اولین قدم برای موفقیت این است که به خودتان دروغ‌هایی نگویید که برداشتن گام بعدی در راه درست را دشوار کند.



تنها کسی که مانع موفقیت شما می‌شود خود شما هستید! جامعه نیست. دولت نیست. هیچ کس دیگری نیز در زندگی‌تان نیست. مطمئن باشید که تنها خودتان هستید که می‌توانید از پیشرفت و موفقیت خودتان جلوگیری کنید. اما فراموش نکنید که همه افراد ظرفیت و توانایی لازم برای موفق شدن را دارند.


۴ دروغ بزرگ وجود دارد که افرادی که به اهدافشان دست نیافته‌اند تکرار می‌کنند. این ۴ دروغ مانع از موفقیت آنها در زندگی شده است. با زومیت همراه شوید تا درباره این عبارت‌ها با شما بیشتر حرف بزنیم.


۱. برای موفقیت به تحصیلات دانشگاهی نیاز دارید

نه! شما به تحصیلات نیاز دارید تا بتوانید کارهای اداری مرسوم را به دست آورید اما اگر شما یک کارآفرین باشید، رئیس خودتان هستید و برای به دست آوردن چنین شغلی نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارید. همچنین برای آموزش دادن به خودتان نیز نیازی به دانشگاه رفتن ندارید!


نمونه‌های بسیاری از کارآفرین‌ها وجود دارند که پیش از فارغ التحصیلی یا بدون تحصیلات دانشگاهی به موفقیت دست یافته ‌اند یا توانسته‌اند با راه اندازی یک کسب و کار به ثروت خوبی دست پیدا کنند. یکی از آنها که همه او را می شناسند مارک زاکربرگ موسس فیسبوک است.


۲. من زمان کافی ندارم

این احتمالا بزرگترین دروغی است که شنیده می‌شود. اگر وقت دارید که در شبکه های اجتماعی بگردید یا بازی ویدئویی انجام دهید یعنی وقتی برای انجام کار، مطالعه و راه اندازی کسب و کار خود دارید، تنها از آن به درستی استفاده نمی‌کنید.


Time


عموم مردم میل به تنبلی دارند. شاید از فردی که کنار دست شما نشسته وقت کمتری داشته باشید اما یادتان باشد که زندگی مسابقه نیست. حتی اگر در هر روز میزان پیشرفت کمی داشته باشید مطمئمن باشید که به هدفی که در سر دارید دست خواهید یافت. کمی به خودتان سخت بگیرید و تنبلی را کنار بگذارید.


۳. من خیلی پیر شده‌ام

اگر هنوز فکر شما فعال است یعنی هنوز وقت  دارید. تا وقتی که هنوز روی زمین راه می‌روید برای موفق شدن وقت دارید. هیچ وقت برای آنکه یاد بگیرید پیر نیستید. رویاهایتان را رها نکنید و برای رهایی اقتصادی تلاش کنید. با این تصور که دیگر بالای ۳۰ سال شده‌اید رویاهایتان را به فراموشی نسپارید.


۴. شروع کردن خیلی سخت است

بله ممکن است شروع کردن کمی سخت باشد اما این که برای شروع از خودتان کمی تلاش نشان دهید هم به شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید تجارت کنید یا هر کار دیگری را قصد دارید آغاز کنید می‌توانید از مربی‌هایی که به شما در این راه کمک می‌کنند استفاده کنید و نکات ارزنده و جالب توجهی را از آنها بیاموزید. شاید این همان اولین گامی است که باید بردارید.


گام به گام


یک ضرب المثل معروف آلمانی می‌گوید «سخت‌ترین قسمت شروع کردن یک سفر برداشتن اولین گام از مقابل در است.» بی‌شک شما هم با او موافقید اما برداشتن این اولین گام قطعا غیر ممکن نیست. بعد از برداشتن آن کارها آسان‌تر و سریع‌تر پیش خواهد رفت.


کلام آخر: اولین گام را امروز بردارید

افراد بسیاری به دلیل ممانعت یک یا چند عبارت گفته شده، به اهدافشان دست پیدا نمی‌کنند و این حقیقتی غم‌انگیز است. اگر هنوز می‌توانید نفس بکشید یعنی هنوز می‌توانید موفق باشید. شاید برای شما نسبت به دیگران صرف زمان بیشتری لازم باشد، اما اجازه ندهید هیچ چیزی مانع این شود که به چیزی که آرزو و رویای‌تان است دست پیدا کنید.