دروغ‌های زیادی در فضای مجازی منتشر می‌شود و موضوع کسب درآمد نیز از این قاعده مستثنی نیست، البته خوشبختانه با هوشیارشدن کاربران این دروغ‌ها قربانیان کمتری می‌گیرند ولی بازهم تعداد افرادی که به دام فریب می‌افتند کم نیستند. در ادامه 3 دروغ برملا شده درباره کسب درآمد از اینترنت را بررسی می‌کنیم.


دروغ شماره 1 : اینترنت جای برای کسب درآمد افراد عادی نیست

طرز فکر اشتباهی وجود دارد که فرد تصور می‌کند فقط شرکت‌های بزرگ، فروشگاه‌های سرشناس و افراد حرفه‌ای می‌توانند از اینترنت درآمد کسب کنند.

در حالیکه برخلاف این موضوع بارها و بارها افراد عادی که هیچ منابع زیاد و روابط قدرتمندی نداشته‌اند توانسته‌اند با پیگیری و مداومت به درآمد خوب و پایداری دست یابند.

نمونه این افراد، ادمین‌های کانال‌های تلگرامی هستند که با محتوای مفید و یت اخبار به‌روز چندصدهزار و حتی میلیون‌ها عضو برای کانال خود جذب کرده‌اند و از راه تبلیغات درآمد بسیار خوبی دارند.


دروغ شماره 2 : برای کسب درآمد از اینترنت، باید رازها و ترفندهای مخفی آنرا دانست

این شاید باور افرادی باشد که نتوانسته‌اند به منابع درست برای یادگیری دست یابند. حقیقت این است که هیچ رمز و رازی برای کسب درآمد از اینترنت وجود ندارد، بسیاری از راه‌ها اکنون در سایت‌ها آموزش داده می‌شود و فقط نیاز به پشتکار برای کسب تجربه دارد.

پکیج‌هایی که ادعا می‌کنند راز کسب درآمد از اینترنت را کشف کرده‌اند را فراموش کنید، زیرا با خرید آن فقط جیب فروشندگان پکیج‌ها را پر می‌کنید و در انتها متوجه می‌شوید واقعا رازی وجود ندارد.



دروغ شماره 3 : کسب درآمد از اینترنت دروغ و کلاهبرداری است و راهی وجود ندارد

این باور شاید در بین افرادی که بیشتر طرز تفکر سنتی دارند وجود داشته باشد، زیرا آنها کسب درآمد را با کاری فیزیکی و فعالیتی که قابل رویت و لمس باشد مرتبط کرده‌اند و برای‌شان سخت و غیرقابل باور است که بتوان در فضای مجازی فعالیت‌هایی کرد و درآمد بدست آورد. اما اگر نرخ تبلیغات در کانال‌های تلگرامی را به آنها نشان دهید به احتمال زیاد این روش کسب درآمد را باور خواهند کرد.


دروغ شماره 4 : کسب درآمد از اینترنت کاری کثیف و بی‌ارزش است

برای کسانی که تجربه آشنایی و کار کردن با سایت‌های کسب درآمد کلیکی را داشته‌اند و در برخی سایت‌های خارجی برای کسب چندین سنت وقت تلف کرده‌اند شاید این باور به وجود آمده باشد که کسب درآمد اینترنتی برای افراد عادی فقط همان روش‌هاست و برای درآمد واقعی از اینترنت باید کارهای بی‌ارزشی مانند کلیک کردن روی تبلیغات را انجام داد. این افراد تصور می‌کنند فضای کسب درآمد از اینترنت فضایی سیاه و تاریک و بدون چیزی مفید برای ارائه کردن است. در حالیکه می‌توان همراه با کسب درآمد، ارزشی واقعی به جامعه ارائه داد و در بهبود زندگی افراد نقشی هرچند کوچک ایفا کرد.