هنگامی که کسی تصمیم به تعقیب رویاهای خود می کند، چیزی که موفقیت آنها را تعیین می کند، خود رویای نیست، بلکه این است که چگونه آنها را دنبال می کنند. واقعیت این است که هیچ فرمول مخفی برای رسیدن به اهداف زندگی وجود ندارد. این همه بستگی به اقدامات انجام شده و میزان تعهد در حال حاضر دارد. با این حال، داشتن یک استراتژی ضروری است تا اطمینان حاصل شود که اقدامات انجام شده در مسیر درست قرار گرفته و تلاش های ما هدر نرفته است.

 


اگر یک استراتژی تعیین هدف خوب وجود داشته باشد، موفقیت همیشه امکان پذیر است، که می تواند به هشت مرحله ساده تقسیم شود:


دقیقا همان چیزی را که می خواهید ببینید


برای رسیدن به یک هدف، ابتدا باید بدانیدکه چه جیزی میخواهید. یک هدف را ایجاد کنید و هرچه بیشتر در مورد رویای خود بدانید، باعث آماده تر شدن شما برای رسیدن به اهداف زندگی شما می شود.


برای رسیدن به اهداف زندگی خود یک مهلتی را تعیین کن


وقتی میخواهی رویایت را به واقعیت تبدیل کنی بهترین کار تنظیم زمان معقولی برای شما برای رسیدن به هدف خود است. بسته به ماهیت هدف شما، می تواند کوتاه تر (چند ماه) یا بلندتر (چندین سال) باشد. مهم نیست که چه مدت طول می کشد، تا زمانی که زمان کافی برای رسیدن به اهداف زندگی خود را قبل از مهلت تعیین شده خود داشته باشید.


زمان خود را تقسیم کنید

هنگامی که زمان مهلت خود را مشخص کردید، گام بعدی این است که زمان خود را برای کار بر روی اهداف زندگی  روزانه خود متصل کنید. مشخص کنید که چه تعداد ساعت شما مایل هستید و می توانید هر هفته به هدف خود اختصاص دهید و بیش از هفتروز تقسیم کنید. این به شما یک ایده کلی را می دهد که چگونه آن را در برنامه منظم خود قرار دهید. مشخص کنید کدام روز و زمان برای شما مناسب تر است تا فعالیت های جدید خود را مطابقت دهید تا کار به سوی هدف شما هیچ مشکلی برای دیگر مسئولیت های شما نداشته باشد.


اقدامات لازم برای جهت اهداف

 

فعالیت هایی را انتخاب کنید که متناسب با اهداف زندگی شما باشد

یکی از مهمترین مراحل انتخاب فعالیت هایی است که شما در جهت رسیدن به اهداف زندگی خود مشارکت خواهید کرد. این فعالیت ها هر روز نباید یکسان باشد، اما آنها باید در برخورد با شما از نقطه A به نقطه B به نفع شما باشند. اگر در تعریف اهداف خود مشخص بودید، باید به راحتی بتوانید که چه نوع اقدامات می تواند به شما در دستیابی به آنها کمک کند. سعی کنید برخی از تحقیقات را انجام دهید اگر هنوز مطمئن نیستید که چه راه هایی باعث موفق شدن ورسیدن به اهداف خود می شود.


تنظیم یک تقویم

هنگامی که شما متوجه شده اید که چه روز و چه زمانی به اهداف زندگی خود و نیز اقداماتی که انجام می دهید، اختصاص دهید، آن را در یک تقویم بنویسید و آن را جلوی دیدتان بزنید! نوشتن برنامه شما می تواند به ادغام آن در حالت معمول شما کمک کند و اطمینان حاصل کنید که در طی زمان های خاصی که برای کار روی رویاهای خود تعیین کرده اید، برنامه ای در دست نیست. این نیز به عنوان یک یادآوری روزانه برای زمانی که شما احساس تنبلی و یا بدون انگیزه هستید کمک  می کند.


 


دلایل رسیدن به اهداف زندگی را بنویس

راز پشت رشته انگیزه است، و راز پشت انگیز است دانستن اینکه چرا شما می خواهید چیزی را انجام دهید. لیستی از تمام دلایل ایجاد شده در این هدف را اولویت بندی کنید و آن را جایی که می توانید آن را اغلب مشاهده کنید بگذارید. یا حتی از آن لیست کپی کنیدو نگه داشتن آنها را در مکان های حتی بیشتر برای انگیزه اضافی کار بسیار عالی می تواند باشد. پیدا کردن آنچه الهام بخش شما به تعقیب رویاهای خود و نگه داشتن آن قطعات الهام بخش در ذهن خود. همیشه با خود نکات مثبت را یاداوری کنید.

