پیام‌های موسوم به قُلاب (Triggers) این قبیل پیام‌ها موج‌سواران خوبی هستند و خود را سوار بر موجهای خبری روز می‌کنند. برندهای هوشمند رادارهای فرصت‌یاب قدرتمندی دارند و می‌توانند با تحلیل اخبار و رویدادها، خود را همگام آن سازند. برای مثال رویدادهایی مثل المپیک و حتی رویدادهایی نظیر جنگ، قحطی، رکود اقتصادی، ... می‌توانند بسترساز بالندگی برخی برندها شوند. برای مثال آمار فروش یک رستوران به نام مریخ در سال 1997، همزمان با پرتاب کاوشگر موسوم به رهیاب به سمت سیاره سرخ (مریخ) به ناگهان رشدی تصاعدی را تجربه کرد. این افزایش فروش به دلیل هوشمندی مسئولان این رستوران و راه‌اندازی بهنگام کمپین مریخ و پوشش خبری این رویداد فضایی من*** به فرد بود.