کتابهایی که  می تواند تو را به موفقیت و ثروت می رساند.

همه ما دنبال کتابی، کاری ویا راهی هستیم که در ثروتمند شدنمان کمک کند  کتاب اسرار ذهن ثروتمند یکی از بهترین کتاب هاست اما این رو بدونید اطلاعات خالی ثروت محسوب نمیشود، تی هارو اکر با استفاده از اصول و قواعدی که به دیگران می آموزد، توانسته به یک میلیونر تبدیل شود. او از نام تجاری  و منحصر به فردِ ” فروشنده زبل” استفاده می کند.

 

انرژی زیاد اِکِر و توجهش به نکات مهم، تمامی مخاطبان را افسون و محسور خود کرده است. شعار او این است که” صحبت کردن کاری بی ارزش است”. او همچنین توانایی فوق العاده ای در وادار کردن افراد به کسب موفقیت واقعی در دنیای واقعی دارد.

اِکِر نویسنده پرفروش ترین کتاب ها به نام اسرار ذهن میلیونرها و سرعت ثروتمند شدن است. او چندین دوره تحسین بر انگیز و فوق العاده را برگزار نموده است.

 

این دوره ها عبارتند از ذهن فشرده میلیونرها، مسیر زندگی، آموزش استعداد ها و نبوغ و آموزش به مربیان. او همچنین سازنده و مربی آموزش مشهور و معروف مبارز روشنفکر می باشد.

 

تی هارو اِکِر پسر یکی از مهاجران اروپایی بود که تنها با  پرداخت۳۰ دلاروارد آمریکای شمالی شد.

 

او در تورنتو بزر گ شد اما بسیاری از سالهای جوانی و بزرگسالی اش را در ایالات متحده سپری نمود. در دوران کودکی اش، پول با زحمت و مشقت به دست می آمد. از این رو اِکِر در سن ۱۳ سالگی شروع به کار نمود. در نوجوانی روزنامه تحویل می داد، بستنی اسکوپی می فروخت، در نمایشگاهها کتاب رمان  و درساحل دریا لوسیون برنزگی می فروخت.او پس از یک سال تحصیل در دانشگاه یورک، تصمیم گرفت به دنبال رویای خود یعنی میلیونر شدن برود.

 

اِکِر در ابتدای دوران جوانی اش، در ۵ شهر مختلف زندگی کرده است. رودخانه تاهو و اف تی لادِرِبِل از جمله این شهر ها بودند. او شغلهای زیادی داشته و  کسب و کارهای زیادی  را امتحان کرده است، اما بدون در نظر گرفتن آنچه که انجام داده و چقدر سخت کوشانه کار کرده بود، نتوانسته بود به موفقیت دست یابد.

 

در نهایت پس از سالها سرخوردگی، توانست پول زیادی به دست آورد. اواولین فروشگاه وسایل تناسب اندام (وسایل ورزشی) را در آمریکای شمالی افتتاح نمود و تنها در عرض ۲ سال و نیم توانست کسب و کارش را به ۱۰ فروشگاه ارتقا دهد. پس از آن، او بخشی از شرکتش را به شرکت فورچون ۵۰۰ فروخت.

او با فروش این بخش توانست به رویایش دست یابد و در نهایت به یک میلیونر تبدیل شود. با این حال، در کمتر از ۲ سال پولش تمام شد. به سبب ترکیب سرمایه گذاری ضعیف و هزینه های بدون کنترل، اودوباره به ارزش خالص و اصلی خود بازگشته بود…..

 

و اینجا دقیقا زمانی بود که اِکِر نظریاتش را در رابطه با احساس و ذهن افراد با پول شکل داد. او متوجه شد که ” “ترموستات داخلی پول” برای مقداری از موفقیت مالی در نظر گرفته شده و هرکسی تا به حال به یک نقطه مالی خاص دست یافته است. عمیق ترین کشف او این بود که طرح کلی پول می توانست متفاوت باشد. اِکِر با استفاده ازقواعد و تمرین هایی که در کتاب اسرار ذهن میلیونر ها بیان نمود، طرح کلی اش را تغییر داد تا هم بتواند به موفقیت دست یابد و هم آن را حفظ کرده و رشد دهد و به یک مولتی میلیونر تبدیل شود.

اِکِر در طول سالهایی که به تلاش و کوشش می پرداخت، با خود عهد کرده بود که ثروتمند شده و به دیگران هم برای رسیدن به ثروت کمک کند. او به عهدش وفادار ماند. او در حال حاضر زندگی بیش از 1.5 میلیون نفررا متحول کرده است و به آنها کمک کرده  تا به هدف خود یعنی داشتن استقلال مالی درست نزدیکتر شوند.