 

اهداف خود را بنویسید

 

یک مجله  از اهداف زندگی خود درست کنید

هنگامی که شما در تلاش حماسی برای تحقق بخشیدن به رویاهای خود هستید، ایده خوبی است که یک مجله در مجاورت سابقه فعالیت های خود داشته باشید. دانستن چه چیزی کار می کند، چه چیزی کار نمی کند و آنچه شما باید تغییر دهید، ساده تر می شود وقتی متوجه شدید که همه چیز در یک مکان برای خودتان نوشته شده است. شما ممکن است دریابید که برنامه شما نیاز به تعدیل دارد و بازبینی اقدامات شما می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید که چه چیزی باید حفظ شود و چه چیزی باید جایگزین شود. شما همچنین می توانید مجله خود را برای نوشتن هر تحقیق مفیدی که در مسیر یا هر گونه نقل قول الهام بخش که می خواهید در دست داشته باشید، بنویسید.


جمع آوری پشتیبانی

یکی از مهمترین مواردی که به شما کمک می کند تا با اهداف زندگی خود در مسیر حرکت قرار بگیرید، داشتن یک سیستم پشتیبانی است. روش های بی شماری برای برقراری ارتباط با دیگران وجود دارد که می توانند به شما در سفر شما انگیزه دهند. شما می توانید به یک انجمن یا گروه آنلاین بپیوندید که در آن افراد مشابه برای یک هدف با هم جمع می شوند، دوستی پیدا کنید که دارای اهداف مشابه، استخدام یک مربی زندگی برای حمایت حرفه ای یا عضویت در یک وبلاگ یا منبع خبری که بتواند مفید و الهام بخش باشد مواد به طور منظم به شما می تواند کمک کند.


هیچ روحی برای رسیدن به آن بسیار بزرگ نیست و اگر هدف خود را باور نکنید و به یک استراتژی عملی یا مجموعه ای از مراحل از قبیل ارائه شده در اینجا بپردازید، هیچ اهمیتی ندارد. کنترل زندگی خود را با اقدامات عمدی که به شما کمک می کند اهداف خود را به دست آورید و در رویاهای خود زندگی کنید. بسیاری از آنها در همان مسیری قرار گرفته اند که شما در آن هستید


اعتماد به نفس پایه و اساس تمام موفقیت های شخصی است. وقتی به خودتان اعتقاد دارید می توانید هر چیزی را بدست آورید. اما زمانی که به خودتان شک می کنید شکست خواهید خورد. احساس اعتماد به نفس یک حالت مثبت ارتعاش است که در آن ذهن ناخودآگاه شما به سمت موفقیت یک چیز هدایت می شود. این زمانی است که شما تنها با تفکر و با تحقق هدف خود هماهنگ هستید. اعتماد به نفس شما میدان مغناطیسی شخصی شما است که جذب آن چیزی است که شما به آن علاقه دارید.


این تفکر که وقتی چیزی را میپسندید و در آن شکست می خورید، چیزی را از دست می دهید،اشتباه است. فقدان درک در مورد روانشناسی زندگی، دلیل آن است که بسیاری از مردم به سختی  به موفقیت می رسندویا شکست می خورند. ممکن است به نظر برسد که زیان خارجی بی حد و حصر است، اما از دست دادن دردهای داخلی بسیار عالی است. لازم است در نظر بگیرید که چگونه یک وضعیت ممکن است تا زمانی که شما در تلاش برای مشارکت آن هستید، تأثیری در مورد احساس شما داشته باشد..


هنگامی که اعتماد به نفس شما افزایش می یابد، موفقیت شما افزایش می یابد. هنگامی که  موفقیت افزایش می یابد، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. ایجاد تقویت مثبت به جای تقویت منفی. تمرکزکنید  بیشتر بر انجام کارهایی که نتایج مثبتی به دست آورده اید و کمتر در انجام کارهایی که موجب ناامیدی شما می شوند، تمرکز کنید. در موقعیت هایی قرار بگیرید که احتمال بیشتری دارید تا برنده شوید. کسب و کار موفق از قدرت رشد می کند. هر تجربه مثبت تقویت مثبت است که قدرت شما را افزایش می دهد.