کتابهایی که  می تواند تو را به موفقیت و ثروت می رساند.

دریافتدریافتتی هارو اِکِر پسر یکی از مهاجران اروپایی بود که تنها با پرداخت۳۰ دلار وارد آمریکای شمالی شد.

 

او در تورنتو بزر گ شد اما بسیاری از سالهای جوانی و بزرگسالی اش را در ایالات متحده سپری نمود. در دوران کودکی اش، پول با زحمت و مشقت به دست می آمد. از این رو اِکِر در سن ۱۳ سالگی شروع به کار نمود. در نوجوانی روزنامه تحویل می داد، بستنی اسکوپی می فروخت، در نمایشگاهها کتاب رمان و درساحل دریا لوسیون برنزگی می فروخت.او پس از یک سال تحصیل در دانشگاه یورک، تصمیم گرفت به دنبال رویای خود یعنی میلیونر شدن برود.

 

اِکِر در ابتدای دوران جوانی اش، در ۵ شهر مختلف زندگی کرده است. رودخانه تاهو و اف تی لادِرِبِل از جمله این شهر ها بودند. او شغلهای زیادی داشته و کسب و کارهای زیادی را امتحان کرده است، اما بدون در نظر گرفتن آنچه که انجام داده و چقدر سخت کوشانه کار کرده بود، نتوانسته بود به موفقیت دست یابد.

 

در نهایت پس از سالها سرخوردگی، توانست پول زیادی به دست آورد. اواولین فروشگاه وسایل تناسب اندام (وسایل ورزشی) را در آمریکای شمالی افتتاح نمود و تنها در عرض ۲ سال و نیم توانست کسب و کارش را به ۱۰ فروشگاه ارتقا دهد. پس از آن، او بخشی از شرکتش را به شرکت فورچون ۵۰۰ فروخت.

او با فروش این بخش توانست به رویایش دست یابد و در نهایت به یک میلیونر تبدیل شود. با این حال، در کمتر از ۲ سال پولش تمام شد. به سبب ترکیب سرمایه گذاری ضعیف و هزینه های بدون کنترل، اودوباره به ارزش خالص و اصلی خود بازگشته بود…..

 

و اینجا دقیقا زمانی بود که اِکِر نظریاتش را در رابطه با احساس و ذهن افراد با پول شکل داد. او متوجه شد که ” “ترموستات داخلی پول” برای مقداری از موفقیت مالی در نظر گرفته شده و هرکسی تا به حال به یک نقطه مالی خاص دست یافته است. عمیق ترین کشف او این بود که طرح کلی پول می توانست متفاوت باشد. اِکِر با استفاده ازقواعد و تمرین هایی که در کتاب اسرار ذهن میلیونر ها بیان نمود، طرح کلی اش را تغییر داد تا هم بتواند به موفقیت دست یابد و هم آن را حفظ کرده و رشد دهد و به یک مولتی میلیونر تبدیل شود.

اِکِر در طول سالهایی که به تلاش و کوشش می پرداخت، با خود عهد کرده بود که ثروتمند شده و به دیگران هم برای رسیدن به ثروت کمک کند. او به عهدش وفادار ماند. او در حال حاضر زندگی بیش از ۵/۱ میلیون نفررا متحول کرده است و به آنها کمک کرده تا به هدف خود یعنی داشتن استقلال مالی درست نزدیکتر شوند.