دانلود رایگان کتابهای موفقیت و ثروت

خیلی‌ها این سوال را می‌پرسن که چقدر سرمایه برای شروع فعالیت در بورس لازمه و یا اینکه چقدر سرمایه وارد کنیم؟ 1 میلیون ؟ 3 میلیون ؟؟  30 میلیون؟

پاسخ: در جواب باید عرض کنم مقدار سرمایه شما هرچقدر بیشتر باشه سود بیشتری میبرید. 

خیلی ساده است. فرض کنید شما با 2 میلیون تومان سرمایه دارید توی بورس معامله می‌کنید، اگر 10 درصد سود کنید، سود شما میشه 200 هزار تومان و سرمایه شما به 2 میلیون و 200 هزار تومان میرسه

ولی اگه مثلا با سرمایه 10 میلیون تومان وارد بورس بشید و 10 درصد سود کنید، سود شما میشه 1 میلیون تومان و سرمایه شما به 11 میلیون افزایش پیدا میکنه.

 

همونطور که اکثر افراد هم توصیه میکنند هیچ وقت با پولی که قرض گرفتید یا وام هست وارد بورس نشید. این موضوع از جنبه روانی باعث ایجاد استرس و اضطراب و ترس در شما میشه و با وجود این عوامل، کسب سود و داشتن معاملات موفق مشکل خواهد بود.

 

ماهانه در بورس چقدر می‌توان سود کرد؟

​آیا می‌توان در ۵۰ روز سرمایه‌ام را ۳ برابر کنم؟

نحوه سود کردن در بورس چگونه است؟ 

برای شروع در بورس چقدر ​سرمایه لازم است؟

 

به نظر شما چقدر زمان میبره تا 10 درصد سود کنیم؟

 

پاسخ: به سوال شما نمیشه پاسخ داد.

ممکنه شما امروز یک سهام رو بخرید و این سهم برای تعدیل مثبت بسته بشه و دو روز بعد با 30 درصد افزایش قیمت باز بشه. یا اینکه ممکنه سهمی که خریداری کردید به مدت طولانی (مثلا چندماه) در یک محدوده باقی بمونه و رشد یا افت زیادی نکنه. یا اینکه ممکنه سهمی رو بخرید و قیمتش شروع به افت بکنه.

 

پس هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست و سود یا ضرر شما به عوامل زیادی بستگی داره و در بورس سود و زیان اصلا مشخص نیست.

 

اما با وجود غیرقابل پیش‌بینی بودن بازار بورس، تا حدودی با روش‌های تحلیل و بررسی سهام شرکت‌ها به روش تکنیکال یا بنیادی و یا باهر دو روش، (که به تکنوفاندامنتال معروفه) می‌تونید مشخص کنید این سهم در قیمت فعلی و زمان حاضر ارزش خرید داره یا نه.

 

نکته مهم: اگه تازه کار هستید، در شروع معامله‌گری در بورس، سرمایه زیادی رو وارد بازار نکنید. تا اگر به دلیل تجربه و مهارت کم ضرر کردید، ضرر شما سنگین نباشه. با معاملات کوچک شروع کنید و سرمایه اصلی تون رو برای زمانی نگه دارید که مهارت واقعا بالایی کسب کردید.

 

مثال میزنم، فرض کنید شما 20 میلیون تومان سرمایه داشتید و در شروع کار با کل این مبلغ سهام خریدید. بنا به دلایلی (یا مهارت نداشتید یا سهام رو در زمان نامناسب خریدید یا…) سهام موردنظر افت کرد و شما 10 درصد ضرر کردید، مبلغی که از دست دادید برابر میشه با 2 میلیون تومان!

 

اما اگه برای شروع کار مبلغی زیر 1 میلیون تومان مثلا 600 هزارتومان رو وارد بازار کنید و 10 درصدضرر بشه، مبلغی که از دست دادید برابر میشه با 60 هزارتومان!

 

توجه کنید که من مخالفتی با ورود سرمایه انباشته شده شما ندارم و اتفاقا بورس یکی از بهترین جاها برای سرمایه‌گذاری هست اما وارد کردن سرمایه با بورس، باید همراه با افزایش دانش، مهارت و تجربه شما باشه.