خلاصه اسرار ذهن ثروتمند و روش های دستیابی به ذهنی ثروتمند

 

این مقاله در مورد بعضی قوانین جهان هستی میباشد که در کتاب اسرار ذهن ثروتمند نوشته ی تی هارو اکر آمده است و بسیاری از اسرار و تفاوت های افراد فقیر و ثروتمند را بصورت عملی به تصویر کشیده بطوری که هر فرد بعد از خواندن این کتاب میتواند کامل در یابد که چه نگرش های اشتباهی داشته و چگونه میتواند خودش را در مسیر سعادت و ثروتمندی قرار دهد. در این مقاله سعی شده تا افراد علاوه بر کتاب اسرار ذهن ثروتمند با بعضی نگرش های بازاریابی شبکه ای نیز آشنا شوند. بازاریابی شبکه ای صنعتی هست بر پایه ی اصول موفقیت پس انتظار نداشته باشید که نصیحت های کلیشه ای و تکراری را در این مقاله بشنوید چرا که اگر نصیحت های تکراری برای موفقیت افراد کارایی داشت در جامعه افراد موفق بیشتری را میدیم... پس برای تبدیل شدن به انسانی موفق باید کارهایی کنیم که اصول موفقیت نامیده میشوند که یکی از مهمترین اصول موفقیت "ذهن" ماست که ما را برنامه ریزی میکند تا دست به چه اعمالی بزنیم. بدلیل گسترده بودن موضوع و عمیق بودن این کتاب به خواننده توصیه میشود حتما کتاب کامل خوانده شود.

طرح اولیه پول:

مهمترین مطلبی که باعث میشود افراد بطور ناخود آگاه جلوی موفقیت و ثروتمند شدن خود را میگیرند این موضوع است که آیا دیدگاه ما نسبت به پول در ضمیر ناخودآگاه درست شکل گرفته یا خیر؟ اتفاقاتی که در زندگی ما می افتد نتیجه ی جدال ضمیر ناخودآگاه و خودآگاه است که در بسیاری از مواقع ضمیر ناخود آگاه پیروز میشود... سوالی که باید از خودمان بپرسیم این است که دیدگاه ما نسبت به یک فرد پولدار چیست؟ وقتی یک زندگی مجلل میبینیم خوشمان می آید اما دیدگاه ما نسبت به صاحب آن خانه چیست؟ عده زیادی از مردم ظرفیت درونی برای ایجاد و یا حفظ مقدار زیادی پول را ندارند... زیرا ضمیر ناخودآگاه آنها چیز دیگری میخواهم... این افراد حتی اگر مبلغ زیادی در مسابقه یا بخت آزمایی برنده شوند زیاد طول نمیکشد که تمام آن مبلغ را از دست میدهند. چرا؟

ریشه ها هستند که میوه را میسازند!

در زندگی نادیدنی ها هستند که دیدنی ها را میسازند... باور ها و اعتقادات ما هست که زندگی ما را میسازد و... میوه های مادی زندگی ما از از سه مورد دیگر که سازنده ی ریشه ها هستند منشا میگیرد: 

ذهنیات – احساسات – معنویات  

 

این دیدگاه نویسنده دقیقا مصداق این جمله هست که دنیای هر کس به وسعت ذهن اوست. با این دیدگاه و نگرش میتوان کاملا دریافت که مشکل مردم بی پولی نیست. بی پولی نیز مانند تمامی دنیای مادی افراد یک نتیجه هست ( نتیجه ی نگرش افراد نسبت به پول). ما در دنیای علت و معلول زندگی میکنیم ، در دنیایی که با ریشه های فکری حسی و معنوی خود میوه هایی را به بار مینشانیم. پس نتیجه ای که میتوان از نتایج کنونی خودمان گرفت این است که دنیای بیرون ما انعکاس کاملی از ریشه های نادیدنی هاست. حال نگاهی بیندازیم به محیط که نگرش ما را شکل میدهد: 

 

پول: شرافت را نابود میکند – فطرت انسان را نابود میکند – آدم های خوب را بد میکند – چرک کف دست است – انسان را بیرحم میکند و... 

 

اصلا دوست ندارم این موارد را ادامه دهم!!!!) 

