شاید همیشه این سوال در ذهن شما باشد که آیا راهی وجود دارد که متوجه شویم کسی از شبکه وای‌فای ما استفاده می‌کند یا خیر و همچنین پیش آمده است که در مورد میزان مصرف ترافیک مصرفی اینترنت خود مطمئن نباشیم، یعنی ترافیک مصرفی اینترنت، بیش‌تر از مصرف ماست، در این صورت ممکن است بدون اطلاع شما کسی در حال استفاده از اینترنت شما باشد. ما در این مطلب آموزشی به شما برنامه‌ای را معرفی می‌کنیم که می‌تواند چک کند که چه کسانی از شبکه وای‌فای شما استفاده می‌کنند.


در گام نخست به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای مودم خود یک پسورد قوی تعریف کنید چرا که با تعریف یک پسورد قوی، امکان دسترسی هکرها به مودم را کاهش می‌دهید. وقتی بدون اطلاع شما کسی از اینترنت شما استفاده کند، سرعت اینترنت شما کاهش پیدا می‌کند. شما با استفاده از نرم‌افزار"Who’s On My Wifi" می‌توانید متوجه شوید که چه کسانی از مودم شما استفاده می‌کنند.


نرم‌افزار رایگان "Who’s On My Wifi" برای ویندوز است، شما با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید متوجه شوید که چه دستگاه‌هایی به شبکه شما متصل هستند. این نرم‌افزار آدرس آی‌پی، آدرس مک و نام دستگاه‌های متصل به شبکه شما را نمایش می‌دهد. این نرم‌افزار را می‌توانید به صورت رایگان از این سایتدانلود کنید و پس از نصب آن، با انتخاب گزینه "Scan Now" می‌توانید کلیه دستگاه‌های متصل به مودم خود را شناسایی کنید.




در مک‌بوک‌ هم می‌توانید از برنامه "Who’s On My Wifi" استفاده کنید. این برنامه را می‌توانید به صورت رایگان از این سایت دانلود کنید.




برای پلتفرم‌های اندروید و "iOS" می‌توانید از اپلیکیشن "Who’s On My Wifi" استفاده کنید. این اپلیکیشن را می‌توانید به صورت رایگان از گوگل‌پلی و اپل‌استور دانلود کنید. این اپلیکیشن می‌تواند آدرس "IP" و مک، ‌آدرس و نام دستگاه‌های متصل به شبکه شما را نمایش دهد.




اگر شک دارید که کسی در حال استفاده از شبکه شماست، خیلی ساده از طریق این نرم‌افزار می‌توانید آن را شناسایی کنید. اگر بعد از بررسی، به مورد مشکوکی رسیدید، در اسرع وقت پسورد مودم خود را تغییر دهید.