تغییرات اساسی در زندگی

این ساده ترین و سریع ترین راه برای تغییرات اساسی در زندگی شماست: با ارزش ترین کارهای هر روز خود را در نخستین سه ساعت پس از بیدار شدن تان در صبح و با استواری کامل و فعالیت کاملاً منظم انجام دهید.

فکر می کنید که راه به هیچ جا نمی برید. همه چیز از نظر شما خیلی کند است. می خواهید تغییرات اساسی در زندگی تان ایجاد کنید چرا که درباره موقعیت کنونی تان در زندگی، احساس بدی دارید. هر کاری که در توان تان بوده برای بهتر کردن شرایط زندگی تان انجام داده اید اما به نظر می رسد که پیشرفت شما خیلی کند است.

چیزی که شما نیاز دارید، یک راه حل ساده برای این مشکل است. شما می خواهید زندگی خود را دگرگون کنید. این اصل برای من که کارآیی دارد و بنابراین فکر می کنم تا زمانی که در به کار بستن این اصل در زندگی خود ثابت قدم باشید، برای شما هم کارساز خواهد بود.

بله این اصل کاملاً ساده است: بیشترین تلاش خود را به کار ببندید تا نخستین سه ساعت از هر روز صبح خود را به انجام ارزشمندترین کارهای خود با استواری کامل و فعالیت کاملاً منظم اختصاص دهید. از قدرت تمرکز برای سرعت بخشیدن به این حرکت رو به جلوی خود بهره بگیرید.

تمرکز بر اینکه ارزشمند ترین کارهای خود را در نخستین سه ساعت از هر روز صبح خود انجام دهید، عالی ترین راهبردی است که می توانید با اجرای آن به تغییرات اساسی در زندگی خود دست پیدا کنید.

این فقط صحبت از یک نظریه نیست، صحبت از حقیقت زندگی است. یعنی ایجاد تغییرات واقعی که به سریع ترین روش ممکن شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

شما می دانید و درک کرده اید که این اصل درست است، ولی یک بار دیگر تأکید می کنم که اگر آنرا واقعاً در زندگی خود به کار نبندید، هیچ گونه تأثیر گذاری از آن نخواهید دید. هدف من از چنین تأکیدی اینست که بسیارند افرادی که می خواهند زندگی خود را متحول کنند، ولی به هیچ پیشرفتی دست پیدا نمی کنند – و این ناکامی همه اش به این سبب است که در این افراد هیچ نشانی از تلاش منظم و استوار به چشم نمی خورد.

در ادامه چندین اصل دیگر هم که برای اطمینان از حرکت تحولی و موفقیت شما، لازم است که به صورت ترکیبی با این اصل به کار گرفته شوند، بیان می گردد.

هدف های خود را در زندگی به روشنی بیان کنید

شما باید بدانید که واقعاً چه می خواهید. اهداف روشن به شما کمک می کنند که متمرکز باشید. تمرکز به شما کمک می کند تا سریع تر به نتیجه برسید. تمرکز حرکت شما را در این فرآیند آن چنان پر شتاب می کند که خودتان شگفت زده خواهید شد. شما خودتان را در یک موقعیت کاملاً بهتر خواهید یافت حتی فقط همین اصل تمرکز را آن هم برای مدت یک ماه به کار بگیرید.

اگر به کارگیری این اصل را تا یک سال ادامه دهید، تحولی عالی در زندگی شخصی خود ایجاد خواهید کرد. کلید موفقیت شما، استفاده از قدرت تمرکز برای انجام ارزشمندترین کارها در نخستین ساعت های صبح است.

ساعت زنگ دار خود را تنظیم و فعال کنید

شما باید صبح زود بیدار شوید. ولی برای آنهایی که عادت به سحرخیزی ندارند، این یک کار نشدنی است. شما به ابزاری نیاز دارید که بتواند واقعاً شما را صبح ها بیدار کند. شما می توانید از ساعت زنگ دار خود استفاده کنید یا اینکه گوشی موبایل خود را کوک کنید تا صبح ها شما را از خواب بیدار کند. شما با این کار خودتان را مقید می کنید که هر روز صبح با شنیدن صدای زنگ ساعت یا گوشی موبایل خود از خواب بیدار شده و پس از آن به سرعت برای انجام ارزشمند ترین کارهای آن روزتان آماده شوید.

یک صبحانه سالم برای خودتان آماده کنید
بهره مندی شما از سلامت و انرژی، تکمیل کننده تلاش های شما برای ایجاد تحول در زندگی تان است. این کار را می توانید با آماده کردن یک صبحانه سالم در شب، برای صبح فردایتان انجام دهید. میوه های تازه که به شما منابعی سالم و سرشار از انرژی، ویتامین، و مواد معدنی را می دهند، در این خصوص گزینه مناسبی هستند. مصرف آب سالم و تصفیه شده هم در هنگام صبح به شارژ شدن و با نشاط شدن بدن شما کمک می کند.