دانلود رایگان کتاب کاهش وزن سریع با 30 تکنیک طلایی

 

در این مقاله قصد دارم که چیز متفاوتی بگویم قصد دارم تجربیاتی در مورد راه کارهای عملی و کاربردی افزایش فروش را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم. قبل از بیان هر موضوعی باید این نکته را بگویم که فروشندگی کار بسیار مقدسی است. این نکته به این دلیل اهمیت دارد که متاسفانه در کشور ما فروشندگی به خوبی تعریف نشده است باید قبول کنیم که ما مردم خریداری هستیم تا مردمی فروشنده.

 

گام اول: برداشتن موانع ذهنی:

شاید مهم ترین گام برای افزایش فروش درست کردن مدل ذهنی باشد. این موضوع دو مرحله دارد. مرحله ی اول اینکه قبول کنیم فروشندگی به هیچ عنوان کار بدی نیست و  برعکس مقدس است. بدانیم که تمامی افراد موفق در طول تاریخ همگی فروشنده های بسیار خوبی بوده اند. مرحله ی دوم اینست که باور های محدود کننده را از خودمان دور کنیم. من با بسیاری از صاحبین کسب و  کارها در ارتباط بوده ام. باور بسیار مریضی که بین  درصد زیادی از صاحبین کسب و کارهاست این باور است که:

 

بازار ایران جای کار نیست

در شهرستان جای پیشرفت وجود ندارد

مردم اینجا غریب پرستن و نمی توان پیشرفت کرد

مردم بسیار با دقت خرج می کنند و کالاها یا خدمات ما را نمی خرند

و…

باور به لیست بالا یعنی پذیرفتن شکست و ماندن در جایگاه فعلی و یا سقوط از جایگاهی که داریم.

 

گام دوم:

بدانید که چقدر می خواهید بفروشید:

حتی لحظه ای هم شک به دلتان راه ندهید که تعیین هدف گذاری در فروش بسیار مهم است. اگر ندانید که چقدر می خواهید بفروشید پس چطور می خواهید برنامه ریزی و تلاش کنید. این مهم است که تعیین کنید که مثلا برای این ماه می خواهید چقدر فروش داشته باشید

 

گام سوم:

طراحی یک پیشنهاد عالی:

یکی از کارهای ضروری برای افزایش فروش اینست که شما یک پیشنهاد بسیار عالی به مشتریان خود بدهید.(فرض ما در این مقاله اینست که شما هم کالا و هم مشتریان خود را دقیقا شناسایی کرده اید یعنی مدل کسب و کار خود را به خوبی می شناسید)

 

یکی از ویژگی های یک پیشنهاد عالی اینست که شما یک شعار کوتاه و جذاب داشته باشید. برای مثال اگر پیتزا می فروشید یک شعار بسیار جذاب می تواند به این صورت باشد: “کمتر از سی دقیقه پیتزا خود را دریافت کنید و یا پیتزای مجانی بخورید” این شعار هم کوتاه است و هم بسیار جذاب.

 

دومین ویژگی یک پیشنهاد عالی دادن اطمینان به مشتری است. یعنی دادن یک پیشنهاد با بازگشت سرمایه. مشتری باید مطمئن باشد که پیشنهاد شما بهترین پیشنهاد ممکن است و محصول و یا خدمات شما بهترین گزینه برای حل مشکلاتش است.

 

گام چهارم

بازاریابی درست:

یکی از روش های بسیار عالی برای افزایش فروش استفاده از بازاریابی ویروسی است. این روش از بازاریابی بسیار پر سود و کم هزینه است. به این معنی که مشتریان شما ابزار بازاریابی شما می شوند. یعنی مانند یک ویروس پیام بازاریابی شما را پخش می کنند اما چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد؟ چیزی که زیاد شاهد آن هستیم این صحنه است که مشتریان اغلب بعد از خریدشان شروع می کنند به ناله کردن از خرید بدی که انجام داده اند. پس راهکار چیست؟ برای اینکه یک پیام ویروسی شود باید شرایط زیر را داشته باشد:

 

مردم عاشق نشان دادن خود هستند: مردم چیزهایی را به دیگران می گویند که اعتبار خودشان را بیشتر کند و با گفتنش خودشان را بالا بکشند

انسان موجودی احساساتی است: پیام شما باید کاملا احساسی باشد. احساست نقش بسیار پر رنگی در انتقال پیام دارند. مردم همیشه به دنبال یک حس خوب هستند

داستان ها بسیار پر قدرت هستند: انسان ذاتا عاشق داستان است. طراحی و مدل انسان اینطور است که داستان زود توجه ش را جلب می کند و در حافظه اش می ماند. پس پیام شما باید حاوی یک داستان باشد تا به خوبی قابلیت انتقال را داشته باشد

گام پنجم:

رقبا را تحریک نکنید:

سعی کنید تا جای ممکن سرتان به کار خودتان باشد. تحریک رقبا چیزی بجز ضرر همراه ندارد. خصوصا اگر شما رهبر بازار نباشید تحریک افراد قوی تر می تواند ویران کنده باشد. این توصیه را بسیار جدی بگیرید که هیچ موقع رقبا را تحریک نکنید و به کار خودتان مشغول باشید.