نوجوانی سنی پر از مخاطره است و بسیاری از دختران نوجوان در این سن و سال رفتارهای مناسب با موقعیت‌شان را نمی‌شناسند، نمی‌توانند درست تصمیم بگیرند، روش‌های پس‌انداز و خرج کردن پول را نمی‌شناسند و در دوستی با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند. آن‌ها دوست دارند باهوش باشند و در هر موقعیتی درست‌ترین کار را انجام دهند. اما این امر به آسانی امکان‌پذیر نیست و نیاز به تمرین دارد. هر چه این تمرینات زودتر آغاز شود، فرد نیز زودتر به آن عادت می‌کند. پس بهتر است که نکته‌ها و راهنمایی‌های درست را از نوجوانی یاد گرفت و تمرین آن را نیز از نوجوانی آغاز کرد.

مجموعه پنج جلدی «آنچه دختران باهوش باید بدانند» شامل کتاب‌های «شروع مدرسه‌ی راهنمایی» نوشته «جولی ویلیامز»، «رفتار مناسب» و «مدیریت پول» اثر «نانسی هولیوک»، «تصمیم‌گیری سریع» کاری از گروه نویسندگان و «حفظ دوستی» نوشته «پتی کلی کریسول» است که با هدف کمک به دخترانی که دوران نوجوانی خود را پشت سر می‌گذارند، نوشته شده است. این مجموعه کتاب با تصویرگری‌های جذاب و داستان‌های کوچک و واقعی، موقعیت‌هایی را خلق می‌کند که هر دختری حداقل یک بار آن را تجربه کرده است. راه‌حل‌هایی که در مواجهه با این موقعیت‌ها پیشنهاد می‌‌شود، راهکارهایی مدرن و نتیجه‌بخش است که ممکن است دخترها تا به حال با آن آشنایی نداشته باشند.

از طرفی داشتن هوش مالی، احساس بهتری به انسان‌ها می‌دهد؛ اما روش‌های کسب درآمد، پس‌انداز و خرج کردن پول چیزهایی هستند که هر فردی به مرور زمان و کسب تجربه می‌آموزد. «مدیریت پول» از این مجموعه کتاب است که چکیده‌‌ای از این روش‌ها را در اختیار دختران نوجوان قرار می‌دهد. این کتاب به دختران آموزش می‌دهد که چگونه پول خود را پس‌انداز کنند، چگونه خرید کنند، چگونه هزینه‌هایشان را کنترل کنند و در نهایت با 101 ایده پیشنهادی یاد می‌گیرند که چگونه درآمد کسب کند. این کتاب را «گیتی شهیدی» ترجمه و انتشارات گام در بهار 1390 به چاپ رسانده است.

کتابهایی که  می تواند تو را به موفقیت و ثروت می رساند.