دانلود رایگان کتاب کاهش وزن سریع با 30 تکنیک طلایی

زمان پرارزش ترین سرمایه ای است که هر انسانی در اختیار دارد. سرمایه ای که کاملا عادلانه و برای همه از شاه تا گدا به طور یکسان تقسیم شده و این ما هستیم که تصمیم می گیریم چگونه از این سرمایه ی ارزشمند استفاده کنیم.

 

لطفا به این داستان توجه کنید

 

پزشکی که متخصص قلب بود قصد ساخت یک آپارتمان را داشت و برای این کار به دنبال مجوزهای ساخت و ساز از اداره مربوطه بود. زمانیکه پرونده اش تکمیل و آماده تحویل بود جهت گرفتن امضا نهایی پرونده از محل کارش 2 ساعت مرخصی گرفت و به اداره مربوطه رفت تا مجوز را بگیرد اما کارمندی که مسئول این کار بود مشغول کار در شبکه های اجتماعی بود و کار پزشک را که چند دقیقه بیشتر طول نمی کشید را به تعویق انداخت و گفت که فردا مراجعه کنید. آن پزشک فردای آنروز دوباره مجبور شد برای ساعاتی از محل کار خود مرخصی بگیرد و در همین زمان شخصی که مشکل قلبی داشت به بیمارستان مراجعه کرد ولی پزشک متخصص قلب، در بیمارستان حضور نداشت و سایر پزشکان کاری از دستشان ساخته نبود و متاسفانه به دیار باقی شتافت و جالب است بدانید که شخص فوت شده پدر همان کارمندی بود  که در اداره کار پزشک قلب را انجام نداده بود و پزشکان گفته بودند اگر متخصص قلب در آن لحظه حضور داشت امکان داشت این اتفاق رخ ندهد.

 

امیدوارم تاکنون اهمیت مدیریت زمان را به خوبی درک کرده باشید.

 

آیا هدف خداوند از خلقت ما این بوده که تمام وقت خود را صرف مسائل کم اهمیت و روزمره نماییم؟

 

آیا تمام زندگی اینست که واحدهای زمانی زیادی را در شبکه های اجتماعی و سریال های ترکیه ای و… که هیچ سودی نه به ما و نه به کل عالم بشریت می رساند تلف کنیم؟

 

آیا به نظر شما این خیانت بزرگی به خود و بالاتر از آن به خدا نیست؟!!!

 

دوستان بسیار زیادی را دارم که در طول هفته ساعتهای بسیار زیادی را صرف دور زدن در خیابانها ، و اجتماع و شوخی و خنده می نمایند(نمی گویم که تفریح و شوخی بد است اما هر چیز جای خود را دارد) اما زمانیکه به آنها پیشنهاد می دهم که برای بهبود کسب و کارشان و یا راه اندازی یک کسب و کار جدید باید تعدادی مقاله را مطالعه نمایند پاسخی عجیب را می شنوم یعنی: من وقتم کاملا پر است. زمانی که به یک نفر دیگرشان که از اضافه وزن رنج می برد پیشنهاد می دهم روزانه یک ساعت را به ورزش بپردازیم بازهم همین جواب تکراری  اصلا وقت نمی شود را می شنوم ولی عین همان یک ساعت و شاید هم چند برابر آن را صرف دور زدن در خیابانها می کند .

 

ساعتها – روزها – ماه ها و سالها می آیند و می گذرند و زمانی که نگاهی به پشت سرمان بیاندازیم در بسیاری از مواقع چیزی جز حسرت برایمان باقی نمانده است، اما آنچه گذشته به هیچ وجه قابل بازگشت نیست و حسرت گذشته خوردن جز خراب نمودن لحظه حال ارمغان دیگری ندارد. اگر می خواهید فردا حسرت امروز را نخورید کمی تغییر رویکرد ضروری و واجب است.

 

اما قبل از آنکه راهکارهایی را جهت مدیریت زمان بیان کنیم شاید بهتر باشد کمی بیشتر در مورد بی ارزش شدن زمان و دلایل آن تامل کنیم .راستی چه اتفاقی افتاد که این سرمایه ی بزرگ نزد ما اینقدر بی ارزش شد؟

 

شاید این مسئله بر می گردد به اولین ورود رسمی ما به اجتماع یعنی زمانی که وارد مدرسه شدیم .آن زمانکه قرار بود ساعت 7:15  دقیقه زنگ مدرسه به صدا درآید ولی مدیر مدرسه تازه ساعت 7:30  دقیقه وارد مدرسه می شد. و شاید هم آن زمانی که معلم قرار بود ساعت 8 کارش را شروع کند ولی ساعت 8:30 دقیقه وارد کلاس می شد. و اولین جرقه های بی انضباطی در آن روزگاران در مغز ناخودآگاه ما زده می شود. زمانیکه یک معلم که  برای دانش آموزانش یک قهرمان است و اکثر الگوهای رفتاری خود را از وی برمی دارد اینگونه به زمان بی احترامی می کند . دانش آموز نیز الگو برداری می کند و یاد می گیرد که زمان را نادیده بگیرد. او نیز یاد می گیرد سالها بعد در هر شغلی که باشد اندکی دیرتر بر سر کار بیاید و اندکی زودتر از محل کار خارج شود او یاد گرفته به وقت ارباب رجوع ها نیز اهمیتی ندهد و کار آنها را که شایدد 10 دقیقه بیشتر زمان نمی خواهد را چند روز به تعویق بیاندازد.