 

نه اینکه به قول معروف بی‌گدار به آب بزنید و بدون اینکه حتی مهارت اولیه رو داشته باشید با هرچی دارید سهام بخرید!

 

با معاملات کم شروع کنید و سهام یک تا سه شرکت رو بخرید و همینطور معامله کنید تا تجربه‌‌تون رفته رفته افزایش پیدا کنه. بعد همینطور که یادمی‌گیرید کم کم این سرمایه رو هم افزایش بدید.

 

 

 

یه موضوع دیگه هم هست اونم اعتماد به نفس کاذبه!

 

یکی سرمایه‌اش رو وارد بورس می‌کنه، از قضای روزگار، این دوست ما توی دوران مثبت و روند صعودی وارد بورس میشه یا اتفاقا سهامی رو میخره که سود خوبی می‌کنه. این دوست خوب، به توصیه ما هم عمل کرده و فقط 600 هزارتومان سهام خریده. وقتی سهامش رو میفروشه می‌بینه 30 درصد سود کرده و سرمایه‌اش شده 780 هزار تومان.

 

اینجاست که رویاپردازی شروع میشه! میگه ای‌کاش ماشینم رو همون موقع می‌فروختم و 20 میلیون سهام می‌خریدم. اگه اینطور می‌کردم الان با 30 درصد سودی که کرده بودم، سرمایه‌ام شده بود 26 میلیون تومن!

 

پیش خودش فکر می‌کنه که الان دیگه با دو سه معامله‌ای که انجام داده دیگه استاد معامله‌گری سهام شده و بالاخره تصمیم می‌گیره که ماشینش رو بفروشه و وارد بازار کنه، غافل از اینکه فراموش کرده موفقیت در یک معامله، دلیل نمیشه که معاملات بعدی هم بر وفق مراد پیش بره و همیشه و همیشه احتمال ضرر هست. (اونم برای بی‌تجربه‌ها)

 

اما کسی که از موفقیت خودش سرمست شده رو خیلی مشکله بتونید قانع کنید، چون داره روی ابرها پرواز می‌کنه و ماها که روی زمین راه می‌ریم اصلا صدامون به گوشش نمیرسه!

 

بقیه قضیه رو احتمالا متوجه شدید. با کل سرمایه‌ای که داره سهام می‌خره و به قول خودش با تحلیل و بررسی هم اینکارو انجام میده ولی اوضاع کاملا برخلاف چیزی که فکرشو می‌کرد پیش میره. قیمت سهام شروع به کاهش می‌کنه ولی از اونجایی که این شخص اعتماد به نفس کاذب داره، اشتباهش رو قبول نمی‌کنه و توی یک معامله بازنده تا جایی باقی می‌مونه که درصد زیادی از سرمایه‌اش رو از دست میده.

و به احتمال قوی چنین فردی برای همیشه از بورس دلزده میشه و یک فرصت بزرگ رو برای رشد سرمایه‌اش از دست میده.

 

اینا رو هم بدونید بد نیست، فرقی نمی‌کنه سرمایه شما چقدر باشه:

 

اگه 20 درصد ضرر کنید باید 25 درصد سود کنید تا سرمایه شما دوباره برگرده.

 

اگه 30 درصد ضرر کنید باید 43 درصد سود کنید تا سرمایه شما دوباره برگرده.

 

اگه 40 درصد ضرر کنید باید 67 درصد سود کنید تا سرمایه شما دوباره برگرده.

 

اگه 50 درصد ضرر کنید باید 100 درصد سود کنید تا سرمایه شما دوباره برگرده!

 

همیشه برای کسب سود توی بازار فرصت هست. وقتی یه معامله سودآور انجام شد، به خودتون تبریک بگید ولی به قول معروف جوزده نشید و همیشه احتیاط رو در پیش بگیرید.

 

با پول کم معامله کنید و از آموزش‌های کامل بورسینس برای یادگیری استفاده کنید تا همیشه توی بازار باقی بمونید و سود کنید.

 

کسانی که توی بازار باقی می‌مونن برنده‌های واقعی بازار بورس هستند و همیشه سودهای شیرین نصیب‌شون میشه.