چگونه پولدار شویم؟


چگونه پولدار شویم؟

خودتان را با تغییرات جهان هماهنگ کنید. افراد موفق کسانی هستند که اطلاعات دقیق، کاربردی و نگاه به آینده دارند. تا جایی که می‌توانید درباره موفقیت افراد مطالعه کنید، مخصوصاً زندگی‌نامه افراد موفق جهان و ایران را بخوانید.

فکر می‌کنید اگر زندگی‌نامه استیو جابز (بنیان‌گذار اپل)، آنتونی رابینز (سخنران انگیزشی در جهان)، برایان تریسی (نویسنده کتاب قورباغه را قورت بده و سخنران موفقیت در جهان)، دکتر علیرضا آزمندیان (سخنران موفقیت در ایران)، محمود معظمی (استاد دوره شادباشید و ثروتمند شوید و نوابغ فروش) و بهروز فروتن (بنیان‌گذار صنایع غذایی بهروز) را مطالعه کنید برای پیشرفت، رشد و کمک به کشورمان انگیزه نمی‌گیرید؟

من به‌شخصه هر وقت نوشته‌های دیوید اگیلوی را می‌خوانم احساس می‌کنم در حال پرواز هستم. توصیه می‌کنم کتاب اعترافات یک تبلیغاتچی را بخوانید.

حالا سؤال اصلی را پاسخ دهیم.

گام های رسیدن به پاسخ سوال “چگونه پولدار شویم؟”

7 گام زیر شما را در پاسخ به سوال چگونه پولدار شویم؟ راهنمایی خواهد کرد:

گام اول:

چگونه پولدار شویم؟ تا جای ممکن روی آموزش خود سرمایه‌گذاری کنید، کتاب بخوانید، کلاس‌هایی بروید که به شما انگیزه رشد و پیشرفت می‌دهند. روی مهارت‌های خود سرمایه‌گذاری کنید، فن بیان، مذاکره، تند خوانی، تایپ 10 انگشتی، زبان انگلیسی و فروش را تحت هر شرایطی بیاموزید. یکی از بهترین راه‌های ثروتمند شدن داشتن ایده، خدمات یا محصولی برای فروش است و تا مهارت فروش و متقاعدسازی را بلد نباشید پیشرفت چندانی نخواهید داشت.

لطفاً بپذیرید که همه انسان‌های جهان یک فروشنده هستند چون یک پزشک اطلاعات خود درزمینهٔ پزشکی را می‌فروشد، یک وکیل اطلاعات خود را درزمینهٔ حقوق و قوانین می‌فروشد و یک کارمند بخش اداری یا بایگانی وقت خود را به شرکت یا سازمانش می‌فروشد.

اطلاعات لازم برای تحولات آینده را نیز دنبال کنید. برای شروع می‌توانید از سمینار انسان 2020 من شروع کنید.

گام دوم:

خیلی سخت کارکنید، بدون تعارف باید بگویم تمام افراد موفقی را که من افتخار همکاری با آن‌ها را داشته‌ام بدون وقفه سخت کار می‌کردند و هرگز ندیدم که آن‌ها بیکار باشند.

در بیشتر مواقع آن‌ها زودتر از بقیه سرکار بودند و دیرتر از همه از محل کار خارج می‌شدند.

به خود قول بدهید حداقل در سال‌های اولیه سخت کارکنید و تا زمانی که نتیجه دلخواه را نگرفته‌اید دست از تلاش برندارید.

در یک‌رشته باید متخصص شوید، فرقی نمکند خودتان صاحب کسب‌وکار هستید و یا برای یک شرکت دیگر کار می‌کنید. خواهش می‌کنم کاری را که انجام می‌دهید کار خودتان بدانید و بی‌دریغ و با تمام قوا برای آن زحمت بکشید. این شرکت متعلق به شما و کشورتان است پس هرچقدر پیشرفت کند شما هم به همان میزان سهیم خواهید بود.

آیا وقتی تیم ملی فوتبال ایران با ژاپن، استرالیا، آرژانتین یا هر کشور دیگری بازی دارد، قلبتان برای موفقیت تیم فوتبال کشورمان نمی‌تپد؟ برای تیم ملی والیبال کشورمان چطور؟

به خاطر شرکتتان خوب کارکنید تا اگر روزی شما صاحب شرکتی شدید دیگران با همین دید برای شما و شرکتتان کار کنند.

گام سوم:

هوشمندانه کارکنید.

چگونه پولدار شویم؟

از اینکه به گام سوم رسیدید خوشحالم، چون معمولاً اعضای خانواده مطالعه شریف مثل شما افراد پرانگیزه‌ای هستند که برای تغییر مصمم هستند. تصمیم بگیرید سخت و هوشمندانه کارکنید چون در درازمدت اثری فوق‌العاده دارد و شمارا به ثروت و موفقیت فردی رهنمون می‌سازد.