 

این میوه ها از کجا آمده:

 

1- رسانه

2 - خانواده

3- اعتقادات باورها و آیین تحریف شده

4- اطرافیان

 

حال برخورد ضمیر ناخود آگاه مردم چطور است؟ 

برای مثال شما شدیدا مشغول کار کردن هستید تا درآمد زیادی کسب کنید نمایندگی یک برند معتبر را بگیرید و سخت تلاش میکنید... در آن هنگام فیلم زیبایی مثل تایتانیک را میبینید(!!!!) چه اتفاقی می افتد؟ جدال بین ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه دقیقا همین جا اتفاق می افتد. آیا شما پس از اینکه ثروتمند شدید با نامزد خود چنین برخوردی دارید؟ آیا تفریحات خشک و بدون لذتی خواهید داشت؟ آیا اینقدر بی رحم میشوید؟ و سوالی که در ضمیر ناخودآگاه با دیدن این فیلم تکرار میشود مدام همین جمله است: تو که نمیخواهی آدم بد و بیرحمی باشی؟ چنین اتفاقی می افتد تا شما به خود می آیید و میبینید که با تمام تلاشی که دارید هیچگاه به ثروت دست پیدا نمیکنید. نگرش یا پارادایم افراد در مورد تمام زمینه ها از جمله ثروت به سه روش تربیت میشود:

1- کلامی و لفظی : که قدرت کلام همیشه به ذهن نفوذ میکند.

 

2- الگوگیری: قدرت رفتار را نشان میدهد.

 

3- رویدادهای خاص: تجربه هایی که داشته اید.

 

به نظر شما آدم فقیر در دنیا وجود دارد؟؟

 

اصلا برای ثروت مبنایی وجود دارد؟

 

از کجا درک کنیم که یک فرد یا حتی خودمان ثروتمند هستیم یا نه ؟

 

 

 

هفده اصل برای یک ذهن ثروتمند که در کتاب اسرار ذهن ثروتمند آورده شده:

 

1- ثروتمندان معتقدند که من زندگی خویش را خودم میسازم (عامل هستند !!) که در مقابل آدم های فقیر میگویند زندگی برای من تصادفی پیش می آید. نمونه ی این تفکر ثروتمندانه را میتوان در نتورکر های دنیا دید مانند رندی گیج و دکستر یاگر که با تمام شرایط سختی که این افراد ثروتمند داشتند همه چیز را تغییر دادند. 

 

2-  ثروتمندان با پول به هدف برنده شدن میجنگند ... اما آدم های فقیر به هدف بازنده نشدن بازی میکنند. 

در زندگی خیلی ها را دیدید که در مورد قناعت صحبت میکنند و اینکه بیشتر نمیخواهند این افراد قهرمان زندگی های دیگران و اطرافیان خود هستند و هیچ موقع قهرمان زندگی خود نمیشوند. ما در بازاریابی شبکه ای به دنبال همین چیز ها میگردیم و یاد میگیریم که برای آزادی آزادگی و برنده شدن بجنگیم. 

3-  ثروتمندان متعهد به ثروتمند شدن هستند اما ذهن فقیر در آرزوی آن است. 

تعهد همه شرایط را به نحو احسنت عوض میکند بطوری که افراد از بیشتر انرژی خود استفاده میکنند. در بازاریابی شبکه ای نیز رکن اصلی برای انجام کار ها تعهد دادن هست که افراد برای آنکه رشد کنند و اهداف خودشان را تیک بزنند به خودشان تعهد میدهند. 

 

4- ثروتمند گسترده می اندیشد اما ذهن فقیر محدود: 

 

در بازاریابی شبکه ای همه چیز به ویژن بستگی دارد و افرادی که آینده را نمیبینند و فقط به دنبال گرفتن نتایج سطحی هستند موفقیتی در بازاریابی شبکه ای بدست نمی آورند.ما در بازاریابی شبکه ای یاد میگیریم که دید بلند مدت داشته باشیم و همه ی زوایا و جنبه های کاری را در جامعه بررسی کنیم تا بتوانیم یک کارآفرین عالی باشیم. 

 

 

 

5- ثروتمندان روی فرصت تمرکز میکنند اما انسان های فقیر روی موانع متمرکز میشوند. 