 

همانطور که می بینید موضوعاتی که بسیار کوچک به نظر می رسند می توانند چه نتایجی داشته باشند.گاهی آموزش مدیریت و اهمیت زمان به یک کودک می تواند وی را به یک شخص منظم و مفید برای خود و  جامعه تبدیل کند و عکس آن نیز می تواند کودک را به شخصی بی انظباط و نا مسئول بار بیاورد.

 

اکنون راهکارهایی را بیان می کنیم  که تضمین می نماییم که اگر فقط همین مسائل ساده را رعایت کنید نتایج بسیار بزرگی را بدست می آورید.

 

1-سهم ما چقدر است :

باید قبول کنیم تا کنون برنامه ریزی درستی نداشته ایم و بسیاری از دست آورد هایمان در مورد زمان و اهمیت آن اشتباهند و می توانیم خیلی بهتر از الان باشیم. همه 24 ساعت داریم از مولانا و زکریای رازی گرفته تا من و شما همه 24 ساعت داریم و مهم اینست که سهم ما چقدر است.

 

2-قطع ارتباط با شبکه های اجتماعی:

باور کنید بزرگترین دشمن موفقیت انسان همین شبکه های اجتماعی و برخی از کانال های ماهواره ای هستند لازم نیست ارتباطتان را کاملا قطع نمایید فقط کافیست میزان ارتباط را کمی کم رنگ نمایید و از آنها به عنوان جایزه استفاده کنید مثلا با خود قرار می گذارید اگر فلان کار را انجام دادم 10 دقیقه به شبکه اجتماعی سر می زنم اینگونه استفاده بهینه ای از آنها انجام می دهید.

 

3-نوشتن:

یکی از قدرتمندترین ابزار جهت رسیدن به موفقیت همین ابزار ساده نوشتن است. لطفا تمام کارهایی را که باید انجام دهید را از ذهنتان به روی کاغذ بیاورید. لیست همگی را بنویسید تا در ادامه بگوییم چه عملیاتی باید انجام دهید

 

4-الویت بندی:

حال این لیستی از کارها را که تهیه کرده اید را نگاهی بیاندازید و در این مرحله مشخص کنید کدام کارها اهمیت بیشتری دارند . ترتیب الویت را از بالا به پایین بنویسید و مشخص کنید که کدام کارها نسبت به دیگری الویت بیشتری دارند . و یادتان باشد هر کاری را نباید انجام دهید و بسیاری از کارهای آن لیست را باید خط زد.

 

5-درست شارژ شوید:

ورزشکاران اصطلاحی دارند بنام تمرین زدگی زمانی که شخصی برای چند روز بیش از حد و بدون نظم خاصی تمرین می کند بدنش از آن تمرینات منزجر می شود و دیگر نمی تواندآنها را انجام دهد این موضوع برای انجام کار هم صدق می کند ما پس از هر یک ساعت کار فشرده نیاز به 10 الی 15 دقیقه استراحت کامل داریم و ترتیب نیز باید همینگونه باشد یعنی یک ساعت کار بدون وقفه و بعد از آن 15 دقیقه استراحت کامل

 

6-ارزش ثانیه ها  را بدانید:

فرض کنید درآمد شما بابت هر یک ساعت کار 800 هزار تومان است . آیا بازهم جهت انجام کارهای بیهوده محل کار خود را ترک می کردید؟ آیا هر روز به مدت یک ساعت به فست فود و یا رستوران می رفتید؟ اگر بهای هر یک ساعت خود را خوب بدانید دیگر بسیاری از کارها انجام نمی دادید.

 

7-ساعت خواب :

در طی 24 ساعت 8 ساعت خواب لازم و ضروری است و بدن به آن احتیاج دارد . پیشنهاد این است که از ساعت 11 تا 6 صبح بخوابید و یک ساعت هم ظهر استراحت کنید. شاید بلند شدن 6 صبح کمی دشوار باشد ولی اگر فقط یک هفته آن را امتحان کنید به معنی واقعی کلمه معجزه می کند.

 

8-از دسترس خارج شوید:

اجازه ندهید هر کسی وقت شما را بگیرد. فقط در ساعاتی خاص موبایلتان را روشن کنید اینگونه هم تمرکز بالایی دارید و هم نظم خوبی برای کارهایتان. در واقع شما به آن کاری که دارید انجام می دهید ارزش می دهید و بخاطرش موبایلتان را از دسترس خارج می کنید پس آن کار را به بهترین نحو انجام می دهید.

 

 

 

اختیار بادها در دستان ما نیست اما اختیار بادبانها در دستان ماست.