در دوره‌ای که در دانشگاه بعد از فارغ‌التحصیلی از رشته مهندسی شیمی وارد دوره ام بی ای شدم، استادی داشتیم که همیشه می‌گفت لطفاً با مرسدس بنز مسافرکشی نکنید. اگر کارهای مهمی از شما برمیاید، کارهای آسان و ساده را به دیگران واگذار کنید و به کارهای ارزشمند مشغول شوید. همواره باید مرد روزهای سخت باشید.

گام چهارم:

در معتبرترین شرکتی که شمارا استخدام می‌کند مشغول به کار شوید. منظورم از معتبر، شرکتی است که قابلیت پیشرفت داشته باشد.

استاد من همیشه می‌گفت اگر در یک شرکت مدیرعامل شدی خوشحال نشو چون دیگه جای پیشرفت نداره و بهتره بری سراغ شرکت دیگه ای که آبدارچی بشید. حتماً متوجه منظورش میشید که باید جای رشد داشته باشه.

چگونه پولدار شویم؟

گام پنجم:

من از جک ولش (مؤسس جنرال الکترونیک) توصیه‌ای خوندم که خیلی برام لذت‌بخش بود و همین جمله سرلوحه موسسه مطالعه شریف هم شد.

جک ولش میگه ما در هر کاری وارد می‌شویم باید در آن حوزه اول یا دوم باشیم وگرنه سریعاً آن بازار را ترک می‌کنیم. سعی کنید در شغلتان چنان متخصص شوید که کسی بالاتر از شما نباشد. دنیای امروز دنیای تخصص است. فقط فردی می‌تواند نفر اول رشته خود باشد که عاشق یادگیری باشد. برای نمونه ایرانی‌های بسیار باهوش و متخصصی داریم که پروفسور سمیعی یکی از آن‌هاست.

البته اگر محصول باکیفیت و پرفروشی بسازید افرادی هستند که به‌سرعت کار شمارا کپی می‌کنند؛ اما به یاد داشته باشید افراد کپی کار به پشت سر شما تعلق دارند و همان‌جا هم برایشان مناسب است.

حتماً موبایل آیفون غیر اصل هم دیده‌اید که یک‌دهم قیمت گوشی اصلی است. فروش شرکت آیفون بیشتر است یا آن شرکت تقلبی؟

گام ششم:

تحولات آینده را با دقت زیر نظر بگیرید.

چگونه پولدار شویم؟

تحولات عمیق و سریع تکنولوژی، اقتصاد و سبک زندگی همچون یک سونامی در حال حرکت به سمت سازمان‌ها، نیروهای کار، بازارها و مدیران است. تا سال 2020 میلادی اتفاقات بسیار جالبی خواهد افتاد که می‌تواند لذت‌بخش یا ناراحت‌کننده باشد که کاملاً به آمادگی افراد ربط دارد. تغییر کنید قبل از اینکه مجبور شوید.

یاد جمله چارلز کترینگ (مخترع معروف آمریکایی) میافتم که می‌گوید همه ما باید نگران آینده‌مان باشیم چراکه مجبور هستیم مابقی زندگی و عمرمان را در آینده بگذرانیم.

آیا میدانید 50 سال پیش عمر متوسط 500 کمپانی اول جهان 60 سال بوده است، امروزه این میانگین به 18 سال رسیده و تا سال 2020 میلادی طول عمر متوسط سازمان‌ها و کمپانی‌ها به 8 سال خواهد رسید؟

آیا میدانید تا سال 2025 میلادی بیش از نیمی از فعالیت‌های سازمان به‌صورت اتوماتیک و خودکار انجام خواهد شد و درنتیجه بیش از 50 درصد از فرصت‌های شغلی از بین خواهند رفت؟

تراشه جدید تولیدشده توسط کمپانی اپل (که هنوز تجاری‌سازی نشده) با قرار گرفتن در زیرپوست انسان‌ها و در محل جریان خون به‌صورت دائم و آنلاین وضعیت سلامتی، بیماری‌ها، اطلاعات مربوط به خون، میزان آمادگی، استرس، خستگی و… را از طریق یک اپلیکیشن روی موبایل نشان خواهد داد و این به معنای تحول در مراقبت‌های پزشکی، بهبود سلامتی، کاهش هزینه‌های درمانی و طول عمر افراد خواهد شد.

از سال 1995 تا سال 2005 میلادی طبقه متوسط در اقتصاد در جهان دو برابر شده است. تا سال 2020 میلادی این جمعیت به بیش از 4 میلیارد نفر خواهد رسید و افزایش شدید تقاضا در بازارها، سازمان‌ها و مدیران را با فشاری بی‌سابقه و البته درآمدی کلان مواجه خواهد کرد.

گام هفتم:

همواره روی اصول کارکنید. اصول همیشه و در همه جای جهان یکسان بوده است. هرکسی اگر این اصول را رعایت کند، قطعاً نتایج بی‌نظیری خواهد گرفت. الآن در موقعیت و شرایط خاصی از جهان قرارگرفته‌ایم. الآن در پایان عصر صنعتی و شروع عصر ارتباطات هستیم. این بهترین زمان در طول تاریخ برای راه‌اندازی کسب‌وکار، موفقیت فردی و ثروت است.

انتخاب کنید که از این شرایط به بهترین نحو استفاده کنید.