این ویژگی افراد قوی هست که روی دایره ی نفوذ خود متمرکز میشوند و از فرصت ها نهایت استفاده را میکنند... برای مثال زلزله!!! یک بلای طبیعی آیا فرصت هست یا یک مانع و مصیبت بزرگ؟ درست هست که این بلای طبیعی بطور ذاتی فرصت نیست اما برای بازماندگان فرصت خدمت فرصت درآمد و ... بوجود می آورد. یک انسان فقیر شدیدا تحت این شرایط می ایستد وبخاطر شرایط فقط و فقط یک گوشه زانوی غم بغل میگیرد اما یک ذهن ثروتمند کاملا خلاف آن عمل میکندو از دل مشکلات نیز موقعیت ایجاد میکند... آیا وضع اقتصادی در دنیا رو به پیشرفت هست یا زوال؟ آیا بحران اقتصادی و تورم وجود دارد یا پیشرفت اقتصادی؟؟؟ اینجا قصد ما بررسی این مسایل نیست اما میتوانین با یک جستجوی مختصر ببینین که بزرگترین کمپانی ها در سخت ترین شرایط اقتصادی رشد کردند و یا حتی متولد شدند... پس همه چیز به ما بستگی دارد که از خود بپرسیم که مشکل یا فرصت؟

 

6- ثروتمندان ستایشگر افراد ثروتمند هستند اما ذهن فقیر بیزار ثروتمندان هستند. یک ثروت بینظیر همین طرز فکر هست... 

 

همه ی افراد برای امرار معاش و ایجاد یک زندگی خوب نیاز به پول دارند... پول مورد نیاز همه هست اما آیا دیدگاه مردم نسبت به فردی که پول زیادی دارد باعث خوشحالی آنهاست؟؟ 

 

شاید با این جملات زیاد برخورد داشتید :

 

"پول چرک کف دست هست... آدم های پولدار آدم های کثیف و بی رحمی هستند... پول کثیف و..." 

اگر پول یک انسان بود آیا دوست داشت با این همه توهین به سمت شما بیاید؟ باور کنین آقای پول حتی نگاهتان نخواهد کرد... 

 

این یک قانون بدیهی زمین است که درصورت شکرگذاری چیز های خوب به شما جذب میشوند و در صورتی که ناشکری کنین و به نعمت های خدا توهین کنین از شما فرار میکنند. در بازاریابی شبکه ای نحوه درست برخورد با نعمت های خدا را یاد میگیریم و ذهن و نگرشمان را در برابر پول به سمت خوبی تغییر میدهیم. 

 

7- ثروتمند با انسان موفق معاشرت میکند اما افراد فقیر با افراد منفی: افراد میانگین پنج نفری میشوند که بیشترین وقت را با آنها صرف میکنند... در صنعت بازاریابی شبکه ای با افرادی کار و زندگی میکنیم که بهترین نگرش های موفقیت را دارند و همه برای ثروت و سعادت واقعی تلاش میکنند. 

 

8-ثروتمندان مشتاق تبلیغ از خود و ارزش هایشان هستند اما ذهن فقیر اینطور رفتار ندارد. فردی که میخواهد قهرمان زندگی دیگران باشد هیچگاه قهرمان زندگی خودش نمیشود چرا که باید همه را راضی نگه دارد پس سکوت میکند با همه همراهی میکند از ارزش هایش دفاع نمیکند و نتیجه حسرتی هست که در انتها میخورد: برای همه زندگی کردم اما برای خودم نتوانستم... 

 

البته ناگفته نماند زندگی برای خود در راستای ارزش های والای انسان هاست که مشخص است نه صرفا زندگی دلبخواهی هر فرد، چرا که این باعث هرج و مرج میشود. اما در مقابل ثروتمندان با تمام وجود از ارزش های زندگی خود دفاع میکنند و قالبا مخالف هم زیاد دارند چرا که قهرمان زندگی خود هستند نه فرد دیگری و زندگی میکنند با ارزش ها و شعار های بزرگ. 

 

9- ثروتمندان مشکلات را شکلات میکنند اما ذهن فقیر از مشکلات کوچکتر هست. من میتوانم. من یک ذهن ثروتمند دارم. من یک قهرمانم. من شاهکار زندگی خودم هستم و... . اینها طرز فکری هست که یک ذهن ثروتمند دارد که باعث میشود مشکلی برایش غیر قابل حل نباشد و به راحتی رشد و ترقی کند. حال در بازاریابی شبکه ای به قول یکی از بزرگان « خودتون چی فکر میکنین؟؟ 

 

10- ثروتمندان گیرنده هایی عالی دارند و موقعیت شناس هستند در مقابل فقیران گیرنده های ضعیف دارند. 

آیا ثروتمندان خوش شانس بودند یا افراد خاصی بودند که با ما بسیار تفاوت دارند با سه چشم چهار دست و ...؟؟!!! 

