کتابهایی که تو را به موفقیت و ثروت می رساند.

مرغ،بیدگاه(couchrass)     تاریخ درج: ۱۳۹۷/۷/۲

خواص خوب این گیاه در ساقه زیر زمینی او می باشد در فارسی به من بیدگیاه - بید گیاه کرک - جوداش ‍ علف قوشک هم گفته اند. در کتاب های قدیم از من به نام های ثیل - ابریق اوتی - عرق النجیل - خومه - فرز - فرزد - مرج و سبزه چمن یاد شده است. ساقه این گیاه با ارزش شبیه گیاه گندم است به شکل سنبله هم می باشد این گیاه در خرداد و تیر ماه کنار جوی ها یافت می شود. خواص گیاه مرغ بید گیاه، بیدگیاه کرک، جوداش علف قوشک هم گفته اند خون را تصفیه می کند- دشمن سرسخت سنگ کلیه و مثانه است - برای معالجه یرقان ونقرس توصیه می شود. شیره ساقه این گیاه برای رفع سرفه مصرف می شود. اختلالات معدی را ازبین می برد. بذر این گیاه برای جلوگیری از قی و اسهال تجویز می شود. مبتلایان به مرض قند از ساقه های زیرزمینی این گیاه استفاد کنند و نتیجه مطلوب خواهند گرفت. سرعت انتشار این گیاه به قدری زیاد است که تمام سطح مزارع را می‌گیرد. گل‌هایش در فاصله خرداد و تیرماه ظاهر می شوند و سبز رنگ بوده و به شکل سنبله هستند و شما در تهران هم آن‌را در کنار جوی‌ها می بینید.

 

فواید مرغ،بیدگاه:

خون را تصفیه می کند- دشمن سرسخت سنگ کلیه و مثانه است -برای معالجه یرقان و نقرس توصیه می شود. شیره ساقه این گیاه برای رفع سرفه مصرف می شود.

اختلالات معدی را ازبین می برد. بذر این گیاه برای جلوگیری از قی و اسهال تجویز می شود.

مبتلایان به مرض قند از ساقه های زیرزمینی این گیاه استفاد می‌کنند و نتیجه مطلوب خواهند گرفت.

خواص خوب این گیاه در ساقه زیر زمینی او می باشد.

 

طرز استفاده مرغ،بیدگاه:

طرز تهیه " مقدار این گیاه را که قبلاً کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف کرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل فر مایید. برای درمان برنشیت کهنه ، شیره ساقه گیاه را بگیرید و روزی سه قاشق چایخوری نوش‌جان کنید، شیره و ساقه و برگ تازه اش خاصیت نرم کننده دارد و سرفه های پی در پی را معالجه می کند و ضد ورم می باشد. سی گرم از ساقه زیرزمینی خشک آن در یک لیتر آب و هشت گرم ریشه شیرین بیان و مقداری پوست لیمو برای کلیه اختلالات معدی ، یبوست و نفخ مفید است.

 

ترکیبات مرغ،بیدگاه:

ساقه زیرزمینی دو درصد قند، کمی لعاب و چند ترکیب دارویی دارد.ساقه ها دارای چند عامل دارویی املاح و پتاس است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://mega.nz/fm/R8AW0LhS