از اونجایی که خیلی از دوستان به دنبال بهترین جا برای برقرای بهترین سود سپرده می گردن.لازم دونستم یه سری اطلاعات در مورد سود سپرده از نظر سرمایه گذاری خدمت دوستان عنوان کنم . اینکه پولتون رو با دقت پس انداز کنید بالاخره شما رو پول دار میکنه اما چجوری؟؟


شاید این مطلب رو خیلی از دوستان بدونند ولی حتی تکرار اون می تونه مسیر زندگی هر شخصی رو عوض کنه وقتی بگذارید پول طی یک زمان به اندازه کافی طولانی اندوخته بشه بیشتر از حد تصورتون افزایش پیدا میکنه شما با استفاده از این فرمول که از نظر سرمایه گذاری بهش میگن قانون 72 می توانید بفهمید که چقدر طول میکشه تا پول شما با هر نرخ سودی دو برابر بشود.


برای استفاده از این فرمول فقط کافیه عدد 72 را به نرخ سود (بهره) تقسیم کنید. مثلا اگر سود پولتون سالی 8% باشه و عدد 72 را بر 8 تقسیم کنید به عدد 9 می رسید . یعنی 9 سال وقت می برد تا با سود 8% پولتون دو برابر شود. اولین قانون 72 تایی میگه پول رو کنار بگذارید و هرگز به اون دست نزنید.


هر چه این کار رو در سنین پایین تر انجام بدهید ودر آن مداومت داشته باشید و به معجزه آن اعتماد کنید پولدار میشید. اگر هم سنتون خیلی بالاست حتما به فرزندانتون انتقال بدهید . یه پیشنهاد عملی هم میگم تا این صحبتها از حالت تئوری خارج بشه .

به عنوان مثال اگر سن شما 30 سال باشه ابتدا یک حساب ارزی توی هر بانکی باز کنید و روزانه مبلغ 6.35 دلار و یا ماهانه مبلغ 193 ویا سالانه مبلغ 23147 ،را در آن واریز کنید شما به طور حتم در سن 65 سالگی به عدد یک میلیون دلا رخواهید رسید . البته ارزش ریال به دلار رو خودتون بعد از گذر35 سال حساب کنید و این سن 65 سالگی بیشتر برای تفهیم این مسئله عنوان شده هر کس بر اساس استراتژ ی مالی خود می تواند سالی رو به عنوان هدف برای خود تعریف کند.

برای مثال یه سن دیگه هم عنوان میکنم تا عزیزانی که سنشون بالاتره نا امید نشن 😊 مثلا اگر سن شما 40 سال باشد فقط کافیه روزانه مبلغ 20.55 و ماهانه مبلغ 625 و سالانه 7500 دلار در حساب ارزی خودتون واریز کنید تا در سن 65 سالگی به یک میلیون برسید. نکته : تمام این مطالب برای این بود تا معنی واقعی استفاده از زمان در سرمایه گذاری را بطور عملی و واقعی احساس کنیم .