 

این افراد همان هایی هستند که بخاطر استفاده از موقعیت هایی که پیش رویشان می آید و آنها سریعا استفاده میکنند موفق میشوندم... شجاعت داشتند... شجاعت اولین بودن امتحان کردن ریسک کردن و ... در بازاریابی شبکه ای بعضی افراد یک جمله ی معروف دارند : تو برو اگه پول در آوردی ما میایم...!! و جالب تر از آن این است که وقتی موفق میشوید میگویند چه فرد خوش شانسی بود...!!! قضاوت با خودتان آیا موفقیت غیر از این است که موقعیت ها و شانس ها را ایجاد کنیم و عمل کنیم؟؟؟ 

 

11-ثروتمندان براساس دستاورد پورسانت میگیرند اما فقیران بر اساس زمانی که میدهند پول میگیرند. 

یکی از شیرین ترین اتفاقاتی که بازاریابی شبکه ای در دنیا ایجاد کرده است کارآفرینی هست که افراد دستاورد خیلی خوبی ایجاد میکنند اما یک ذهن فقیر فقط میخواهد کار کند و دستمزد خودش را بگیرد و فقط حقش را در این میبیند. حق اشرف مخلوقات چقدر دستمزد هست؟ 

 

12- ثروتمندان هم خدا را میخواهند و هم خرما اما فقیران اینطور فکر نمیکنند. 

 

نکته ی بسیار مهمی که در طرز تفکر فقر وجود دارد این است که افراد فکر میکنند نمی توانند چند چیز را با هم داشته باشند... همیشه در ضمیر ناخود آگاهشان این است که یا باید انسان دینداری باشند که به فکر آخرت هست یا انسانی که به دنبال پول هست و مادی فکر میکند اما آیا اشرف مخلوقات نمیتواند بهترین زندگی را داشته باشد که هم انسانی ملیونر باشد و هم انسان مومن؟؟؟ آیا نعمت هایی که خدا برای ما آفریده فقط برای انسان های دنیا پرست هست؟؟؟ مطمئنم جواب معقولی برایش دارید. 

 

13- ثروتمندان به فکر دارایی هستند ولی فقیران به فکر درآمد

 : 

ما در بازاریابی شبکه ای به دنبال ایجاد پتانسیل درآمد هستیم و بزرگان و ثروتمندان فقط و فقط ذهنشان بر روی این جریان هست که چطور پول برایم کار کند؟؟ اما یک ذهن فقیر فقط برای بدست آوردن پول کار میکند پس در نتیجه همیشه به دنبال پول هستند 

 

14- ثروتمندان پولشان را خوب اداره میکنند اما فقیران خیر: 

 

این یکی از مهارت هایی هست که در بازاریابی شبکه ای یاد میگیریم و سبب ایجاد ثروت بیشتر میشوند. 

15- آدم های ثروتمند پول خود را اهرم میکنند تا برایشان کار کند اما فقیران برای پول کار میکنند. 

16- آدم های ثروتمند شجاع هستند و با وجود ترس دست به عمل میزنند اما فقیران در مواجه با ترس متوقف میشوند. 

 

طبق گفته ی آقای برایان تریسی در برابر هر بحران 10% باید به صورت مسئله توجه کرد و 90% باید برای پیدا کردن راه حل اقدام کرد... افراد ثروتمند نیز در مسیر موفقیتشان به موانع و مشکلات برمیخورند حتی بسیار بیشتر از دیگران اما نکته در اینجاست که 90 % از فکرشان را برای راه حل متمرکز کرده و از قدرت تشخیص و چاره اندیشی خود استفاده میکنند و در مقابل ذهن فقیر 90% از خود میپرسد چرا من؟ چرا برای من این اتفاق می افتد؟ چرا فلان فرد فلان کار را کرد؟ چرا شرایط همیشه بر علیه من هست؟ چرا چرا چرا؟؟؟؟ یادتان باشد شما فیلسوف نیستید که به دنبال چرایی مشکلات بروید شما فردی هستید که به دنبال خوشبختی هستید پس باید به دنبال چگونه ها باشید تا راهی پیدا کنید. 

 

17- ثروتمندان همیشه در حال رشد کردن هستنداما فقیران دانای کل هستند. 

 

برای رسیدن به موفقیت ،سعادت، فرزانگی ، و ثروت باید بر روی خود سرمایه گذاری کنید زیرا ثروتمندان و افراد موفق زاده نمیشوند بلکه ساخته میشوند. 

 

مجموعه این مطالب حاکی از این هست که ثروتمند شدن نیازمند تغییر زیادی در نگرش و رفتار و ذهنیت های افراد هست که هر کس آن را جدی بگیرد شدیدا زندگیش عوض میشود. 

منبع : سایت رسمی تی هارو اکر و مکسا.آی آر