن خردل یا روغن سیاه دانه در ناف می‌تواند به سلامت چشم‌های شما کمک نماید. همچنین بعنوان یک راه خوب برای کاهش پفی چشم‌ها و رفع سیاهی دور چشم نیز می‌باشد.

Number 10

ریختن روغن سیاه دانه در ناف برای کمک به درمان جوش

ریختن روغن سیاه دانه در ناف برای درمان جوش

لک‌ها و جوش‌های سرسختی که روی صورت شما ظاهر می‌شوند، علاوه بر از بین بردن زیبایی، اعتماد به نفس شما را نیز کاهش می‌دهند. اگر می‌خواهید از شر این جوش‌ها خلاص شوید، می‌توانید بصورت روزانه از روغن چریش یا روغن درخت چای و یا روغن سیاه دانه در ناف خود استفاده نموده و ماساژ دهید.

Number 11

خواص روغن سیاه دانه در ناف برای کاهش درد مفاصل

چکاندن روغن سیاه دانه در ناف برای کاهش درد مفاصل

درد مفاصل و استخوان‌ها با افزایش سن بیشتر می‌شود، بطوری که می‌تواند زندگی عادی بسیاری از افراد را با مشکل مواجه سازد. استفاده از برخی روغن‌ها در ناف می‌تواند قسمتی از دردهای شما را تسکین دهد.

  • به همین منظور می‌توانید با چکاندن چند قطره روغن رزماری یا روغن کرچک و یا روغن سیاه دانه داخل ناف و ماساژ آن به طور منظم، به کاهش دردها کمک نمایید.

خواص روغن سیاه دانه برای درد مفاصل

خواص روغن سیاه دانه برای درد مفاصل و عضلات را ببینید.

کلیک کنید

تیک

ماساژ شکم با روغن سیاه دانه برای لاغری

از خواص ماساژ شکم با روغن سیاه دانه می‌توان به کمک برای لاغری، بهبود کارکرد سیستم گوارش و همچنین به رفع یبوست اشاره کرد.

  • علاوه بر آنها ماساژ این روغن در ناف و شکم باعث افزایش جریان خون در این ناحیه شده و به دلیل خاصیت ضد التهابی  به تسکین انواع دردها کمک می‌کند.

خواص مالیدن روغن سیاه دانه به شکم

خواص مالیدن روغن سیاه دانه به شکم + نحوه استفاده را ببینید.

کلیک کنید

تیک

نحوه استفاده از روغن سیاه دانه در ناف

نحوه استفاده از روغن سیاه دانه در ناف

بر اساس علم سنتی، چرب کردن شکم با روغن سیاه دانه و استفاده از روغن در ناف و ماساژ دادن آن باعث التیام و متعادل کردن ارتباطات عصبی در بدن ما می‌شود. توصیه می‌شود برای کسب نتیجه مطلوب‌تر این کار را هر شب قبل از خوابیدن انجام دهید. در اینجا به نحوه استفاده از روغن سیاه دانه در ناف اشاره می‌کنیم.

  1. ابتدا ناف خود را بخوبی با آب و صابون بشوئید و با یک پارچه یا حوله تمیز کاملا خشک نمایید.
  2. قبل از استفاده از این روغن، سعی کنید آن را کمی گرم (نه داغ) کنید تا بخوبی جذب گردد.
  3. مقداری از روغن سیاه دانه داخل ناف خود بریزید و اجازه دهید جذب پوست شود.
  4. سپس یک حوله یا دستمال تمیز را روی ناف خود قرار دهید تا مستقیماً ناف خود را با دستای خود لمس نکنید.
  5. به آرامی ناف خود را با هر دو انگشت شست یا انگشت اشاره، وسط و انگشت حلقه به طور همزمان فشار دهید.
  6. اجازه دهید روغن به مدت 30 تا 45 دقیقه در ناف بماند. بعد از آن می‌توانید روغن سیاه دانه را پاک کنید.

تیک

خواص مالیدن روغن سیاه دانه به زیر شکم

از خواص مالیدن روغن سیاه دانه به زیر شکم می‌توان به کمک در کاهش وزن، کاهش چربی بدن و همچنین کمک به تسکین دردهای پریودی در زنان اشاره کرد.

  • مطالعه روی 45 زن مبتلا به اضافه وزن نشان داد که مصرف خوراکی روزانه 2000 میلی‌گرم روغن سیاه دانه به مدت 8 هفته به همراه ماساژ اطراف و زیر شکم با روغن سیاهدانه، منجر به کاهش اشتها، کاهش شاخص توده بدن، وزن بدن، دور کمر و چربی بدن می‌گردد.

علاوه بر اینها چرب کردن شکم با روغن سیاه دانه و ماساژ آن می‌تواند در کمک به رفع یبوست، بهبود هضم غذا، کاهش نفخ و تقویت سیستم گوارش نیز کمک نماید.

روغن سیاه دانه برای صورت

خواص شگفت‌انگیز روغن سیاه دانه برای صورت را ببینید.

کلیک کنید

تیک

مضرات ریختن روغن سیاه دانه در ناف

مضرات ریختن روغن سیاه دانه در ناف

با وجود اینکه ریختن روغن سیاه دانه روی ناف و ماساژ دادن آن ضرری ندارد، ولی سعی کنید در استفاده از آن زیاده روی نکنید. به یاد داشته باشید که فشار زیادی را بر ناف خود اعمال نکنید، زیرا ناحیه شکم و روده دارای اعصاب زیادی در آن قسمت می‌باشد.

  • اگر به روغن سیاه دانه یا روغن خاصی حساسیت یا آلرژی دارید، سعی کنید قبل از استفاده، یک آزمایش پچ تست (آزمایش تست حساسیت) انجام دهید. بطوری که مقداری از روغن را در ساعد دست خود امتحان نمایید و در صورت عدم حساسیت، از آن استفاده کنید.

قبل از ریختن روغن سیاهدانه در ناف و ماساژ آن، سعی کنید دست‌های خود را ضدعفونی کنید. سپس دراز بکشید و ناف خود را نیز تمیز کنید تا آلودگی در آن باقی نماند.

روغن سیاهدانه 18 میلی لیتر

خرید